تبیان، دستیار زندگی
نانوا ها در هر جایی که باشند برای مردم نان درست می کنند. نان یه غذای مهم برای هر آدمی است تا بدن سالمی داشته باشد. نانواهای مهربان از صبح زود در کنار تنور می ایستند و با آرد و آب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نانواهای زحمتکش

نانوا

نانوا ها در هر جایی که باشند برای مردم نان درست می کنند. نان یه غذای مهم برای هر آدمی است تا بدن سالمی داشته باشد.

نانواهای مهربان از صبح زود در کنار تنور می ایستند و با آرد و آب برای مان نان درست می کنند. آرد و آب را با هم مخلوط می کنند تا خمیری درست شود تا بتوانند از آن نان درست کنند. شما تا حالا خمیر بازی کرده اید؟ پس حتما می دونید که خمیر چه شکلی هستش. البته خمیری که شما با اون بازی می کنید خوراکی نیست و نمی شه باهاش نان درست کرد.

نانوا تکه خمیری را بر می دارد و آن را صاف می کند و داخل تنور که خیلی هم داغ است می گذارد. نانواها نان های مختلفی درست می کنند. نان سنگک، نان بربری، نان تافتون و نان لواش از نان هایی است که در تنور پخته می شود و به آن نان سنتی می گویند.

البته نان های دیگری هم داریم که به آن ها نان فانتزی می گویند. اما در تنوری که این نان ها را می پزند، پخته نمی شود.

نانوا

تا به حال به نانوایی رفته اید؟ وقتی با یک بزرگ تر به نانوایی می روید، باید توی صف بایستید تا نوبت تان برسد، به آقای نانوا سلام می کنید و هر چند تا نانی که می خواهید، به او می گویید. اما یادتان نرود که به همان اندازه که نان احتیاج دارید باید بگیرید. چون اگر بیشتر از مقداری که می خواهید نان بگیرید، نان های اضافی می ماند و خشک می شود و مجبور می شوید آن ها را دور بریزید و این کار اسراف است و خداوند کسی را که اسراف می کند دوست ندارد.

نویسنده: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان


* مطالب مرتبط:

آقای پلیس مهربان

دکترهای دانا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.