تبیان، دستیار زندگی
دبیر همایش ملی ارتباطات دینی در ابتدای سخنان خود در اولین همایش ملی ارتباطات دینی، با بیان توضیحی مختصر درباره جایگاه تبلیغ در اسلام، گفت: ما در شرایط كنونی جهان با توجه به تغییر و تحولات موجود در عرصه بین المللی شاهد موج بیداری در جهان اسلام و اروپا هستی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهد موج بیداری در جهان اسلام و اروپا هستیم

حجت الاسلام عباس اسكندری

دبیر همایش ملی ارتباطات دینی در ابتدای سخنان خود در اولین همایش ملی ارتباطات دینی، با بیان توضیحی مختصر درباره جایگاه تبلیغ در اسلام، گفت: ما در شرایط كنونی جهان با توجه به تغییر و تحولات موجود در عرصه بین المللی شاهد موج بیداری در جهان اسلام و اروپا هستیم و انقلاب اسلامی به عنوان پیشتاز حركت بیداری و جنبش های عدالت خواهانه، لازم است بتواند رهبری معنوی را بدست بگیرد و هدایت كند.

به گزارش روابط عمومی، دبیر همایش ملی ارتباطات دینی؛ حجت الاسلام عباس اسكندری، درباره ضرورت تشكیل گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دینی در پژوهشكده باقرالعلوم، گفت: این پژوهشكده به منظور تامین نیازها و محتوای لازم برای مجموعه مخاطبین سازمان در سراسر كشور، شكل گرفته است و تاكنون خدمات ارزشمندی در گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دینی در چهار زیرمجموعه فرهنگ و تمدن، شیوه تبلیغ، نقد رویكرد دینی و ارتباطات دینی انجام داده است.

اسكندری در ارتباط با گروه ارتباطات دینی اضافه كرد: این زیر گروه فعالیت خود را از سال 1387 آغاز كرد كه با توجه به تحولاتی كه در حوزه فرهنگ و تبلیغات دینی شاهد هستیم، می بایست مطالعات لازم را انجام دهد تا برحسب نیازهای زمان و مخاطبین چاره ای اندیشیده باشد؛ از این رو هیات علمی را در زیر گروه چهارم تشكیل داد.

این فعال فرهنگ دینی در كشور درباره فعالیت این هیات علمی افزود: هیات علمی با برگزاری بیست نشست علمی به نتایجی دست یافت كه این نتایج را در چهار نشست به بحث گذاشت و در پایان تصمیم به برگزاری این همایش ملی ارتباطات دینی گرفت.

وی با توجه به استقبال از این همایش ملی از سوی اساتید حوزه و دانشگاه، عنوان كرد: دشمنان ما در كمین نشسته اند تا جنبش های زیادی را بوجود بیاورند و استكبار جهانی سعی می كنند با تشكیل فرقه های معنوی گرا جامعه جهانی را منحرف كرده تا به معرفت زلال و مكتب متعالی اسلام رو نكنند. از این رو اگر در عرصه فرهنگ و تبلیغ پیشقدم نشویم آنها از این امواج در برابر ظلم موج سواری می كنند و مسیر را منحرف می كنند.

وی فزود: در حال حاضر هم فرصت های بسیاری را از دست داده ایم و لازم است كسانی كه در حوزه تبلیغ دین تلاش می كنند سازكارهای لازم را برای رساندن مكتب اسلام به مخاطبان فراهم كنند. این جامعه جهانی به جد تشنه این حقایق است و اگر ما نتوانیم ارتباطات صحیح علمی و منطقی ایجاد كنیم عرصه را از دست می دهیم.

دبیر همایش ملی ارتباطات دینی، با بیان نقش سازمان تبلیغات اسلامی در گسترش فرهنگ دینی در كشور، تصریح كرد: در حال حاضر تقابلی از شیوه ها و روش های تبلیغی و ارتباطی با جهان داریم و اگر از منابع موجود استفاده لازم را ببریم موفق تر از دشمن خواهیم بود چرا كه توفیق از آن كسانی است كه فرهنگ ناب اسلامی را تبلیغ می كنند.

گفتنی است، این همایش با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، قائم مقام معاون پارلمانی رییس جمهوری؛ دكتر ابراهیم ابراهیمی، رییس دانشگاه دفاع ملی؛ محمدعلی جمشیدیان و دبیر همایش ملی ارتباطات دینی؛ حجت الاسلام عباس اسكندری، 25 بهمن سال جاری به همت پژوهشكده باقرالعلوم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی