تبیان، دستیار زندگی
کسانی که دندان‌های پوسیده دارند سعی کنند از بوسیدن نوزادان خودداری کنند چرا که این باکتری با بزاق آن‌ها وارد دهان نوزاد می‌شود و تا آخر عمر با او می‌ماند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دندان‌های پوسیده نوزادان را نبوسید

بوسه

یک دندان پزشک تاکید کرد: کسانی که دندان‌های پوسیده دارند سعی کنند از بوسیدن نوزادان خودداری کنند چرا که این باکتری با بزاق آن‌ها وارد دهان نوزاد می‌شود و تا آخر عمر با او می‌ماند.

به گزارش مهر، دکتر حمید زاده باقری افزود: مسواک قبل از صبحانه به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: در طول شب و در هنگام خواب، بزاق ترشح نمی‌شود و بر این اساس در این زمان دندان مستعد پوسیدگی است. بزاق کمک می‌کند که باکتری‌ها شسته شده و پایین روند و در صورتی که مسواک زده نشود، پوسیدگی تشدید می‌شود.

این دندان پزشک افزود: پس از مسواک دندان‌ها حتماً باید سطح زبان هم مسواک زده شود، این شستشو علاوه بر شستن باکتری‌ها از سطح زبان، باعث رفع بوی بد دهان نیز می‌شود.

کسانی که دندان‌های پوسیده دارند سعی کنند از بوسیدن نوزادان خودداری کنند چرا که این باکتری با بزاق آن‌ها وارد دهان نوزاد می‌شود و تا آخر عمر با او می‌ماند

حمید زاده باقری نسبت به اطلاع رسانی در خصوص فوائد استفاده از نخ دندان تاکید کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند اهمیت نخ دندان از مسواک کمتر است در حالی که این‌گونه نیست و نخ دندان مهم‌تر از مسواک است. زیرا اکثر پوسیدگی‌ها بین دندان‌ها ایجاد می‌شود که فقط با نخ دندان رفع شده و باید هر شب بعد از شام انجام گیرد و بعد از آن مسواک زده شود زیرا در این صورت بین دندان‌ها باز شده و فلوراید خمیر دندان بین دندان‌ها قرار می‌گیرد و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این دندان پزشک یکی از مسائل مهمی که در پوسیدگی دندان‌ها تأثیر مهمی دارد، دفعات استفاده از شیرینی در برنامه غذایی دانست و عنوان کرد: افرادی که در یک نوبت از مقدار شیرینی استفاده می‌کند نسبت به کسانی که در طول روز به دفعات شیرینی زیادی مصرف می‌کنند، دندان‌های سالم‌تری دارند.

وی اظهار داشت: دهان ما از یک PH خاصی برخوردار است و زمانی که شیرینی مصرف می‌کنیم حدود 20 دقیقه زمان نیاز است که این PH به حالت اولیه خود برگردد.

حمید زاده باقری با تاکید بر معاینه دندان‌ها هر 6 ماه یک بار، افزود: کسانی که دندان‌های پوسیده دارند سعی کنند نوزادان را نبوسند چرا که این باکتری با بزاق آن‌ها وارد دهان نوزاد می‌شود و این باکتری تا آخر عمر با او می‌ماند.

منبع: عصر ایران


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: hasantaleb