تبیان، دستیار زندگی
جمعه شب تیم ملی فوتبال مصر قهرمان بیست و پنجمین دوره رقابت های جام ملت های آفریقا شد در حالی که برای پنجمین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و البته کسب این افتخار در برابر حرکت ارزشمند بازیکنان مصر ناچیز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانم فدایت ای رسول ا... روی پیراهن مهاجم مصری


جمعه شب تیم ملی فوتبال مصر قهرمان بیست و پنجمین دوره رقابت های جام ملت های آفریقا شد در حالی که برای پنجمین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و البته کسب این افتخار در برابر حرکت ارزشمند بازیکنان مصر ناچیز بود.

دیدار فینال بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام ملتهای آفریقا در ورزشگاه ملی شهر قاهره برگزار شد.

تیم ملی مصر در دیدار فینال و در برابر بیش از هشتاد هزار تماشاگر مشتاق مقابل ساحل عاج قرار گرفت در حالی که حرکت ناشایست روزنامه های اروپایی در توهین به مقام پیامبر اسلام خشم تمامی مسلمانان جهان را برانگیخته است.

بازیکنان تیم میزبان رقابت های جام ملت های آفریقا هم با یک حرکت زیبا اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند . مصری ها بر روی پیراهن سفید رنگی که در زیر پیراهن اصلی بر تن داشتند نوشته بودند؛ " بفداک یا رسول الله" جانمان به فدای تو ای پیامبر خدا.

همچنین پس از پخش سرود هر دو کشور از بلندگوهای ورزشگاه قاهره بازیکنان مصری هم صدا به رسول خدا درود فرستادند. که صدای فریاد بازیکنان مصر هم از طریق تمامی شبکه ها پخش شد.

این حرکت زیبا مورد توجه بسیاری از رسانه های معتبر جهان قرار گرفت خصوصا در حالی که بازیکنان مصر پس از پیروزی در بازی فینال پیراهن سفید رنگ را به دوربین ها نشان می دادند تا به این ترتیب نسبت به بی حرمتی های صورت گرفته اعتراض کرده باشند.

تماشاگران مصری هم با پرچم ها و پلاکاردهایی که در دست داشتند حرکت روزنامه های غربی را محکوم کردند.