تبیان، دستیار زندگی
مجاهدت و پایمردی آنها و رهبری بی نظیر حضرت امام، تمام توطئه‌های غریبان را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر باد داد. غرب که عل: ناکامی خود را در برخورد با ملتی غیرتمند، اسلام و آموزه‌های م
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرتدی که هنوز زنده است!


 سلمان رشدی مسلمانی بود که  خود را از دایره اسلام خارج کرد و زیر چتر غربی ها به اهانت به اسلام و قران و پیامبرش پرداخت. اما این اهانت  و ترویج بستر ان به وسیله غربی ها باعث شد که سالها بعد ما شاهد ادامه این موج اهانت ها باشیم؛ اهانت هایی ا ز جنس کاریکاتور در دانمارک نسبت به پیامبر  و از جنش آتش در آمریکا نسبت به کتاب وحی.


سلمان رشدی

انقلاب اسلامی ایران، ضربه سنگینی بر پیکره غرب وارد کرد و پایه‌های قدرت آن را سست نمود. اما ایمان مردم مسلمان ایران و مجاهدت و پایمردی آنها و رهبری بی نظیر حضرت امام، تمام توطئه‌های غریبان را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر باد داد. غرب که علت ناکامی خود را در برخورد با ملتی غیرتمند، اسلام و آموزه‌های مترقی اسلام می‌دانست، سعی در حمله به اسلام به عنوان روح و سرچشمه مقاومت ملل مسلمان خصوصا ملت ایران نمود. یکی از این توطئه‌ها، انتشار کتاب آیات شیطانی به نویسندگی سلمان رشدی بود. این کتاب با حمله به پایه‌های اعتقادی و ایمانی مسلمین و با تمسخر و استهزا و توهین به مقدسات اسلامی و توهین به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم (ص) قصد داشت با وهن پایه‌های دین و مذهب، زمینه‌های نفوذ انقلاب اسلامی و بازیافت هویت اسلامی را در میان جوامع اسلامی، سد کند. توزیع این کتاب خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت. در مهرماه سال 1367، مسلمانان هند و پاکستان با تظاهرات علیه سلمان رشدی که خود هندی الاصل و تبعه انگلیس بود، نفرت خود را از انتشار کتاب آیات شیطانی اعلام کردند. در 25 دی 1367، مسلمانان شهر برادفورد انگلیس، نسخه‌هایی از آیات شیطانی را سوزاندند و در 24 و 25 بهمن همان سال در جریان تظاهرات مردم پاکستان و هند علیه این کتاب، دست کم هفت نفر کشته شدند.

اما امام خمینی ولی فقیه زمان نیز در برابر این اهانت ها ساکت ننشسته و حکم ارتداد وی را در تاریخ  25 بهمن 1367 صادر کردند که متن آن به شرح زیر می باشد:

کتاب آیات شیطانی با حمله به پایه‌های اعتقادی و ایمانی مسلمین و با تمسخر و استهزا و توهین به مقدسات اسلامی و توهین به قرآن کریم و حضرت رسول اکرم (ص) قصد داشت با وهن پایه‌های دین و مذهب، زمینه‌های نفوذ انقلاب اسلامی و بازیافت هویت اسلامی را در میان جوامع اسلامی، سد کند.

حكم اعدام و قتل سلمان رشدى، به مسلمانان جهان‏

بسمه تعالى‏

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان مى‏رسانم مؤلف كتاب «آیات شیطانى» كه علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتواى آن، محكوم به اعدام مى‏باشند. از مسلمانان غیور مى‏خواهم تا در هر نقطه كه آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر كسى جرأت نكند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر كس در این راه كشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر كسى دسترسى به مؤلف كتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نماید تا به جزاى اعمالش برسد.

و السلام علیكم و رحمة اللَّه و بركاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

صحیفه امام، ج‏21، ص: 263

اما در برابر این حکم رسانه های گروهی جهان برای انحراف در افکار عمومی بیکار نشستند و به فعالیت هایی پرداختند که این اقدامات موجب صدور بیانیه ای دیگر از طرف دفتر امام شد که متن ان نیز بدین شرح می باشد:

اطلاعیه دفتر امام در وجوب قتل سلمان رشدى و عدم امكان توبه

بسمه تعالى‏ 

رسانه‏‌هاى گروهى استعمارى خارجى به دروغ به مسئولین نظام جمهورى اسلامى نسبت مى‏دهند كه اگر نویسنده كتاب آیات شیطانى توبه كند حكم اعدام درباره او لغو مى‏گردد. امام خمینى- مدّ ظلّه- فرمودند:

این موضوع صد در صد تكذیب مى‏گردد. سلمان رشدى اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامى همّ خود را به كار گیرد تا او را به دَرك واصل گرداند.

حضرت امام اضافه كردند:

اگر غیر مسلمانى از مكان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام كند، بر مسلمانان واجب است آنچه را كه در قبال این عمل مى‏خواهد به عنوان جایزه و یا مزد عمل به او بپردازند.

زمان: 29 بهمن 1367/ 11 رجب 1409

صحیفه امام، ج‏21، ص: 268

سلمان رشدی با اقدام خود که به نفع ومطابق خوی مستکبران بود راه را برای اهانت به ارزش های موحدان جهان را آغاز کرد و بعد متاسفانه کشورهای غربی نیز که خود را پیرو آین مسیحیت می نامند!  با حمایت و حفاظت از او راه را برای اهانت های بعدی که در سال های پیش شاهد ان بودیم باز کردند .

فرآوری:عطالله باباپور

بخش تاریخ


منابع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای

مرکز اسناد انقلاب اسلامی