تبیان، دستیار زندگی
به نظر می رسد دهان کجی صدا و سیما به مخاطبان ورزشی خود کماکان ادامه دارد و فوتبالدوستان همچنان باید راهپیمایی های مسئولین صدا و سیما بر روی اعصاب را تحمل کنند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه هفت، فوتبال رفت!

ایران - روسیه

به نظر می رسد دهان کجی صدا و سیما به مخاطبان ورزشی خود کماکان ادامه دارد و فوتبالدوستان همچنان باید راهپیمایی های مسئولین صدا و سیما بر روی اعصاب - که در این کار تخصص ویژه ای دارند -  را تحمل کنند.

چهارشنبه شب گذشته و در حالی که بیننده های شبکه سوم سیما انتظار داشتند بازی دیدار ایران و روسیه به طور مستقیم از شبکه سوم به روی آنتن برود باز هم توسط صدا وسیما غافیگیر شدند و به جای پخش این مسابقه مهم!! یکی از سریال های پرطرفدار را روی آنتن قرار داد.

این اتفاق به همراه شیوه های عجیب پخش مسابقات فوتبال برون مرزی از سوی تلویزیون دولتی ایران با واکنش های منفی فراوانی همراه شده است.

کیفیت تصاویر، پخش با تاخیر، قطع بودن صدای ورزشگاه ، کش آمدن صفحه نمایش بازی و ..... از جمله مواردی رخ داده در حین پخش بازی های این چند وقت صدا وسیما بوده است  که به نظر می رسد کماکان ادامه داشته باشد.

پخش زنده برنامه هفت در همه شب های برگزاری جشنواره فیلم فجر، برای چیزی نزدیک به دو هفته، همه پخش مستقیم بازی های اروپا به حالت تعلیق درآمد تا پرده جدیدی از خلاقیت و هنر مدیران ورزشی صدا و سیما برای مردم به اکران درآید.

برنامه هفت، فوتبال رفت!

اینها تنها کم لطفی تلویزیون در روزهای اخیر به فوتبال و علاقه مندان نبوده است و با توجه به پخش زنده برنامه هفت در همه شب های برگزاری جشنواره فیلم فجر، برای چیزی نزدیک به دو هفته، همه پخش مستقیم بازی های اروپا به حالت تعلیق درآمد تا پرده جدیدی از خلاقیت و هنر مدیران ورزشی صدا و سیما برای مردم به اکران درآید.

فریدون جیرانی

این در حالی است که چند سالی می شود لیگ های اروپایی به طور مرتب برای علاقه مندان پخش می شود و حتی در این سالها توانست علاقه مندان بیشتری را نسبت به پخش بازی های داخلی مخاطبان خود را راضی کند.

در حالی که این روزها تمامی شبکه های کشورهای مخلتف بازیهای مختلف کشورهای اروپایی و حتی جام های جهانی آینده را پیش خرید کرده اند تا بتوانند ورزش دوستان خود را بیش از گذشته راضی نگاه دارند ما هم باید از صدا و سیمای خودمان به خاطر اینکه مجبوریم هر شب چهره فریدون جیرانی را تماشا کنیم متشکر باشیم! در حالیکه که اگر برنامه فریدون جیرانی از شبکه دیگری پخش می شد اتفاق خاصی رخ نمی داد.

به هر حال بار دیگر لیگ قهرمانان اروپا از این هفته با برگزاری دیدارهای یک چهارم نهایی آغاز خواهد شد و امیدواریم این دیدارها بدون زیرنویس، آرم ، بزرگنمایی و بدون تاخیر برای علاقه مندان به فوتبال به روی آنتن برود.

بعضی موقع ها فکر می کنیم کاش یک شبکه تخصصی ورزش بود که همه بینندگان غیر فوتبالی شبکه 3 بتوانند برنامه های خود را به موقع تماشا کنند و هم فرصت این باشد که ورزشی ها از شبکه ورزش استفاده کنند.

هواداران تیم ملی فوتبال ایران

شبکه ورزش کو ؟

شبکه سوم سیما شبکه ورزش نیست. شبکه ای که در آن برنامه های گوناگون در حوزه های مختلف پخش می شود و عامه مردم هستند. یعنی از سریال و فیلم گرفته تا برنامه های خبری و مستند را می توانید در شبکه سوم مشاهده کنید.

این شاید مهمترین نکته ای باشد که باعث شود خیلی زیاد اولویت بندی برای برنامه های این شبکه در نظر گرفته نشود. بارها اتفاق افتاده است که دقایق زیادی از بازی های مختلف ورزشی سپری شده است اما همچنان بیننده های ورزشی در حال دیدن انواع و اقسام پیام های بازرگانی هستند که در اولویت قرار دارد و رعایت پیوستگی برنامه ظاهرا خیلی مهم نیست.

اینجاست که بعضی موقع ها فکر می کنیم کاش یک شبکه تخصصی ورزش بود که همه بینندگان غیر فوتبالی شبکه 3 بتوانند برنامه های خود را به موقع تماشا کنند و هم فرصت این باشد که ورزشی ها از شبکه ورزش استفاده کنند.

بخش ورزشی

حمیدرضا تقی زاده نصیری