تبیان، دستیار زندگی
با اجرای طرح «هبه» ازنیمه دوم اسفند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با اجرای طرح «هبه» ازنیمه دوم اسفند


معاون كمیته امداد:

خانوارها لوازم غیرمصرفی منازل خود را برای تعمیر و توزیع میان نیازمندان، در اختیار كمیته قرار دهند


خانواده

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام افزایش مشاركت‌های مردمی در سال جاری، اعلام كرد: طی 9 ماهه نخست امسال 357 میلیارد تومان از منابع كمیته امداد از این محل تامین شده است.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینكه سال گذشته میزان مشاركت‌های مردمی بالغ بر 320 میلیارد تومان بوده است، عنوان كرد: این در حالی است كه پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال جاری میزان مشاركت‌های مردمی حاصل از اجرای طرح‌های گوناگون به 400 میلیارد تومان برسد.

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره)، افزایش مشاركت‌های مردمی را ناشی از اجرای روش‌های جدید جذب مشاركت‌های مردمی همچون استفاده از صندوق صدقات الكترونیك و دیگر روش‌های به روز دانست و در عین حال بیان كرد: اعتماد متقابل بین مردم و كمیته امداد نیز در این امر موثر است.

وی با اشاره به اینكه حدود 28 میلیون نفر در قالب طرح‌های مختلف، مشترك كمیته امداد محسوب می‌شوند، اظهار كرد: از آنجایی كه برخی از این افراد در دو طرح مختلف مشاركت مردمی فعالیت می‌كنند، می‌توان جمعیت واقعی مشتركان امداد را 20 میلیون نفر تخمین زد.

ستاری با اشاره به اینكه در حال حاضر 25 درصد از اعتبارات سالانه كمیته امداد از منابع مردمی حاصل می‌شود، عنوان كرد: در پایان برنامه پنجم توسعه این رقم باید به 35 درصد افزایش یابد.

وی با تاكید بر ضرورت افزایش سهم مشاركت‌های مردمی در رسیدگی به امور نیازمندان، اضافه كرد: به دنبال برنامه‌ریزی‌ برای افزایش مشاركت‌های مردمی به 75 درصد در طول سال‌های برنامه پنجم هستیم.

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد با تاكید بر اینكه كمیته امداد امام خمینی (ره) در هر شرایطی نیازمند مساعدت مردم است، تصریح كرد: اجرای طرح‌های گوناگون اقتصادی نباید موجب كاهش مشاركت‌های مردمی شود.

وی در ادامه از اجرای طرح «هبه» به منظور تامین برخی از مایحتاج مددجویان كمیته امداد در ایام شب عید خبر داد و اظهار كرد: خانوارها می‌توانند اقلام غیرمصرفی خود همچون گاز، یخچال و فرش و سایر لوازم منزل را در اختیار كمیته امداد قرار دهند.

به گفته معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی (ره)، این اقلام پس از بهسازی در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «هبه» در 12 استان كشور در سال گذشته، یادآور شد: امسال نیز از نیمه دوم اسفند ماه این طرح در ابعاد وسیع‌تری اجرا خواهد شد.

ستاری خاطرنشان كرد: شهرداری‌ها و شورای عالی استان‌ها در زمینه بهسازی و نوسازی لوازم گردآوری شده، كمیته امداد را یاری خواهند كرد.

بخش اجتماعی


منبع:ایسنا