تبیان، دستیار زندگی
مجله موتور ترند طبق روال هر ساله خود برترین خودروی سال را انتخاب کرد و در رقابت امسال این نشریه معتبر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جذاب ترین خودروهای جهان به روایات تصویر


مجله موتور ترند طبق روال هر ساله خود برترین خودروی سال را انتخاب کرد و در رقابت امسال این نشریه معتبر، این مازراتی بود که شایسته کسب عنوان خودروی برتر سال شناخته شد.

این مجله آمریکایی که از دیرباز فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر از برترین‌ها در تخصص خود به شمار می ‌رود، سال ‌ها پیش به عنوان اولین مجله خودرویی اقدام به انتخاب خودرو سال کرد و این روند را تا‌کنون نیز ادامه داده است.


مازراتی گرن کابریو

1. مازراتی گرن کابریو

مازراتی گرن کابریو از موتور 4.7 لیتری8 سیلندر بهره می برد و این موتور قادر است تا 433 اسب بخار قدرت 490 نیوتن متر گشتاور تولید کند . مازراتی گرن کابریو با فاصله ی محوری 2.94 متری بلندترین خودروی کروکی موجود در بازار است و در صورتی که سقف آن روباز باشد می تواند به حداکثر سرعت 274 کیلومتر در ساعتی دست پیدا کند . حداکثر سرعت این خودرو با سقف بسته نیز 283 کیلومتر در ساعت اعلام شده است . در همین حال این خودرو قادر است طی مدت زمان 5.3 ثانیه ای به شتاب 100 کیلومتر در ساعت جامه ی عمل بپوشاند.

2. کونیخزگ آگرا

این ابر خودرو به مناسبت پانزدهمین سال تولید خودرو توسط کونیخزگ طراحی و ساخته شده است و از امکانات و قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است . آگرا لغت سوئدی به معنای عمل است و گفته می شود که این خودرو فلسفه ی کونیخزگ را به روشنی بیان می کند . بر روی این خودرو موتوری نصب شده است که می تواند تا 910 اسب بخار در شش هزار و 850 دور در دقیقه قدرت و 811 پوند – فوت در دور موتور پنج هزار و 100 گشتاور تولید کند . این خودروی قدرتمند قادر است تا طی مدت زمان تنها سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و برای آن رسیدن به حداکثر سرعت 390 کیلومتر در ساعت نیز چندان دشوار نیست .

3. نیسان GT_R

جی تی _ آر را که در حال حاضر می توان سریع ترین خودروی کیش دانست به پیشرانه ی 6 سیلندر خورجینی 3.8 لیتری توئین توربو با 485 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تجهیز شده است . حداکثر سرعت آ« توسط نیسان 311 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است در حالی که مجله ی موتور ترند توانسته است به حداکثر سرعت 313.8 کیلومتر بر ساعت دست یابد ! شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 3.2 ثانیه است که از این حیث می توان آن را در زمره ی ابر خودرو هایی چون پاگانی یا کوئنیگزگ قرار داد . این که چگونه نیسان با خودرویی 6 سیلندر و 485 اسبی ، گنجایش چهار سرنشین و صندوق باری کوچک به چنین آمار و ارقامی دست یابد برای همه جای تعجب دارد . شاید در تصاویر جی تی _ آر زیبا به نظر نرسد ولی وقتی آن را از نزدیک می بینید ، قلب شما به تپش می افتد .

4. بنتلی کانتینانتال GT

این خودروی جذاب و لوکس که در انگلستان ساخته شده بین 182 تا 207 هزار دلار قیمت گذاری شده است . در زیر کاپوت با ابهت این خودرو موتور شش لیتری 12 سیلندر قرار داده شده است که می تواند تا 552 اسب بخار قدرت و 479 پوند _ فوت گشتاور تولید کند . این در حای است که موتور دیگری بر روی این خودرو عرضه می شود که قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 533 پوند _ فوتی دارد . برای این خودروی زیبا حداکثر سرعت 329 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است .

5. پژو RCZ

این خودرو از ظاهر زیبا و امکانات درونی خوبی برخوردار بوده و رانندگی لذت بخش و راحتی را نیز برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد . بر روی مدل جدید پژو موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی نصب شده است که می تواند تا 200 اسب بخار قدرت تولید کند . این خودرو از آلایندگی بسیار پایینی برخوردار بوده و طی مدت زمان 7.5 ثانیه می تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد . البته بر روی این خودرو موتورهای دیگری نیز عرضه می شوند که عملکرد خودرو را بر روی جاده تغییر می دهند.

6. پورشه 918 اسپایدر

بر روی این خودروی زیبا و بی نظیر موتور 3.4 لیتری 8 سیلندر نصب شده است که به کمک موتور برقی خود می تواند بیش از 500 اسب بخار قدرت تولید کند . با چنین موتورهایی انتظار می رود که خودرو در عرض 3.2 ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد . در همین حال حداکثر سرعت این مفهومی 316.8 کیلومتر در ساعت اعلام شده است . از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت بسیار پایین آن است به طوری که در هر 100 کیلومتر تنها سه لیتر بنزین مصرف می کند و اگر خواهان خرید این خودرو هستید باید خدمتتان بگوییم که متاسفانه به این زودی ها مفهومی پورشه 918 اسپایدر را در نمایندگی های فروش نخواهید دید .

7. لامبورگینی گالاردو LP570_4

آخرین آتش بازی گاو وحشی تا پیش از دوران جدید . گالاردو باز هم تقویت شد تا نشان دهد حد و مرزی برای جنون نیست . ال پی 4_570 تنها 10 اسب بخار از نمونه ی قبلی قوی تر است . اما فراموش نکنید پیشرانه ای که تا دندان تقویت شده را هرگز نمی توان دوباره پر خورانی کرد این نا ممکن تنها به دست لامبورگینی ممکن شد . مدل قبلی این گالاردو یعنی سوپرلجرا تا 100 کیلوگرم سبک تر شده بود . اکنون مشاهده می شود تا 65 کیلوگرم دیگر از وزن نهایی خودرو کاسته شده است . همه ی این ها باعث شده تا قدرت پیشرانه ی 5.2 لیتری 10 سیلندر این خودرو 570 اسب بخار و گشتاورش 398 پوند _ فوت شود . درباره ی گالاردو جدید همین بس که سرعت نهایی اش بیش از 320 کیلومتر در ساعت است .

8. مک لارن MP4_12C

این خودرو با گنجایش تنها دو سرنشین از موتور 3.8 لیتری دو توربو بوده و قدرت آن 600 اسب بخار اعلام شده ، حال آن که برای این خودرو حداکثر دور هفت هزار در نظر گرفته شده است . در همین حال گشتاور آن معادل 442 پوند – فوت در نظر گرفته شده است . انتظار می رود با بهره گیری از این موتور ، خودرو بتواند در کمتر از سه ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت دست یابد . حداکثر سرعت این خودرو بالاتر از 300 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است . بدنه ی این خودرو صد در صد از فیبر کربن ساخته و گفته شده است که تنها هزار دستگاه از آن تولید خواهد شد که از این تعداد 300 دستگاه به آمریکا فرستاده می شود . این خودرو نیز در زمره ی جذاب ترین خودروهای سال 2011 قرار گرفته است .

9. بوگاتی ویرون 16.4 سوپر اسپرت

بوگاتی ویرون 16.4 سوپراسپرت نمونه ی پیشرفته تر ویرون معمولی است و استفاده از تکنولوژی های مدرن تر قیمت این خودرو را تا 2 میلیون و 500 هزار دلار افزایش داده است . موتور 8 لیتری 16 سیلندر نصب شده بر روی این خودرو می تواند تا 1200 اسب بخار قدرت تولید کند و با چنین موتوری شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با 2.5 ثانیه ثبت شده است ، حال آن که حداکثر سرعت آن برابر با 412.8 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است و این سرعت می توانست بیش تر از این ها باشد . با استارت خوردن این خودرو بیش از 700 اسب بخار قدرت در انتظار راننده است تا به یکباره سرعت برق آسا را برای خودرو به ارمغان بیاورد این در حالی است که برای مهار این سرعت ترمزهای دیسکی بسیار قدرتمندی نصب شده است . در سرعت های بالاتر از 200 کیلومتر در ساعت نیز بادگیرهای عقب به عنوان ترمزهای اضافی عمل می کنند .

10. فراری F70

این خودرو جایگزینی برای مدل بسیار محبوب فراری انزو به شمار می رود و به تازگی رونمایی شده است . انتظار می رود فراری اف 70 اوایل سال 2012 میلادی به مرحله ی تولید برسد و هم اکنون بسیاری منتظر ورود آن به بازار هستند . این خودرو از موتور 8 سیلندر توربو بهره خواهد برد که قدرت 700 اسب بخاری دارد . نکته ی جالب این که مدل جدید فراری به دلیل استفاده ی زیاد فیبر کربن در بدنه ی آن تنها 600 کیلوگرم وزن خواهد داشت . این خودرو شتاب 100 کیلومتر در ساعت را در کم تر از 3 ثانیه طی کرده و حداکثر سرعت آن 356.8 کیلومتر در ساعت اعلام شده است . این خودرو در زمره ی گران ترین خودروهای جهان از نگاه نشریه های معتبر  قرار گرفته است .

 محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان