تبیان، دستیار زندگی
علی دایی مشکلات پرسپولیس را بیان کرد. او می‌گوید آن چند روز تعطیلی را در میان این همه بازی در لیگ حذفی و آسیایی از بازیکنان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دربی تاریخ نباید بگیریم. ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غیرقابل پیش‌بینی‌ترین داربی!

شهرآورد پایتخت

"علی دایی" مشکلات پرسپولیس را بیان کرد. او می‌گوید آن چند روز تعطیلی را در میان این همه بازی در لیگ حذفی و آسیایی از بازیکنان غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دربی تاریخ نباید بگیریم. پرویز مظلومی نیز همین مسأله را بیان می‌کند ضمن اینکه تأکید می‌کند که فشردگی بازیها و سفر استقلال از پرسپولیس هم بیشتر است چراکه آنها روز 26 اسفندماه از سفر عربستان برمی‌گردد و روز 29 اسفند (یعنی تنها 3 روز بعد) هم باید به میدان برود!

این مشکلات، مشکلات فنی و روحی 2 تیم بزرگ پایتخت است اما واقعیت این است که مشکلات بزرگ دیگری هم سر راه برگزارکنندگان دربی 70 قرار دارد که سعی داریم خیلی کوتاه آنها را از جلوی چشم عبور دهیم.

پیش بینی اول:

 تاریخ نشان داده که محاسبه تماشاگران در تعطیلات عید کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. نمونه بزرگ این اتفاق به بازی ایران و ژاپن بازمی‌گردد که در تعطیلات عید برگزار شد! و 5 کشته به جای گذاشت چراکه 120 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند و به هنگام خروج با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند!

در واقع این دیدار که بزرگترین دیدار داخلی وقتی در سطح آسیا محسوب می‌شود به هیچوجه قابل پیش‌بینی نیست چراکه معلوم نیست چند نفر آن روزها در تهران حضور دارند!

داربی پایتخت

پیش بینی دوم:

 در راستای غیر قابل پیش‌بینی بودن این دیدار باید تأکید کنیم که در روزهای معمولی و کاری بسیاری از هواداران 2 تیم از هزاران کیلومتر دورتر از تهران خود را به آزادی می‌رسانند و حتی شب را پشت درهای آزادی سپری می‌کنند که این مسأله موجب شده طی دیدارهای اخیر خیلی‌ها سعی می‌کنند برای آنها آب و غذا ببرند و سرویس بهداشتی صحرایی درست کنند!

پرسش اینجاست در تعطیلات عید که همه ایران بیکار هستند چند نفر و چند هزار نفر به تهران می‌آیند و از شب قبل پشت دربهای بسته ورزشگاه آزادی آتش روشن می‌کنند!

چه کسی می‌تواند محاسبه کند که از پنجم فرودین‌ماه چند نفر در خیابانهای منتهی به آزادی حضور دارند؟ یا حتی از چند روز قبل شهرستانی های عزیز آنجا حضور دارند؟ آیا می‌توان 20 هزار نفر (به عنوان مثال) آب و غذا رساند یا سرویس صحرایی برای آنها ایجاد کرد؟اصالتا کنترل آنها چگونه صورت می‌گیرد؟

پیش بینی سوم:

 روز 6 فروردین روزی است که خیلی از تهران رفته‌ها قصد بازگشت به تهران را خواهند داشت و این یعنی ترافیک بسیار شدید و قفل در اتوبان تهران- کرج از غرب به شرق!تصور کنید یکصد هزار نفر در یک لحظه به آن جمعیت میلیونی در حال بازگشت به تهران اضافه شوند!آیا کنترل ترافیک ممکن است؟

آیا قفل ترافیک به این زودیها و به این راحتیها در غرب تهران باز می‌شود؟... و اگر باز نشود آن ترافیک و خستگی مفرط به دلیل ساعتها بیکاری و انتظار تبعاتی ندارد؟ تصادف ندارد؟ سوهان اعصاب نیست؟

داربی پایتخت

پیش بینی چهارم:

به دلیل شرایط سفری در عید نوروز مطمئنا مثل هر سال پرسنل زحمتکش انتظامی و پلیس راههای نیروی انسانی فراوانی را برای کنترل امنیت و ترافیک راههای سراسر ایران به کار می‌گیرند.

پرسش چندباره این است آیا در روز 6 فروردین این 2 ارگان که مسئول امنیت و ترافیک هستند به سادگی نیروی انسانی برای کنترل چنین جمعیتی را دارند؟

با همه موارد ذکر شده نمی‌دانیم مسئولان امنیتی اجازه چنین برگزاری را با این همه موارد غیر قابل پیش‌بینی می‌دهند یا داده‌اند؟

این پرسش آخری از همه پرسشهای دیگر مهمتر است باید صبر کرد و دید که آیا این بازی واقعا در زمان عجیب 6 فروردین برگزار می‌شود؟

واقعیت این است که برگزاری دربی 70 در تاریخ 6 فروردین ماه مشکلات فراوانی برای برگزارکنندگان این اتفاق بزرگ دارد.

بخش ورزشی


منبع: عصر ایران