تبیان، دستیار زندگی
یکی از مهمترین اولویت های زنان در زندگی، توانایی عشق ورزیدن و مورد عشق ورزی قرار گرفتن است. عشق ورزیدن، فداکاری کردن و ارزشمند دانستن روابط صمیمی و نزدیک، بخشی از طبیعت وجودی زنان است. به عبارتی دیگر، زنان به طور فطری و ذاتی و بنابر طبیعت آفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز خانم ها را فراموش نکنید


فقط آقایان بخوانند

تا کنون شما آقای محترم فکر کرده اید که اولویت اول همسرتان در رابطه با شما چیست؟ تا به حال از خود پرسیده اید چه کنید تا او را بیشتر خوشحال نمائید؟ آیا فکر کرده اید چه رفتاری داشته باشید بیشتر و بهتر می توانید محبت همسرتان را جلب نمائید ؟در این مقاله با ما همراه باشید .


یکی از مهمترین اولویت های زنان در زندگی، توانایی عشق ورزیدن و مورد عشق ورزی قرار گرفتن است. عشق ورزیدن، فداکاری کردن و ارزشمند دانستن روابط صمیمی و نزدیک، بخشی از طبیعت وجودی زنان است. به عبارتی دیگر، زنان به طور فطری و ذاتی و بنابر طبیعت آفرینش، عاطفی تر و احساسی تر از مردان هستند و بدون هیچ قصد قبلی و به گونه ای نا خودآگاه، عشق و محبت در اولین مرتبه هرم ارزشمندیها و علاقه مندی های آنان قرار دارد، به دیگر سخن، مغز زنان در قلبشان است.

این فرایند به گونه ای در وجود زنان نهادینه شده و به صورت بخشی از طبیعت زنانه شان در آمده است که آنها در اکثر روابط  خود، از آن استفاده می نمایند و به گونه ای نا خودآگاه بر طبق آن رفتار می کنند.  این خصیصه غیرارادی زنان، یعنی قدرت عشق ورزی، در مردان چهره ای کاملا متفاوت می یابد و با تفاوت 180 درجه ای، خود را نشان می دهد، به دیگر سخن، دیگر روی این سکه، کاملا به صورت عمدی و به گونه ای ارادی است و مردان به طور خود آگاه و دانسته به ابرازعشق و علاقه  می پردازند، لذا به خاطر وجود همین تفاوت روان شناختی اساسی بین زن و مرد، مردان این حالت را در زنان می بینند اما قادر به درک آن نیستند و سردرگم و حیران می شوند.

احساس ارزشمندی شخصی زنان، وابستگی تام و همه جانبه به میزان عشق ورزی و ارتباط موفق با دیگران دارد؛ این در حالی است که مردان با میزان موفقیت ها و دست یابی به اهداف، احساس ارزشمندی می کنند

این تفاوت از ارزشهای متفاوت زنان و مردان نشات می گیرد، احساس ارزشمندی شخصی زنان، وابستگی تام و همه جانبه به میزان عشق ورزی و ارتباط موفق با دیگران دارد؛ این در حالی است که مردان با میزان موفقیت ها و دست یابی به اهداف، احساس ارزشمندی می کنند. این تفاوت خود به دلایل اجتماعی و فرهنگی است. از همان اوان کودکی نقش های جنسیتی بخشی از آموزه های تربیتی والدین است و والدین آنها را خواه به طور مستقیم و خواه غیر مستقیم به کودکان آموزش می دهند و متمایلند آنان بر طبق آن اصول رفتار کنند و تخلف کودکان از آن قوانین قراردادی، صورت چندان خوشایندی نه برای کودک و نه برای خانواده ندارد. مثالی می زنم که شاید خود شما نیز بارها با آن مواجه شده باشید؛ پسر بچه ای در حین شیطنت های خود با ضربه شدیدی به زمین می خورد و شروع به گریه می کند، والدین و اطرافیان در برابر این رفتار کودک می گویند: مرد که گریه نمی کند، آبرومونو نبر، پاشا و بگو چیزی نشده تو مردی و قوی، گریه کنی همه ما را مضحکه می کنند و...

عکس این گفته ها راجع به دختران صدق می کند. این رفتارهای کلیشه ای دراذهان کودکان درونی می شود و بخشی از شخصیت آنان، که به موجب آن سیر رفتاری و اندیشه آینده آنان رقم می خورد. به همین رواق چنین استنباط می شود که  ارزش و منزلت یک  مرد در اجتماع،  به توانایی و شایستگی او در موفقیت شغلی، در آمد،  پست و مقام اجتماعی و... وابستگی دارد، در حالی که توانایی زنان در مراقبت از همسر و فرزندان، ارضای جنسی و احساسی، سازگاری با همسر و خانواده وی و نیروی محرکه ای  قوی برای تلاش و کار همسر در جهت تداوم زندگی  و ... ارزش محسوب می شود.

به همین جهت صرف نظر از این که اوضاع کاری و علایق زنان چقدر خوب یا بد پیش می رود، زمانی احساس ناامیدی و بدبختی بر زن مستولی می گردد که روابط صمیمانه و احساسی وی خدشه دار گردد. با جزیی ترین تهدید، حتی یک مشاجره جزئی و کوچک با همسر، حریم احساسی زن با همسرش زیر سوال می رود که متعاقب آن زخم کهنه افکار منفی "عدم علاقه او به من" سر باز می کند. زنان این گونه فکر می کنند که عدم توجه همسرشان نشانی از بی علاقگی و دوست نداشتن آنهاست، چرا که آنان علاقه و توجه خود را به عشق این گونه نشان می دهند:

فقط آقایان بخوانند

* آنها برای عشق و علاقه شان ارزش فراوانی قائلند و زمان بیشتری را برای روابطشان صرف می کنند.

*زنان متمایلند با شریک زندگیشان گفتگو کنند و در حفظ و تداوم ارتباطاتشان، سعی فراوان می نمایند.

*برای ایجاد لحظات ناب و به یاد ماندنی تلاش بسیار می کنند و برنامه ریزی می کنند.

*برای ماندگاری و صمیمی تر نمودن رابطه شان نهایت فداکاری را می کنند.

با این اوصاف به جرات می توان گفت: زنان به عشق ورزی به مانند یک شغل می نگرند و تدابیر و ترفند و برنامه ریزیهای متعددی برای این مقصود انجام می دهند که گاهی مردان دچار سوءتفاهم می شوند و احساس نگرانی بر آنان مستولی می شود و زنان خود را پرتوقع قلمداد می کنند و یا برچسب کنترل گر به آنها می چسبانند. این درحالی است که زنان به دنبال برترین و بهترین رابطه ها هستند تا بدین طریق با ارزش ترین سرمایه گذاری روحی و روانی خود را بهبود بخشیده و ارتقاء دهند.

چند توصیه به آقایان

فقط آقایان بخوانند

برای ابراز عشق و علاقه به همسرتان می توانید تدابیر ذیل را اتخاذ نمائید:

*زنان نیازمند آنند که احساس ارزشمند بودن بکنند و ازهمسرشان بشنوند که مهمترین مهره شطرنج زندگی شان هستند و بدون او قطعا کمبود چیزی را در زندگی شان احساس خواهند نمود، حتی زندگی بدون او را نمی توانند تصور نمائید.

*به همسرتان بگوئید که شادی او در اولویت اول اهمیت برای شما قرار دارد.

*سعی کنید مواردی را که برای همسرتان دارای ارزش است را شناسایی کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن چیزها یا کارها را برایش انجام دهید.

*از او بپرسید چه کار کنید می توانید او را خوشحال کنید و حتی پرسش کنید که دوست دارد چه کارهایی را انجام دهد.

*به او بگوئید که به زندگی با او علاقمندید و زندگی با او برایتان عادی و یکنواخت نشده است.

* به او بگوئید که به او نیازمندید و برای نظرات و عقاید او ارزش قائلید.

*گاهی اوقات با یک پیام کوتاه و یا یک تلفن به او ابرازعلاقه نمائید و به او بگوئید دلتان برای او تنگ شده.

فقط آقایان بخوانند

* به هنگام آمدن به منزل، با یک هدیه و یا شاخه گل ابراز محبت نمائید.

*به حدود و حقوق همسرتان تجاوز نکنید.

*همیشه، بالخص در حضور دیگران احترام او را حفظ کنید.

مردان جوان آگاه باشند که عشق تنها چیزی است که زن آن را از همسرش مطالبه می نماید و نیازمند شنیدن آن به طرق مختلف است لذا، دچار اشتباه نشوید و با دیدن این حالت در همسرتان متعجب نشوید و تمام سعی خود را بر درک همسر و بر اثرات این نیروی جادویی و شگفت انگیز عشق نمائید.

نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی سایت تبیان


مقالات مرتبط

امان از سکوت مردانه

برای آن ها که همسر غرغرو دارند

شاه کلیدی برای نفوذ در قلب همسر

ازدواج گورستان عشق نیست

دشمنان عشق را اخراج کنید

مردان بی احساس را احساسی کنید...

با من یک رنگ باش

انتهای سیاست زندگی داری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.