تبیان، دستیار زندگی
بالاخره بعد از انتقادات زیادی که نسبت به صدای نامناسب سالن مرکزی جشنواره فیلم فجر در برج میلاد مطرح می شد، دیشب صدای سالن بهتر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش فیلم حمید فرخ نژاد بعد از 10 سال
نمایش فیلم حمید فرخ نژاد بعد از 10 سال

بالاخره بعد از انتقادات زیادی که نسبت به صدای نامناسب سالن مرکزی جشنواره فیلم فجر در برج میلاد مطرح می شد، دیشب صدای سالن بهتر شد تا حداقل برای سانس های پنجم و ششم، اصحاب رسانه و تماشاگران حاضر در سالن نمایش برج میلاد دیالوگ ها را از اول تا آخر به طور کامل بشنوند.


 سالن ها پر می شوند

با گذشت چند روز از جشنواره و رسیدن نوبت به فیلم های مطرح تر، سالن های نمایش جشنواره تماشاگران بیشتری را به خود جذب می کنند. روز گذشته سالن اصلی نمایش برج میلاد برای فیلم «راه آبی ابریشم» پر شد و فیلم «یه حبه قند» و «اسب حیوان نجیبی است» هم آنچنان با استقبال مخاطبان در برج میلاد مواجه شدند که حتی بالکن سالن اصلی هم از جمعیت پر شد. البته به نظر بیشتر تماشاگران دو فیلم پایانی آنچنان که فکر می کردند قوی ساخته نشده بود.

فرخ نژاد:بسیاری تنها هنرشان فشار آوردن به جوانانی است كه تازه به عرصه هنر وارد میشوند، من در زمان ساختن «سفر سرخ» یك جوان 30 ساله بودم و حال بعد از گذشت یك دهه از عمرم به این نتیجه رسیدم كه ساختن فیلم برای تلویزیون كار اشتباهی بود.

• کیفیت صدای سالن برج میلاد

در چند روز گذشته انتقاد از کیفیت نامناسب صدای سالن مرکزی برج میلاد به یک رویه عادی روال در نشست های نقد و بررسی تبدیل شده بود و این مسئله تا آنجا ادامه پیدا کرد که حتی برخی از کارگردانان شرط کردند در صورتی  فیلم خود را برای نمایش در سالن برج میلاد در اختیار جشنواره قرار می دهند که کیفیت صدای سالن ارتقاء یابد. به عنوان مثال دیروز نماینده (صدابردار) فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از صبح در سالن مرکزی جشنواره در برج میلاد حاضر شد تا کیفیت صدا را بسنجد و بگوید که آیا فیلم را در آن سالن نمایش می دهند یا خیر.

بالاخره فشارهای و انتقادات دیروز بعدازظهر نتیجه داد و صدای سالن مرکزی جشنواره فیلم فجر بهبود قابل توجهی پیدا کرد تا آنجا که بسیاری از میهمانان کیفیت صدای بعدازظهر دیروز با روزهای گذشته را غیر قابل مقایسه می دانستند.

• روز پنجم نیز سالن برج میلاد شاهد حضور هنرمندان بسیار و چند چهره شاخص سینمایی و تلویزیونی بود. از جمله این چهره ها می توان به پژمان بازغی، مهدی فیوضی، مسعود فراستی، علیرضا كمالی نژاد،  امیر شهاب رضویان، غلامرضا موسوی، بهرام رادان، افشین هاشمی، شاهپور پور امین، حبیب رضایی، کامران تفتی، شفیع آقامحمدیان، ستاره اسكندری، پیمان یوسفی، احسان علیخانی، برزو ارجمند، داریوش ارجمند، مهران احمدی، غزل صارمی، حبیب دهقان نسب، وحید جلیلی، جواد طوسی، مهدی کرم پور، سامان سالور، پارسا پیروزفر، نیوشا ضیغمی، جهانگیر کوثری، رضا کیانیان، بهرام عظیمی، رضا برجی، سروش صحت، محمد رضا شریفی نیا، نگار جواهریان و امیر جعفری اشاره کرد. همچنین در سانس های پایانی شب گذشته جواد شمقدری، علیرضا سجاد پور و احمد میرعلایی از مسئولین سینمایی کشور در سالن مرکزی برج میلاد به تماشای فیلم ها نشستند.

• بعد از 5 روز پوستر های جشنواره بالاخره نصب شد

بعد از گذشتن پنج روز از شروع جشنواره بین المللی فیلم فجر دیروز تازه بسیاری از پوسترها و بیلبوردهای جشنواره در سطح شهر نصب شد. معلوم نیست چرا جشنواره ای که نزدیک به سه ده است که برگزار می شود نباید حتی در زمینه تبلیغات و زمانبندی کارها یک برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

• لغو بازید از «بهمن» و «سپیده» خبرنگاران را ناكام كرد

به گزارش فارس جواد شمقدری؛ معاونت امور سینمایی قرار بود عصر چهارشبنه بازیدی مردمی از دو سینما «بهمن» و «سپیده» داشته باشد و تعدادی از خبرنگاران و عكاسان برای استقبال از معاونت امور سینمایی در كنار سینما «بهمن» منتظر بودند اما بعد از معطلی كوتاه! معلوم شد جواد شمقدری به دلیل جلسهای فوری در معاونت، بازدید از سینماها را لغو كرده و در این میان نه تنها مردم بلكه خبرنگاران و عكاسان نیز از بركات این بازدید ناكام ماندند.

• بالاخره آرای مردمی اعلام شد

روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، بر اساس اولین نتایج شمارش آرای مردمی تا 18 بهمن، فیلم سینمایی «آقا یوسف» ساخته علی رفیعی، «راه آبی ابریشم» ساخته محمدرضا بزرگنیا و «باد و مه» ساخته محمدعلی طالبی به ترتیب بیشترین آرای مردمی در سینماهای محتلف جشنواره را به خود اختصاص دادهاند.

• اختتامیه پربركت برای خبرنگاران

به گزارش فارس روز پنجم جشنواره فیلم فجر  بعد از یك روز تعطیلی به علت برگزاری اختتامیه بخش بین الممل جشنواره در حالی آغاز شد كه تعداد رایانه های سالن همكف تقریباً دو برابر شده بود و طبق اظهارت یكی از مسئولان بخش IT «بعد از اختتامیه تمام سیستمهای آن بخش از طبقه بالا به همكف منتقل شده است» و در ضمن مشكل قطعی مداوم اینترنت نیز حل شد و سرانجام پس از پایان بخش بینالملل جشنواره، آسایشی نصیب خبرنگاران شد.

• اولین فیلم فرخ نژاد بعد از 10 سال عاقبت به خیر شد

حمید فرخنژاد از ساعات اولیه روز پنجم جشنواره در مركز همایشهای برج میلاد حضور داشت و پس از تماشای فیلم، با توجه به روحیه طنازش نشست نقد و بررسی مفرحی را برای اصحاب رسانه رقم زد.

فرخنژاد پس از نمایش فیلمش گفت: بسیاری تنها هنرشان فشار آوردن به جوانانی است كه تازه به عرصه هنر وارد میشوند، من در زمان ساختن «سفر سرخ» یك جوان 30 ساله بودم و حال بعد از گذشت یك دهه از عمرم به این نتیجه رسیدم كه ساختن فیلم برای تلویزیون كار اشتباهی بود.

در ششمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن نمایش برج میلاد امروز فیلم های، «بهشت اینجاست»  به کارگردانی حمید سلیمیان ساعت 10 صبح، انیمیشن «قلب سیمرغ» به کارگردانی وجید نصیریان ساعت 13، «آلزایمر» به کارگردانی احمد رضا معتمدی ساعت 15:30، «سیب و سلما» به کارگردانی حبیب الله بهمنی 18:30 ، «گلچهره» به کارگردانی وحید موساییان برای سانس 21:30 و «یکی از ما دونفر» تهمینه میلانی برای سانس ششم و ساعت 23:45 برنامه ریزی شده است.


بخش سینما وتلویزیون تبیان