تبیان، دستیار زندگی
شرکت توشیبا در آگوست 2010 اعلام کرد جدیدترین تکنولوژی‌های جهان را در ساخت تلویزیون‌های جدید خود به کار گرفته است و در همین حال از محصول ویژه‌ی خود رونمایی کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سونی در برابر توشیبا

سونی در برابر توشیبا


شرکت توشیبا در آگوست 2010 اعلام کرد جدیدترین تکنولوژی ‌های جهان را در ساخت تلویزیون ‌های جدید خود به کار گرفته است و در همین حال از محصول ویژه‌ ی خود رونمایی کرد. تلویزیون ‌های جدید این شرکت قادر بودند فیلم‌ های سه بعدی را در ابعاد HD بدون نیاز به عینک به نمایش بگذارند.


بعد از گذشت ماه‌ها، انتظار می‌رفت از این دستگاه استقبال خوبی شود ولی حتی به اندازه‌ی نیمی از مقدار پیش‌بینی شده توسط توشیبا  به فروش نرسید.

این تلویزیون‌ها در دو اندازه 22 و 12 اینچی در اکتبر به بازار عرضه شدند ولی با توجه به قیمیت بسیار بالای 2940 دلاری آن برای کاربران خانگی، به عدم سوددهی دچار شدند.

آنچه از بازار تلویزیون برداشت می‌شود این است که مشتریان به خاطر ویژگی سه بعدی، حاضر به پرداخت قیمت‌های بالا نیستند زیرا محتوای مناسب برای این فناوری هنوز وجود ندارد.

سونی در برابر توشیبا

با توجه به همین موضوع، سونی در هفته گذشته سه مدل جدید از تلویزیون‌های خود را رونمایی کرد و در کمال تعجب، هیچ کدام از این سه مدل مجهز به ویژگی پخش سه بعدی نیستند. سونی دریافته است که فناوری سه بعدی در حال حاضر بیشتر جنبه‌ی تزیینی پیدا کرده و نیاز روز کاربران نیست. سونی به جای فناوری سه بعدی سعی در برآورده کردن نیازهای فعلی کاربران با هزینه‌ی کمتر کرده است. از همین رو این شرکت تلویزیون‌های جدید خود را با صفحه‌ی  LED و 500 گیگابایت حافظه داخلی به بازار معرفی کرد.

این تلویزیون‌ها علاوه بر حافظه داخلی زیاد، می‌توانند اطلاعات را از طریق کابل USB به حافظه‌های جانبی منتقل کنند. البته 500 گیگابایت حافظه تعیین شده معادل ضبط 65 ساعت فیلم با وضوح و کیفیت عالی است که نیاز اکثر کاربران خانگی را به خوبی تامین می‌کند.

سونی در برابر توشیبا

باید دانست مهمترین رکن بازاریابی موفق، شناختن بازار و نیاز خریداران است.

تلویزیون‌های سونی در سه مدل 40 ، 32 و 22 اینچی به فروش خواهند رسید. مدل 40 اینچی که با نام KDL-40EX52H شناخته می‌شود قابلیت پخش فول HD را دارد و با داشتن 3 درگاه HDMI و دو بلندگوی 10 واتی با قیمت 1800 دلار به بازار عرضه خواهد شد. دو مدل دیگر نیز تمام ویژگی‌های مدل‌های براویا را خواهند داشت و تنها تفاوت آنها در وضوح تصویر خواهد بود. محصول جدید دارای وضوحی معادل 768*1366 پیکسل است.

همچنین در مورد قیمت دو مدل دیگر باید گفت که مدل 32 اینچی با قیمت 1340 دلار و مدل 22 اینچی با قیمت پایین‌تر 1100 دلار در ماه مارس امسال به بازار عرضه خواهد شد.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

http://asia.cnet.com/crave/2011/02/07/toshiba-s-glasses-free-3d-tvs-aren-t-selling-well/

http://www.hometheaterinsider.net/2011/02/sony-kdl-40ex52h-kdl-32ex42h-and-kdl-22ex42h-hdtvs-come-with-500-gb-of-storage-space/