تبیان، دستیار زندگی
یوم الله بودن ۲۲بهمن، بار دیگر بر همه جهانیان ثابث شد. در راهپیمایی دیروز مردم همیشه در صحنه مشهد و شهرستان های خراسان رضوی این موضوع کاملا مشهود بود. مردم شهید پرور با حضور با شکوه و گسترده شان در سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک با ردیگر عهد و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهپیمایی 22 بهمن مشهد؛ با شکوه تر از همیشه

راهپیمایی 22 بهمن در مشهد

یوم الله بودن ۲۲بهمن، بار دیگر بر همه جهانیان  ثابث شد. در راهپیمایی دیروز مردم همیشه در صحنه مشهد و شهرستان های خراسان رضوی این موضوع کاملا مشهود بود. مردم شهید پرور با حضور با شکوه و گسترده شان در سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک با ردیگر عهد و پیمان خود را با مقام عظمای ولایت  تجدید نموده و ثابت کردند که تا پای جان در کنار رهبر عزیزشان ایستاده اند. 22بهمن 89 خاطره ای شد تا، همیشه در یاد مردم ایران و جهان بماند که پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم مصر همزمان بودند.

این مراسم ساعت 9 صبح آغاز گردید، و از میدان پانزده خرداد مشهد تا حرم مطهر حضرت رضا(ع) ادامه داشت، و مسئولین عالی رتبه مشهد و استان همچون آیت ا... واعظ طبسی نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان و امام جمعه محترم مشهد ، آیت ا.. علم الهدی و استاندار خراسان رضوی  آقای دکتر صلاحی حضور داشتند که، پیشاپیش و در کنار علما و روحانیون و سایر اقشار مختلف مردم که ، تعدادشان به صدها هزار نفر از پیر و جوان تا بازاری و اداری و محصل می رسید، در حرکت بودند.

راهپیمایان با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»  و «مرگ بر اسرائیل» و «ما همه سرباز توایم خامنه ای   گوش به فرمان توایم خامنه ای»  و «ما اهل کوفه نیستیم  علی تنها بماند» انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل و نیز وفاداری خود را به مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی  اعلام کردند.

شرکت کنندگان در پایان راه پیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با حضور در صحن جامع رضوی به سخنان نایب رئیس اول مجلس گوش فرا دادند و با سر دادن تکبیر، قطعنامه سراسری راه پیمایی ۲۲ بهمن را تائید کردند. تمامی شهرهای استان خراسان رضوی نیز حضور باشکوه و گسترده ای  در راه پیمایی ۲۲ بهمن داشتند. نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پایانی مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن در مشهد در صحن جامع رضوی، نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر آموزه های دینی و اراده ملی و برآمده از اندیشه بارور، فقاهت و اراده استوار ملت ایران دانست و افزود: این نظام با این ساختار مستحکم و در هم تنیده، طی ۳۲ سال، با اقتدار، مسیر عزت امت اسلام و ذلت استکبار را هموار کرده است.

وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد که، شما می دانید امروز در حاشیه ناامن ترین کشورهای جهان زندگی می کنید اما با این حال امن ترین فضا را در اختیار داریم و این اقتدار و عزت، دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است.وی گفت: باید راه رویارویی با زیاده خواهی استکبار جهانی را با عزت، آگاهی و بصیرت طی کرد.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی