تبیان، دستیار زندگی
ج به سبك ایرانی، ... آئین نامه جدید شورای صنفی ...، چهارشنبه سوری ازاواخر بهمن... طبق آخرین جلسه شورای صنفی نمایش كه صبح امروز درخانه سینما تشكیل شد،قرارداد اكران فیلم «ازدواج به سبك ایرانی» به كارگردانی حسن فتحی برای نمایش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس شورای صنفی نمایش داد:

اكران فیلم ازدواج به سبك ایرانی، ... آئین نامه جدید شورای صنفی ...،

چهارشنبه سوری ازاواخر بهمن...


طبق آخرین جلسه شورای صنفی نمایش كه صبح امروز درخانه سینما تشكیل شد،قرارداد اكران فیلم «ازدواج به سبك ایرانی» به كارگردانی حسن فتحی برای نمایش در 11 فروردین ماه و قرارداد اكران فیلم «چهارشنبه سوری» به كارگردانی اصغر فرهادی برای 27 بهمن ماه ثبت شد.

همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش ضمن تائید این مطلب درباره آئین نامه جدید شورای صنفی نمایش گفت: بحث آئین نامه از این هفته در شورا آغاز شده است و در جلسه بعدی كه هفته آینده برگزار می‌شود به جمع بندی خواهیم رسید.

وی درعین حال متذكر شد : درصورت تصویب آئین نامه ، اجرای آن از زمان اكران فیلمهایی است، كه بعد از اكران نوروزی به نمایش درمی‌آیند.

همچنین به گفته اسعدیان تنها اكران دو گروه دیگر از سینماها برای اكران نوروزی مشخص نشده است كه هفته آینده قراردادهای آنها بسته خواهد شد.

در « ازدواج به سبك ایرانی» داستان خواستگاری یك جوان خارجی از دختری ایرانی روایت

می‌ شود و جمعی از بازیگران سینمای ایران از جمله داریوش ارجمند، فاطمه گودرزی، سعید كنگرانی، شیلا خداداد، لادن طباطبایی، محمدرضا شریفی نیا، حسام نواب صفوی و ... در آن حضور دارند.

فیملنامه”ازدواج به سبك ایرانی“ ، نوشته‌ی مینو فرشچی است و حسن فتحی (كارگردان مجموعه‌های تلویزیونی شب دهم و روشن‌تر از خاموشی) كارگردانی آن را به عنوان نخستین تجربه سینمایی خود برعهده داشته است و تهیه كننده و مجری طرح این فیلم : علی معلم، محصول: دنیای تصویر است.

«چهارشنبه سوری» نیز كه در آن حمید فرخ‌نژاد ،هدیه تهرانی و ترانه علیدوستی به ایفای نقش می‌پردازند، توانست برای اصغر فرهادی سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی و بهترین فیلم از دیدگاه مردم را در جشنواره بیست و چهارم به همراه داشته باشد.