تبیان، دستیار زندگی
سرمربی پیشین تیم فوتبال ایران، کشورهای ژاپن و کره جنوبی را در خصوص استفاده از ظرفیت های بازیکنان جوان، فراتر از دیگر کشورهای آسیایی دانست .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌ترین گفته های افشین قطبی

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

سرمربی پیشین تیم فوتبال ایران، کشورهای ژاپن و کره جنوبی را در خصوص استفاده از ظرفیت های بازیکنان جوان، فراتر از دیگر کشورهای آسیایی دانست.

سایت "ساکر امریکا" در مطلبی به حضور بازیکنان ژاپنی و کره ای در لیگ های معتبر پرداخته است. در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی، "کو جا - چئول" از کره جنوبی به ولفسبورگ آلمان پیوست و این در حالی است که "شینجی اوکازاکی" به اشتوتگارت پیوست و "یوتو نگاتومو" هم راهی اینتر شد.

برپایه این گزارش، اوکازاکی ششمین بازیکن ژاپنی است که از بعد از رقابت های جام جهانی 2010 راهی بوندس لیگا می‌شود. این بازیکن گل برتری ژاپن در سایتاما مقابل آرژانتین را به ثمر رساند.

افشین قطبی که سابقه دستیاری تیم ملی کره جنوبی را دارد و در حال حاضر هدایت شیمیزو اسپالس ژاپن را بر عهده دارد با اشاره به جدایی اوکازاکی از این تیم ، به سایت "ساکر امریکا" گفت: حقیقتا، کشورهای کره جنوبی و ژاپن بازیکنان جوان خود را بخوبی پرورش می دهند. این دو کشور در خصوص استفاده از ظرفیت های بازیکنان جوان در سطح بالاتری نسبت به دیگر کشورهای آسیایی قرار دارند.

افشین قطبی

سرمربی پیشین ایران در ادامه اظهار داشت: بازیکنان ژاپنی بسیار تکنیکی، باهوش، سختکوش و منضبط هستند و برای تیم خود تمام و کمال مایه می گذارند. بازی در خارج از ژاپن فرصت بزرگی برای بازیکنان این کشور خواهد بود تا بازی در فرهنگی متفاوت با برتری های تاکتیکی را تجربه کنند. این کار به بازیکنان جوان ژاپنی نیز این فرصت را خواهد داد تا در تیم هایشان جا باز کنند و به نظر من فوتبال ژاپن از این انتقال بازیکنان سود می برد.

قطبی بر این باور است که بازیکنان استرالیایی با حضور در تیم های شرق آسیا، فوتبال خود را توسعه می بخشند. وی گفت: در کره، ژاپن و چین، باشگاه ها قادر هستند بازیکنان انگلیسی زبان را به خدمت بگیرند که این موضوع با روحیه جنگندگی استرالیایی ها ، یک بازی دو سر برد است.

بخش ورزشی


منبع: مهر