تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و دوم لیگ برتر فردا(یكشنبه) با انجام 9 دیدار برگزار می‌شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ اصفهانی ها در نصف جهان

ذوب آهن - سپاهان

دومین هفته از نیم فصل دوم لیگ برتر فردا (یكشنبه) برگزار می‌شود و با توجه به فاصله زمانی كوتاه با هفته قبل می‌توان گفت میزان آمادگی و عیار تیمها پس از تعطیلی‌های نیم فصل به میزان زیادی در بازیهای این هفته مشخص می‌شود.

هفته بیست و دوم دیدار حساس و مهم كم ندارد اما شاید بتوان گفت مهمترین بازی را تیمهای اصفهانی و بالای جدولی ذوب آهن و سپاهان برگزار می‌كند.

یكشنبه 24 بهمن ماه

پیكان – استقلال ، ورزشگاه تختی قزوین ، ساعت 14 و 45 دقیقه

دو تیم در هفته بیست و یكم شرایط كاملا متفاوتی را تجربه كردند و حال با روحیه‌ خاص خود پا به این میدان می‌گذارد. پیكان كه در خانه ملوان مغلوب این تیم شده برای بازنگشتن به جمع فانوس به دستان نیاز به هر سه امتیاز این دیدار خانگی دارد. در مقابل استقلال كه نیم فصل دوم را با یك پیروزی پرگل و روحیه بخش مقابل استیل آذین شروع كرده برای ادامه روند رو به رشد خود چاره‌ای جز شكست پیكان سواران در قزوین ندارد.

پرویز مظلومی در تقابل با پیكان وسرمربی پرسپولیسی‌اش می‌تواند بالاخره از هوارملامحمد استفاده كند؛ بازیكنی كه با غیبتهایش برای استقلال حاشیه درست كرده است. در حالی كه هوار چند هفته دست استقلالی‌ها را در پوست گردو گذاشته بود و مدام به ایران نمی‌آمد(!)، پس از آمدنش هم موضوع بدهی او به پرسپولیس مطرح شد تا باز هم حاشیه دیگری برای ابی پوشان درست كرده باشد.

تراكتورسازی – شاهین بوشهر ، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت 15

تساوی بدون گل ، عایدی هر دو تیم از اولین بازی در نیم فصل دوم بوده است. فراز كمالوند موفقیت‌های تراكتورسازی را در سی سال اخیر این باشگاه بی‌سابقه خوانده و به همراه مردم تبریز امیدهای زیادی برای آسیایی شدن تراكتور دارد. در عین حال شاهینی‌ها درهفته‌ای كه گذشت تا مرز انصراف از لیگ برتر هم پیش رفتند و مشكلات مالی‌شان به بالاترین حد ممكن رسید. اما مسولان شاهین به هر ترتیبی كه بود تصمیم گرفتند در لیگ بمانند.

عمادرضا دیگر بازیكن عراقی لیگ در بدو ورود به شاهین تمرینات تیم را به دلیل پرداخت نشدن پولش ترك كرد اما خیلی زود به جمع شاگردان حمید استیلی بازگشت.

كرارجاسم بازیكن محروم تراكتور و البته دیگر محرومان لیگ به علت 22 بهمن و با درخواست سعیدلو از شریفی بخشیده شدند.

مس - استیل آذین

مس- استیل آذین، ورزشگاه شهید باهنر كرمان ، ساعت 15

صمد مرفاوی و شاگردانش كه ركورد 16 هفته پیاپی بدون باخت را به جا گذاشته بودند هر دو بازی قبل خود را واگذار كردند و به همین دلیل در شرایط مناسبی قرار ندارد. همانطور كه تبعات این دو باخت نیز كنارگذاشتن دو بازیكن پرسپولیسی مس از تمرینها (باقریها و كلاه كج) به وسیله مرفاوی بود كه نشان داد درون مس آنقدر كه آنها می‌گویند آرام و بی‌حاشیه نیست. در آن سو استیل آذین قعرجدولی قرار دارد كه باز هم با تحمل باخت پا به دیدار بعدی می‌گذارد. در این میان علی كریمی هم با رفتن خود به شالكه دردی به دردهای استیل آذین اضافه كرده و محمد خاكپور و شاگردانش برای رهایی از انتهای جدول جاره‌ای جز كسب حد اكثر امتیازهای بازیها تا پایان فصل ندارد.

صبای قم- فولاد خوزستان، ورزشگاه یادگار امام قم، ساعت 15

عبدالله ویسی و شاگردانش روزهای خوبی را سپری می‌كنند. سرمربی صبا كه خیلی دوست دارد پس از پیروزی ارزشمند در زمین راه‌آهن، حال به مصاف مجید جلالی و شاگردانش می‌رود. فولاد نیز در بازی قبلی خود نفت را شكست داده و برای رسیدن به رده‌های بالای جدول به راحتی امتیازهای بازیهایش را ازدست نمی‌دهد. رضا نوروزی كه دو هفته پیش آپاندیسش را عمل كرده بود، همچنان مصدوم است و نمی‌تواند برای فولاد به میدان برود.

سایپا – ملوان ، ورزشگاه انقلاب كرج ، ساعت 15

محمد مایلی كهن و شاگردانش مسرور از پیروزی شیرین و بزرگ هفته قبل خود مقابل صدرنشین لیگ انگیزه‌های زیادی برای این بازی دارد. البته كریم انصاری فرد غایب سایپا در این بازی خواهد بود. با این حال حریف این هفته سایپا ملوانی است كه همانند شاگردان مایلی كهن نیم فصل اول را با پیروزی آغاز كردند. نزدیكی این دو تیم در جدول رده بندی حساسیت‌های این دو بازی را از پیش بیشتر می‌كند.

سپاهان - ذوب آهن

سپاهان – ذوب آهن ، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 15

حساس‌ترین دیدار هفته را تیمهای مدعی و بالای جدولی اصفهانی برگزار می‌كند. ذوب آهن كه در هفته قبل شكست ناباورانه‌ای را مقابل سایپا متحمل شده با وجود اختلاف امتیازفراوان نسبت به تیمهای دیگر، موقعیت خود را در صدر جدول با خطر روبه‌رو می‌بیند و در این بازی مهم و البته حیثیتی نیز دوست ندارد امتیازی را از دست بدهد. در آن سو تیم فوتبال سپاهان كه شاهین را در هفته قبل متوقف كرده بود برای ماندن در كورس قهرمانی و عقب نیافتادن از همشهری‌اش به هر سه امتیاز این بازی فكر می‌كند. تقابل امیر قلعه نویی و و منصور ابراهیم زاده كه هر دو در زمانهایی كه تیم ملی بدون مربی بوده یكی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری آن بودند، این بار می‌تواند زیباتر از پیش باشد.

نفت تهران-پاس همدان ، ورزشگاه اكباتان تهران، ساعت 15

نفتی‌ها كه در هفته قبل به قول سرمربی‌شان بسیار بدشانس بودند و در یك بازی دو پنالتی را خراب كردند برای دورشدن از رده‌های انتهایی جدول چاره‌ای جز پیروزی در این بازی خانگی ندارد. حسین فركی همچنان با اعتماد به بازیكنان جوانش رقابتهای لیگ را ادامه می‌دهد و بدون شك در صورت ماندن درلیگ دست به كار بزرگی زده است. در مقابل پاس همدان با كسب یك تساوی از هفته قبل پا به این میدان می‌گذارد. این تیم همانند نفت برای كسب حداكثر امتیازها در دیدارهای باقیمانده تا پایان فصل به چیزی جز سه امتیاز این بازی فكر نمی‌كند. محمود یاوری برای دفاع از اعتبار چندین ساله خود در رقابتهای لیگ این بازی را برای تیمش بسیار سرنوشت ساز می‌داند.

نفت آبادان – شهرداری تبریز ، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 15

هواداران فوتبال دوست آبادانی تحمل شكست دوباره مقابل پرسپولیس را نداشتند و خیلی زود در بازگشت تیمشان به آبادان كاسمیرو را مورد انتقاد قرار دادند و حتی اعتراض آنها به این مربی پرتغالی به درگیری فیزیكی نیز كشیده شد. در عین حال كاسیمیرو كه حساسیت مردم آبادان درك كرده است، بیش از پیش به بازی فردا مقابل شهرداری اهمیت می‌دهد و می‌داند در صورت ادامه یافتن نتایج ضعیف جایی در میان آبادانی‌ها نخواهد داشت. حتی اگر تا اینجای فصل بسیار خوب كار كرده باشد.

شهرداری تبریز با هدایت حمید درخشان نیم فصل دوم را با بردی خوب مقابل مس آغاز كرده و برای ادامه دادن به روندی كه آغاز كرده دیدار سختی را درزمین نفت در پیش دارد. شهرداری نیز از جمله تیمهایی است كه با از دست دادن امتیازهای یك بازی به شدت خطر سقوط را احساس خواهند كرد.

پرسپولیس - راه آهن

پرسپولیس- راه‌آهن، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 17

سرخپوشان تهران پس از بازگشت از اردوهای تركیه و امارات اولین بازی خود در لیگ را بردند و نشان دادند كه در این تعطیلی 40 روزه برای جبران 5 باخت متوالی در نیم فصل اول تلاشهای بسیاری كردند. از اردوی پرسپولیس خبر رسیده كه علیرضا محمد به علت مصدومیت قطعا به این بازی نمی‌رسد اما وضعیت علیرضا حقیقی هنوز مشخص نیست و باید از مچ پای آسیب دیده او كه در تمرین دیروز مصدوم شد عكس گرفته شود.همچنین به احتمال فراوان علی دایی در این بازی برای نخستین بار از وحید هاشمیان درتركیب تیمش دررقابتهای لیگ برتر استفاده می‌كند.

در مقابل تیم فوتبال راه‌آهن كه مربی‌اش در چند بازی اول نیم فصل دستیار علی دایی در پرسپولیس بود برای پیروزشدن در این دیدار كار سختی را در پیش دارد. مهدی تارتار و شاگردانش در این هفته حریف باانگیزه‌ای را در مقابل خود می‌بیند كه برای رسیدن به رده‌های بالای جدول از هیچ تلاشی دریغ نمی‌كند.

در عین حال راه‌آهنی‌ها از مشكلات مالی رنج می‌برند و به گفته تارتار تنها 30 درصد از قراردادهایشان را گرفته‌اند كه این موضوع می‌تواند درروحیه آنها برای ادامه فصل تاثیرگذار باشد.

بخش ورزشی


منبع: ایسنا