تبیان، دستیار زندگی
احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم راهپیمایی با شكوه 22 بهمن ماه طی سخنانی با تبریك سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب به ملت بزرگ ایران و جامعه بشری اظهار كرد : حركت تاریخ‌ساز ملت ایران امروز 32 ساله شد و یك سال و یك گام دیگر به اهداف خود نزدیك شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس جمهوری در سخنرانی یوم‌الله 22 بهمن؛

در سال 90 موجودات زنده توسط دانشمندان ایرانی به فضا پرتاب می شوند


با وجود همه توطئه‌ها،به زودی خاورمیانه جدید بدون آمریكا و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد/این انقلاب پس از 32 سال نه تنها بی‌فروغ نشده بلكه زنده‌تر و قوی‌تر از روز اول،نه تنها در ایران كه در دنیا حضور تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم راهپیمایی با شكوه 22 بهمن ماه طی سخنانی با تبریك سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب به ملت بزرگ ایران و جامعه بشری اظهار كرد : حركت تاریخ‌ساز ملت ایران امروز 32 ساله شد و یك سال و یك گام دیگر به اهداف خود نزدیك شد.

رئیس قوه مجریه گفت : 22 بهمن سرآغاز حكومت الله در جهان است و امروز مستكبران و زورگویان در بن‌بست قرار گرفته‌اند.

به گفته وی امروز بر همگان آشكار است كه انقلاب اسلامی یك حركت بر پایه قومیت‌گرایی ایرانی یا منافع حزبی و طایفه‌ای نبود و همگان می‌بینند كه این انقلاب عظیم پس از 32 سال برخلاف حركت‌های معمول دنیا نه تنها بی‌فروغ نشده بلكه زنده‌تر، شاداب‌تر و قوی‌تر از روز اول نه تنها در ایران بلكه در عرصه بین‌المللی حضور شفاف، اثرگذار و سرنوشت‌سازی دارد.

احمدی نژاد در  22 بهمن

رئیس‌جمهور ادامه داد: رمز این پایداری را باید در آرمان‌های این انقلاب جستجو كرد چرا كه این انقلاب نتیجه یك آرمان و مقاومت ستودنی و مجاهدت پیگیر است.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی مبانی و آرمان‌های انقلاب اولین وجه تشابه این انقلاب را توجه به انسان و احیای كرامت انسانی دانست و گفت: همه پیامبران الهی به منظور معرفی حقیقت انسان به انسان و هدایت انسان در مسیر كمال الهی آمدند.

وی یادآور شد : پیامبران به این منظور آمدند كه بگویند انسان باید جانشین خدا در زمین و مظهر حكمت، خلاقیت و حاكمیت خدا باشد . البته این را هم می‌فرمودند كه تجلی این صفات در انسان و نیل به قله كمال تنها در سایه توحید و عبودیت ممكن است و خارج از این مسیر چنین چیزی ممكن نیست.

رئیس‌جمهور با تاكید بر اینكه توحید به معنای آن است كه هیچ قدرت و منشأیی اثری جز خدا ندارد خاطر نشان كرد: انسان باید خود را در مسیر مشیت الهی قرار دهد هر چند كه آزادی حقیقی و كرامت انسانی تنها در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه امكان دارد.

احمدی‌نژاد افزود : هنوز انسان آنگونه كه باید شناخته شود، شناخته نشده و استعدادهای الهی انسان آنگونه كه باید شكوفا شود، شكوفا نشده و تنها عده معدودی طعم تجلی اسماء الهی را چشیده‌اند.

رئیس قوه مجریه تصریح كرد: در طول تاریخ دنیا پرستان و مكاتب مادی و جریانات سیاسی یكی پس از دیگری آمدند و اندیشه ماركسیستی كه در برابر ما است به تاریخ پیوست. اندیشه سرمایه‌داری نیز امروز همان حالت اندیشه ماركسیستی را دنبال می‌كند. به گونه‌ای كه فقر و تبعیض و جنگ و اشغال و چپاول را به ملت‌ها تحمیل كردند. اما در اوج یأس و نقطه شكستن همه امید بشریت و استیلای سیاهی انقلاب اسلامی آمد، امام آمد و ملت بزرگوار ایران با یك لبیك تاریخی به امام پیوست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یك بیداری انسانی و جهانی پایه‌گذاری شد و راه احیا و بازیابی كرامت و حقیقت انسانی پیش‌روی ملت بزرگ ایران و جامعه بشری قرار گرفت.

رئیس‌جمهور وجه دوم را پیگیری آرمان حكومت جهانی كه سرشار از یگانه‌پرستی و عدالت است ،عنوان كرد و گفت: عدالت مهم‌ترین دستور كار انبیاء الهی است چرا كه لازمه شكوفایی انسان بر پایه عدالت در سایه توحید است و عدالت مقدمه شكوفایی انسانی است.

رئیس‌ قوه خاطرنشان كرد كه برپایی یك حكومت جهانی سرشار از توحید، عدالت و عشق آرمان همه انبیاء الهی بوده است و همه اولیای دین بدین منظور آمدند كه بشریت را به سمت آن نقطه نورانی هدایت كنند كه چنانچه این وعده محقق

احمدی نژاد در  22 بهمن

نشود اساس خلقت انسان ابتر است.

وی با تاكید بر اینكه انقلاب ثمره تلاش، فداكاری همه انبیاء و اولیای الهی و در پی تحقق اهداف و آرمان‌های آنها است یادآور شد: این انقلاب متعلق به همه انسان‌ها و ملت‌ها است.

به گفته احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی ما در متن حركت عمومی جهان به سمت نقطه موعود و بازگشت انسان به فطرت الهی و آرمان انبیاء و قدرت كمال یعنی حضرت محمد (ص) قرار دارد.

وی 22 بهمن را سرآغاز حكومت الله در جهان عنوان كرد و گفت: اعتقاد به این حقیقت و این اندیشه و آرمان كه عالم تحت حاكمیت خدا است و اعتقاد به این آرمان و اندیشه كه توحید و عدالت بر جهان حاكم می‌شود به معنای نشاط روزافزون و خستگی‌ناپذیر و امیدواری پیوسته و توسعه و تعمیق و ایمان و پاكی و محبت است.

رئیس قوه مجریه تاكید كرد: هر سالی كه می‌گذرد ما یك سال به این آرمان و تحقق هدف نزدیك می‌شویم و هر فجر یك گام به جلو و یك تولد جدید است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود به معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یكی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب احیاء خودباوری است. همه سلطه‌گران در جهان برای تثبیت سلطه خود ابتدا خودباوری را از ملت‌ها می‌گیرند اما انقلاب ما ، خودباوری را در ملت زنده كرد و امروز همه ما باور داریم كه هیچ آرمانی هر قدر بزرگ‌، از دسترس ملت ایران و جوانان ایرانی دور نخواهد بود.

به گفته احمدی‌‌نژاد امروز ملت ایران یكی از مستقل‌ترین ملت‌های عالم است و انقلاب اسلامی همبستگی را به ارمغان آورد و مرزهای قوم و قبیله را بر هم شكست و وحدت و همبستگی بی‌نظیری براساس توكل به خدا در ایران زمین به وجود آورد.

احمدی‌نژاد به پیشرفت‌های ایرانیان در عرصه هوا و فضا اشاره كرد و گفت: امروز دانشمندان ایرانی در عرصه هوا و فضا فعالند و هم ماهواره و انواع ایستگاه‌های زمینی را می‌سازند و امروز به فكر ارسال موجود زنده به فضا نیز هستند كه به حول و قوه الهی در سال 90 موجودات زنده توسط دانشمندان ایرانی برای آزمایش به فضا پرتاب خواهند شد.

به گفته وی پیش از سال 1400 اولین انسان ایرانی با تجهیزات و دستگاه‌های ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

به گفته وی ایران در زمینه نانو تكنولوژی جزء معدود كشورهای اول دنیا است و مسئولین در سفرهای خود به همراه پسته و فرش دستگاه‌های مجهز نانو تكنولوژی را به عنوان سوغات ایران هدیه می‌دهند.

وی افزود: در موضوع هسته‌ای نیز از پیشرفت ایران به عنوان خط‌ شكن آزادی ملت‌ها می‌هراسیدند و در تلاش بودند كه ایران به این فن‌آوری دست پیدا نكنند و با وجود آنكه همه توانشان را بسیج كرده‌اند كه مانع از رسیدن ما به این قله شوند موفق نبودند. در شرایط فعلی نیز دو راه در برابر آنها وجود دارد. راه اول ادامه مسیر قبل است اما من خطاب به آنها می‌گویم شما همه قدرت خود را بسیج كردید كه ایران هسته‌ای نشود اما اگر بخواهید این مسیر را ادامه دهید از قبل شكست خورده‌اید.

به گفته وی پیش از سال 1400 اولین انسان ایرانی با تجهیزات و دستگاه‌های ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.

به گفته وی راه دوم آنها این است كه راه همكاری و تعامل را به جای تقابل در پیش بگیرند و در صورتی كه برای همكاری جلو بیایند استقبال می‌كنیم اما اگر با خیالات خام جلو بیایند باید بدانند كه این ملت راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ نیازی به آنها نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد معتقد است: صنعت ملت ایران به سرعت در حال پیشرفت است و طی پنج سال ظرفیت فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینیوم و مس و برخی صنایع پایه دو برابر شده است و امروز یك حركت سنگین سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و كشاورزی در حال جریان است.

رئیس‌جمهور گفت: در سرزمین ما سه مقطع تاریخی برای عمران آبادانی ایجاد شده است كه مقطع اول قبل از اسلام،

احمدی نژاد در  22 بهمن

مقطع دوم دوره صفویه و مقطع سوم جمهوری اسلامی ایران و دوره انقلاب است كه باید گفت سازندگی این 30 سال در همه تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است.

رئیس‌ قوه مجریه به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها نیز اشاره كرد و گفت: من به زودی مجددا در مورد قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، دست‌آوردها و ادامه كار با مردم سخن می‌گویم اما هوشمندی، تعهد، وحدت و عزتی كه شما مردم در اجرای این قانون و این برنامه تحول‌آفرین اقتصادی از خود نشان دادید جایگاه ایران را در معادلات جهانی صد پله برد و امروز دنیا نسبت به عظمت ایران نگاه دیگری دارند كه من در همین راستا از مردم تشكر می‌كنم.

وی در ادامه به توزیع سهام عدالت اشاره كرد و گفت: تا امروز بیش از 39 میلیون نفر سهام عدالت دریافت كرده‌اند و با برنامه‌ریزی انجام شده به زودی به 45 میلیون نفر خواهند رسید. دولت تلاش كرده است همه فرصت، توان و بودجه خود را در همه ایران به صورت عادلانه توزیع كنند.

وی همچنین 85 سفر استانی در طول 5 سال را یك ركورد تاریخی و جهانی عنوان كرد و گفت: در ابتدای دولت نهم كه پیشنهاد سفرهای استانی مطرح شد برخی گفتند كه چنین چیزی امكان ندارد اما حالا 85 بار كل دولت به استان‌های كشور سفر كرده و در مورد پروژه‌های گوناگون جلسات استانی دولت هفده هزار و 800 مصوبه داشته است.

وی افزود: همه ایران تبدیل به یك كارگاه ساختن و سازندگی شده و در طول پنج سال بیسش از یك میلیون و یكصد هزار مسكن روستایی بازسازی شده است.

همچنین در توزیع حقوق طبقات گوناگون قدم‌هایی در جهت عدالت برداشته شد كه امسال با همت كارآفرینان و جوانان یك میلیون و 600 هزار شغل ثابت درست شده كه با برنامه‌ریزی دولت تا پیش از پایان دولت دهم دیگر مشكلی به نام بیكاری در كشور وجود نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد یادآور شد: امروز دولت شما به شدت تحت فشار است اما من با قاطعیت می‌گویم پیگیری آرمان عدالت تعهد ما است و با وجود فشارهای داخلی و خارجی و كارشكنی‌ها و توهین‌ها این راه نورانی را تا آخر دنبال كرده و حسرت به دل دشمنان می‌گذاریم.

رئیس قوه مجریه یاد‌آور شد: ملت ایران توانسته‌ است آرمان عدالت و پیام رهایی بخش توحید را در گوش بشریت امروز زمزمه كند البته ضعف‌ها و مشكلاتی در گوشه و كنار به صورت فرعی و اصولی وجود دارد كه باید برطرف شود.

به گفته وی انقلاب اسلامی یك آغاز بود اما هرگز یك پایان نخواهد بود.

وی همچنین به مدیریت جهانی امام عصر (عج) اشاره كرد و گفت: مدیریت اصلی عالم در اختیار امام زمان است و هر ملتی كه خود را در مسیر عدالت قرار دهد و در ترویج عدالت قیام كند از سوی امام یاوری و هدایت می‌شود. حقیقت این است كه حركت آخر آغاز شده و ما امروز در متن یك انقلاب عظیم جهانی به مدیریت آن عزیز قرار داریم.

به گفته رئیس‌جمهور یك بیداری انسانی عظیم در حال وقوع است و دست مدیریت امام قابل مشاهده است كه دل‌ها نه اندیشه‌ها به ضرورت حكومت جهانی گرایش پیدا می‌كند.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: بیداری و حركت منحصر به ایران و خاورمیانه، شمال آفریقا، مصر و تونس نیست بلكه در همه جهان در آمریكای لاتین، اروپا و آسیا حركت آغاز شده و گرایش به توحید و عدالت روزافزون است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: چنانچه می‌خواهیم همچنان پرچمدار توحید و عدالت باشیم باید همچنان در مسیر مستقیم انقلاب مصمم و مستحكم باشیم همچنین باید بر سیاست، توحید و قانون‌گذاری نیز الگو باشیم و مراقب باشیم كه درجا زدن، لاابالی گری و تحجر قدرت حركت را از ما نگیرد كه چنانچه در گوشه و كنار بی‌تفاوتی حاصل شود و از توجه به اصول و امام (ع) غفلت شود و برخی خودخواهی غلبه كند نباید انتظار داشت كه این مسیر ادامه پیدا كند.

وی خاطر نشان كرد: نباید اجازه داد عده‌ای خودخواه دست‌آورد و فداكاری ملت را به پای خود بنویسند یا آن را پای ارضاء تمایلات خود قربانی كند.

به گفته رئیس قوه مجریه عده‌ای قلیل طرد شده و بریده شده از ملت تلاش می‌كنند كه وجه نورانی انقلاب را مخدوش

احمدی نژاد در  22 بهمن

كنند اما ملت قدر حركت و عزت خود را می‌داند و حركت بر صراط مستقیم الهی را هرگز رها نخواهد كرد و همه دشمنان را در ناكامی خواهد گذاشت.

وی افزود: چنانچه برخی خود را مالك ملت و ایران می‌دانند یا از اول در مبارزه نبوده‌اند یا به دروغ آمده‌اند بدانند عموم ملت امروز مومن‌تر، هوشمندتر و انقلابی‌تر كار خود را ادامه خواهند داد.

به گفته احمدی‌نژاد مستكبران و زورگویان در بن‌بست قرار گرفته‌اند و راه رهایی و بازگشت به فطرت الهی و توحید و عدالت و راه انبیاء است در نتیجه همگان باید متحد باشند و بدانند كه نباید از قدرت‌های فاسد هراسید كه پیروزی نزدیك است.

وی همچنین با اشاره به انقلاب مردم مصر خطاب به آنها گفت: هوشیار باشید كه انتخاب نوع حكومت شكل اداره كشور و نوع حاكمان حق شما است و این حق را دارید كه توحید و عدالت و عزت را مطالبه كنید و در راه تحقق آن مبارزه كنید.

رئیس‌جمهور همچنین خطاب به مستكبران گفت: شما دیگر به آخر خط رسیده‌اید و در طول صد سال اخیر كارهایی كرده‌اید كه روی چپاول‌گران را سفید كرده‌اید اما در شرایط فعی دو راه دارید.

احمدی‌نژاد راه اول را پیوستن به ملت‌ها عنوان كرد و خطاب به آنها گفت: لازم نیست برای ملت‌های اسلامی و عربی دلسوزی كنید كه شما بر تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ظلم‌های منطقه شریك هستید و اگر می‌خواهید رفتار خود را اصلاح كنید نباید در امور كشورها و ملت‌های منطقه از جمله مصر و تونس دخالت كنید و باید اجازه دهید كه ملت‌ها كار خود را انجام دهند.

وی افزود: شما باید رژیم صهیونیستی را همانطور كه آوردید و تحمیل كردید جمع كنید و منطقه را آزاد كنید. رژیم صهیونیستی نقطه اشتراك همه زشت‌كاران تاریخ و نقطه مشترك همه دشمنان جهان از سوی دیگر است پس باید این دست و پای این ولیده شیطانی را جمع كنید و اگر گمان كرده‌اید كه می‌توانید این رژیم حفظ كنید اشتباه كردید. در نتیجه باید با جریان توحید و عدالت همراه شوید كه این برای شما بهتر است.

وی ادامه داد: چنانچه با فریب‌كاری به دنبال ایجاد شرایط جدید هستید بدانید كه به زودی شما در دادگاه عدالت مجازات شده و از كاخ‌هایتان به زیر كشیده می‌شوید.

وی خطاب به آنها گفت: گوش‌هایتان را باز كنید كه با وجود همه توطئه‌ها به زودی خاورمیانه جدید بدون آمریكا و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد و مستكبران در آن خاورمیانه هیچ جایی نخواهند داشت و تمام جهان به زودی این حقیقت شیرین جهان بدون سلطه و زور را تجربه خواهد كرد.

وی در پایان از ملت ایران، همه اقشار، رهبری گرانقدر انقلاب و همچنین به طور ویژه از محضر مقدس حضرت ولی عصر سپاسگزاری كرد.

 بخش سیاسی


منبع:ایلنا