تبیان، دستیار زندگی
آملی لاریجانی با اشاره به موضوع سران فتنه گفت: در بحث محاكمه سران فتنه و برخورد با آنها یك سری مصلحت وجود دارد كه تصمیم‌گیری درباره مصالح نظام صرفا به عهده من نیست.این تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص مصلحت‌ها وابستگی‌به ولی فقیه دارد و فراتر از تصمیمات قوه قضائیه ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد با سران فتنه

املی لاریجانی


در بحث محاكمه سران فتنه و برخورد با آنها یك سری مصلحت وجود دارد كه تصمیم‌گیری درباره مصالح نظام صرفا به عهده من نیست.این تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص مصلحت‌ها وابستگی‌به ولی فقیه دارد و فراتر از تصمیمات قوه قضائیه است كه این را مكررا گفته‌ایم

رئیس قوه قضائیه گفت: در بحث محاكمه سران فتنه و برخورد با آنها یك سری مصلحت وجود دارد كه من این تصمیم را صحیح می‌دانم.

اعزامی به استان هرمزگان صبح امروز آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جمع نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان هرمزگان با اعلام این مطلب افزود: این بی‌انصافی است كه گفته شود قوه قضائیه با فتنه‌گران برخورد نكرده و مصامحه داشته است.

وی ادامه داد: خواهش‌می‌كنم با كار كارشناسی در این باره صحبت كنید البته دستگاه قضائی در بحث برخورد با فتنه‌‌گران تسامح ندارد.

وی ادامه داد: شاهد این مدعا هزاران پرونده متفاوت است كه مورد رسیدگی قرار گرفته و متهمان آن به دادگاه رفته‌اند.

آملی لاریجانی با اشاره به موضوع سران فتنه گفت: در بحث محاكمه سران فتنه و برخورد با آنها یك سری مصلحت وجود دارد كه تصمیم‌گیری درباره مصالح نظام صرفا به عهده من نیست.این تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص مصلحت‌ها وابستگی‌به ولی فقیه دارد و فراتر از تصمیمات قوه قضائیه است كه این را مكررا گفته‌ایم.

درخواست راهپیمایی برای 25 بهمن به معنای جدا کردن صف خود از مردم و یک اقدام سیاسی است.

لاریجانی با اشاره به این مطلب كه من تصمیم مصلحت‌آمیز ولی‌فقیه را صحیح می‌دانم، گفت: اگر با برخی از این سران فتنه برخورد می‌شد می‌بینید كه این افراد به امام‌زادگان تبدیل می‌شدند.

وی با اشاره به اینكه یكسری از روشنفكران كشور كه حتی یك روحانی را قبول نداشتند پشت‌سر افرادی قرار گرفته‌اند كه آرایشان به اندازه آرای باطله هم نبود حالا شما حساب كنید اگر با اینها برخورد می‌كردیم اینها به امامزاده تبدیل می‌شدند.

اظهارات دادستان کل کشور در باره قاضی مرتضوی و درخواست موسوی و کروبی برای راهپیمایی

هم چنین دادستان کل کشور در مورد درخواست راهپیمایی ازسوی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال قبل برای حمایت از مردم مصر گفت: درخواست راهپیمایی برای 25 بهمن به معنای جدا کردن صف خود از مردم و یک اقدام سیاسی است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه سفر استانی رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان  گفت: اگر شخصی واقعا انگیزه مردم غیور و به‌پا خواسته مصر و تونس را داشته باشد همراه با حکومت و ملت در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند، در حالی که تعیین روز دیگر به این معناست که این افراد صف خود را از مردم جدا کرده و ایجاد تفرقه می‌کنند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: این یک اقدام سیاسی است اما مردم ایران هوشیار بوده و اگر ضرورت داشته باشد به آن پاسخ می‌دهند.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست


منابع:خبرگزاری فارس

ایلنا