تبیان، دستیار زندگی
یک کودک یک ساله طبیعی ، مراحل رشد ، تفاوت های شخصیت و خلق و خوی او و رفتار های درست و نادرست رایج و مورد انتظار از او توصیف شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلیدهای رفتار با کودک یک ساله

کلیدهای رفتار با کودک 1 ساله

مگ زوبیک نویسنده کتاب" کلیدهای رفتار با کودک یک ساله " متخصص مراقبت از کودکان و دانشیار کلینیکی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو است و در این کتاب به شرح چگونگی رشد و تغییراتی که کودک یک ساله تان پیدا میکند،می پردازد. برخورد با کودک یکساله که دوران نوزادی را پشت سر گذاشته ولی هنوز از بسیاری جهات به نوزاد شبیه است ، چالشی به شمار می رود و مطالعه کتاب حاضر تا حدود زیادی شما را در شناخت رفتارهای قابل پیش بینی و گاهی دشوار و پر مسئولیت در این مرحله از رشد کودکان کمک خواهد کرد .در این کتاب ، یک کودک یک ساله طبیعی ، مراحل رشد ، تفاوت های شخصیت و خلق و خوی او و رفتار های درست و نادرست رایج و مورد انتظار از او توصیف شده است.

در بخش اول «چگونگی رشد و تغییرات کودک»، راجع به نحوه ی تفکر کودک یک ساله، آموختن برقراری ارتباط، حرکت و لمس محیط اطراف، مسائل مربوط به تغذیه، خواب، آمادگی برای استفاده از توالت و تربیت کودک چیزهایی می آموزید.

بخش دوم کتاب «چگونگی خلق و خوی کودک» است که در آن تفاوت های شخصیتی و رفتاری ذاتی کودکان مورد بررسی قرار می گیرد. تمام یک ساله ها دوره یکسانی از رشد و نمو را طی می کنند اما این دوره برای هر کودک مشخصات منحصر به فردی دارد. در صورت آگاهی داشتن از خلق و خوی کودک و تفاوت های او نسبت به سایر کودکان واحتمالا نسبت به والدینش، می توانید از خصوصیات و کیفیت های ذاتی شخصیتی او برای برخورد ساده تر و راحت تر ( هم برای خودتان هم برای کودک) استفاده کنید. سبک خلق و خوی ذاتی کودک مشخصه هایی دارد که در این سن تا حدی قابل تشخیص است و در طول عمر تا حد زیادی ثابت می ماند. این خصوصیات عبارت اند از: سطح فعالیت، رعایت نظم و ترتیب، واکنش به موقعیت های جدید، سازگاری با محیط، شدت واکنش، خصوصیت خلقی، دامنه پشتکار وتوجه، عدم تمرکز، میزان حساسیت به تغییر. این خصوصیات و تحلیل های مرتبط با آن ها حاصل یک تحقیق علمی معتبر سی ساله در دانشگاه نیویورک بر روی جمعی از کودکان است.

در بخش سه نیز به نمونه هایی از رفتار درست ونادرست کودک و روش های برخورد با آن پرداخته شده است.

در پایان کتاب نیز قسمتی تحت عنوان پرسش و پاسخ، و نیز شرح اصطلاحات ونمایه آورده شده است.

مشخصات کتاب

نویسنده : مگ زوبیک

مترجم : زهرا جعفری

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی نیز می توانید تهیه کنید.

تنظیم : مرکز مشاوره