تبیان، دستیار زندگی
شنبه 21 بهمن 1357 – ضمیمه اطلاعات حدود ساعت سی دقیقه بعد از نیمه شب گذشته در اطراف خانه امام خمینی تیراندازی شد و سه تن از پاسداران امام توسط مأموران فرمانداری نظامی کشته و مجروح شدند. گزارش خبرنگار ما حاکی است که حدود ساعت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکی از پاسداران امام کشته شد


شنبه 21 بهمن 1357 – ضمیمه اطلاعات

حدود ساعت سی دقیقه بعد از نیمه شب گذشته در اطراف خانه امام خمینی تیراندازی شد و سه تن از پاسداران امام توسط مأموران فرمانداری نظامی کشته و مجروح شدند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است که حدود ساعت 30/24 دقیقه دیشب یک کامیون نظامی حامل تعدادی افراد مسلح از خیابان آب سردار به طرف خیابان ایران محل اقامت امام حرکت کرد. اما قبل از آنکه به محل اقامت نزدیک شود راه این کامیون توسط، پاسداران امام که شبها تا صبح کشیک می دهند با اتومبیل متعدد بسته شد و گروهی از طرفداران امام به کامیون حمله کرده و شیشه های آن را شکستند.

در این درگیری که منجر به تیراندازی شد و حالت فرار و گریز بخود گرفت یک نفر از پاسدران خانه امام کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

پاسدار کشته شده حاجی مهران 40 ساله بود که در اوایل خیابان سپاه مورد هدف کلت قرار گرفت.

جلال الدین اعتمادی 50 ساله بازنشسته فرهنگ، و محمود ضیاء بشرحق 30 ساله از ناحیه سینه با گلوله مجروح شدند که در بیمارستان تحت معالجه قرار دارند.

گفته می شود که مجروحان سینه خیز خود را از محل تیراندازی نجات دادند ولی جسد حاج مهران توسط مأموران فرمانداری نظامی به بیمارستان طرفه برده شد.