تبیان، دستیار زندگی
روانشناسان، یكی از نیازهای اساسی و مهم آدمی را نیاز به محبت ذكر كرده‌اند. آدمی در هر سن و مرحله‌ای از حیات خویش به محبت نیاز دارد و علاقه‌مند است كه دیگران او را دوست بدارند و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رازهایی درباره مردان

رازهای درباره مردان


روانشناسان، یكی از نیازهای اساسی و مهم آدمی را نیاز به محبت ذكر كرده‌اند. آدمی در هر سن و مرحله‌ای از حیات خویش به محبت نیاز دارد و علاقه‌مند است كه دیگران او را دوست بدارند و مورد محبت آنان قرار گیرد. در این راستا، مرد و زنی كه با یكدیگر ازدواج كرده‌اند نیازهایی دارند كه خواستار ارضا شدن آن ها هستند.

در ذیل ده مورد از نیازهای مردان مطرح شده است كه آگاهی زنان از این نیازها می‌ تواند به درک بیشتر و گرم ‌تر شدن روابط بین زوج كمک كند.


1-  آرزوها و خواسته ‌های همسرتان را به یاد بیاورید.

فكر كنید كه آیا چیزی وجود داشته كه شوهر شما در ابتدای ازدواج‌تان به آن اصرار داشته و از شما می‌خواسته است ولی به مرور زمان و به این علت كه درگیر گرفتاری‌های روزمره شده‌اید از آن دست كشیده باشید یا آن را فراموش كرده باشید. حتماً همسرتان از شنیدن و مطرح كردن آن از سوی شما خوشحال می‌شود.

2- - نشان دهید كه قوی و توانا هستید.

برخلاف تصور رایج، مردان از این‌كه همسرشان اظهار ناتوانی و عجز كند خشنود نمی‌شوند. آنها به طور ناخودآگاه در مقابل این‌كه كسی (بویژه همسرشان) جواب اقتدارطلبی آنها را بدهد، دچار شگفتی می‌شوند. وقتی آنها با این برخورد مواجه می‌شوند، سعی می‌كنند در رفتارشان تجدیدنظر كنند.

3- علائق مشترک ‌تان را پیدا كنید.

باور كنید بسیار آسان است كه زندگی شادی داشته باشید. برای نیل به این مقصود، به چیزهایی كه دوست دارید انجام دهید فكر كنید و راه‌هایی را پیدا كنید كه هر دوی شما را غرق در لذت و شادی كند.

زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده

باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و واقعاً از او

مردی با لیاقت و با کفایت بسازد

4- نشان دهید كه عاشق همسرتان هستید.

متأسفانه بسیاری از خانم‌ها خودشان را با دوستان همسرشان مقایسه می‌كنند. سعی كنید بیشتر از آنكه از شوهرتان بخواهید تا از دوستی‌ها و تعاملاتش اجتناب كند، نظاره‌گر و مراقب تعاملات آنها باشید. به او نشان دهید كه از این‌كه لحظات خوبی را با دوستانش سپری می‌كند، خشنود هستید و به دوستان او حسادت نمی‌كنید، زیرا مطمئن هستید كه هیچ‌كس نمی‌تواند جای شما را در زندگی او بگیرد.

5- محترمانه و قدرشناسانه برخورد كنید.

مردان دوست دارند كه همسرشان به آنها احترام بگذارد و از آنها تمجید كند. در عین حال آنها به خاطر برخی از ویژگی‌هایشان دوست دارند تا قدردانی خود از همسرشان را به صورت غیرمستقیم ابراز كنند. جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد. یک مرد به سختی می تواند خفیف شدن از جانب زنش را به فراموشی بسپارد . وقتی مرد احساس کرد که زن او را لایق و با جرأت می داند به خود می بالد و این شهامت را به دست می آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند. او از لیاقت خود اطمینان  می یابد و همین امر اعتماد به نفس لازم را در او به وجود می آورد. زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازد.

رازهای درباره مردان

6- صمیمانه صحبت كنید.

اكثر مردان دوست دارند با همسرشان همدل و صمیمی باشند. آنها بسیار تمایل دارند تا از تمایلات و اصول همسرشان آگاهی یابند. زیرا هنگامی كه از این تمایلات و اصول آگاهی نداشته باشند سردرگم می‌شوند. لذا با همسرتان صمیمانه و واضح صحبت كنید و از دوپهلو و مبهم حرف زدن جدا بپرهیزید.

از آفت های شایع صمیمیت در زندگی مشترک، داشتن مشکل شخصیتی در یکی از زوجین می باشد. عدم انعطاف پذیری نسبت به مسائل روبه رو شده در زندگی مانند تعصب بیجا نشان دادن به سلیقه های خاص و یا به سخره گرفتن عقاید یا انتظارات همسر از آفت های ازدواج صمیمانه است. باید به یاد داشته باشیم که توقعات در ازدواج باید از انعطاف بیشتری برخوردار باشند. بعضی از زوجین حس می کنند که مالک همسر خود هستند و حق دارند آن را کنترل کنند. در بعضی از مواقع افراد فراموش می کنند که انسان موجودی است جاندار و تفاوت هایی با ماشین و شرکت دارد.

نباید فراموش کنیم تا وقتی معتقدیم مالک کسی هستیم از زور گفتن به آن ها و مجبور کردن آن ها برای گردن نهادن به خواسته های خود ابایی نخواهیم داشت.

7- در جست ‌و جوی هدف و معنای زندگی باشید.

خداوند ما را با یک میل شدید نسبت به یافتن مفهوم و معنای زندگی آفریده است. سعی كنید یاد بگیرید كه چگونه شوهرتان را در این زمینه تشویق كنید. او را متقاعد كنید كه پیوندی كه بین شما و اوست بسیار مقدس و پاك است و وسیله‌ای است برای به كمال رساندن هر دوی شما.

جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد

در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد

8- سپاسگزاری و قدردانی همسرتان را بپذیرید.

بسیاری از زن ها اعتنایی به تحسین ‌های صادقانه همسران شان نمی‌ كنند. به خاطر داشته باشید كه ابراز كلمات مثبت از طرف شما همسرتان را تشویق می ‌كند تا بیشتر از شما قدردانی كند.

9- حامی و پشتیبان باشید.

شما و همسرتان شركتی مادام‌العمر را تاسیس كرده‌اید. بنابراین وقتی شوهرتان با مشكلی رو به ‌رو است آن مشكل، مشكل شما نیز هست. همسر شما نباید در هنگام رویارویی با مشكلات احساس تنهایی كند. طوری رفتار كنید كه همسرتان شما را تكیه‌گاه و به اصطلاح مایه پشتگرمی خود بداند.

10- به وظایف زناشویی خود به بهترین نحو عمل كنید.

صمیمیت فیزیكی نقش دماسنج روابط شما را ایفا می‌كند. بكوشید به بهترین شیوه در ارضای این صمیمیت قدم بردارید. روابط جنسی یكی از مهم ‌ترین نیازهای انسجام زندگی زناشویی است. متأسفانه شكایت‌ های متعددی از نداشتن و یا ارضا نشدن این رابطه گزارش می‌شود. اگر شما نیز جزو این گروه هستید، می‌توانید با مراجعه به یك روانشناس مشكل خود را حل كنید. و یا با مراجعه به بخش ویژه متاهلین سایت با مهارت ها و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه آشنا شوید .

فراوری: کهتری

بخش خانواده ایرانی


منابع:

سپیده دانایی

پایگاه خبری نیروی انتظامی

کتاب نظریه انتخاب، نوشته مهرداد فیروزبخت

* مقالات مرتبط:  

عادت کنید که خوشبخت باشید

ایستگاهی برای آفریدن شادی

دوباره مرد زندگی من باش

عشق محصول احترام است 

دوستت دارم با تمام تفاوت ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.