تبیان، دستیار زندگی
شنبه 21بهمن 1357 – ضمیمه روزنامه اطلاعات بدنبال تماس تلفنی در ساعات نخست بامداد با منزل امام خمینی و گفتگو با تنی چند از همافران که دیشب پس از درگیری با نیروهای گارد به منزل امام پناهنده شدند، امروز صبح اطلاع داده شد، که ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همافران بمنزل امام پناهنده شدند


شنبه 21بهمن 1357 – ضمیمه روزنامه اطلاعات

بدنبال تماس تلفنی در ساعات نخست بامداد با منزل امام خمینی و گفتگو با تنی چند از همافران که دیشب پس از درگیری با نیروهای گارد به منزل امام پناهنده شدند، امروز صبح اطلاع داده شد، که این گروه منزل امام را ترک گفته اند.

امروز همچنین از منزل امام خمینی اطلاع داده شد که بعلت کسالت امام امروز هیچکدام از برنامه های ایشان انجام نخواهد گرفت. صبح امروز سیصد تن از کارکنان وزارت کشور برای دیدار امام خمینی به منزل ایشان رفتند ولی چون امام بعلت سرماخوردگی تب داشتند ملاقات به بعد موکول شد.

مسئله دیگری که در گفتگو با منزل امام عنوان شد خبر مجروح شدن بیش از 200 تن از پرسنل نیروی هوائی در جریان درگیریهای دیشب و امروز است. یکی از همافران که در منزل امام بود به خبرنگار سیاسی اطلاعات گفت هم اکنون دویست تن از مجروحان دیشب در بیمارستان نیروی هوائی بستری هستند. وی افزود در جریان درگیری چون تاریکی بر همه جا حکمفرما بود ، تعدادی از افراد که اصلا در درگیری شرکت نداشتند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند . وی علت درگیری را مخالفت گروهی از همافران، با یکدیگر بر سر پشتیبانی از امام خمینی دانست.

امروز صبح گروه کثیری از علما، مدرسین و روحانیون تهران، قم و سایر شهرستانها برای دیدار امام خمینی به منزل ایشان مراجعه کردن که بعلت کسالت امام، دیدارها ببعد موکول شد.

در ساعت 8 بامداد امروز بدنبال حضور کارکنان وزارت کشور جمع کثیری متشکل از کارمندان شهرداری و کارکنان صنایع نظامی در صف های طویل و در حالیکه شعارهائی به جانبداری از دولت انقلابی مهندس مهدی بازرگان می دادند به محل اقامت امام رفتند.

استعفای شهردار

شهردار تبریز دیروز استعفای خود را برای امام خمینی فرستاد. قرار بود امروز او به حضور امام برسد که بسبب کسالت امام دیدار انجام نشد.

دیروز تلگرامی از سوی حضرت آیت الله العظمی خوئی از نجف اشرف به منزل امام خمینی مخابره شد متن تلگرام بشرح زیر است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین آیت الله حاج سید روح الله خمینی دامت برکاته بازگشت شما را به مقرتان تبریک می گوئیم و از خداوند تبارک و تعالی خیر و آسایش برای شما و همه مسلمانان را آرزو می کنیم

امام خمینی در پاسخ این تلگرام، تلگرامی به نجف فرستادند.

حضرت آیت الله آقای خوئی دامت برکاته، از تفقد جنابعالی متشکرم.