تبیان، دستیار زندگی
در جشنواره امسال بسیاری از بازیگران زن و مرد با 2 تا 4 فیلم حضور دارند. از میان این بازیگران نیکی کریمی، لیلا حاتمی و لادن مستوفی هر یک با 4 فیلم پرکارتر هستند و در میان بازیگران مرد تنها داریوش ارجمند با 4 فیلم به جشنواره آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرکاری بازیگران زن در جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

پرکارترین بازیگران جشنواره بیست و نهم کدامند؟


در جشنواره امسال بسیاری از بازیگران زن و مرد با 2 تا 4 فیلم حضور دارند. از میان این بازیگران نیکی کریمی، لیلا حاتمی و لادن مستوفی هر یک با 4 فیلم پرکارتر هستند و در میان بازیگران مرد تنها داریوش ارجمند با 4 فیلم به جشنواره آمده است.


به گزارش ایران، امسال 81 فیلم ایرانی در 4 بخش مسابقه سینمای ایران، خارج از مسابقه، مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو و نوعی نگاه به نمایش درمی‌آیند. نگاهی به جدول این آثار نشان می‌دهد که اکثر بازیگران و چهره‌ها در جشنواره، فیلم دارند و همچون همیشه تعدادی از آنها پرکارتر از دیگران بوده و با آثار بیشتری در جشنواره حضور دارند. البته این پرکاری ممکن است محصول فعالیت آنها در سال 89 نباشد بلکه به فراخور حضور آثاری که در سال گذشته یا دوره‌های پیش از جشنواره بازمانده‌اند در جشنواره امسال به نمایش درآیند.

بازیگران زن پرکارترند

در جشنواره امسال بسیاری از بازیگران زن و مرد با 2 تا 4 فیلم حضور دارند. از میان این بازیگران نیکی کریمی، لیلا حاتمی و لادن مستوفی هر یک با 4 فیلم پرکارتر هستند و در میان بازیگران مرد تنها داریوش ارجمند با 4 فیلم به جشنواره آمده است.

نیکی کریمی امسال 4 فیلم جرم (ساخته مسعود کیمیایی)، سوت پایان (ساخته خودش)، خیابان‌های آرام (کمال تبریزی) و خیابان بیست و چهارم (سعید اسدی) را در جشنواره دارد. فیلم «جرم» و «خیابان‌های آرام» در بخش مسابقه، «سوت پایان» و «خیابان‌های بیست و چهارم» نیز در بخش نوعی نگاه حضور دارند.

اما لیلا حاتمی با 4 فیلم آسمان محبوب (داریوش مهرجویی)، سعادت‌آباد (مازیار میری)، جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی) و چیزهایی هست که نمی‌دانیم (فردین صاحب‌ زمانی) در جشنواره شرکت دارد که 3 فیلم اول در بخش مسابقه و فیلم آخر در بخش نگاه نو به نمایش درمی‌آیند.

از سوی دیگر لادن مستوفی هم با 4 فیلم چشم (جمیل رستمی)، آقایوسف (علی رفیعی)، گلچهره (وحید موسائیان) و گلوگاه (محمدابراهیم معیری) به جشنواره می‌آید. از میان این 4 فیلم «آقا یوسف»، «گلوگاه» و «گلچهره» در بخش مسابقه اصلی و «چشم» در بخش نوعی نگاه به نمایش درمی‌آیند.

داریوش ارجمند هم با 4 فیلم جرم (مسعود کیمیایی)، راه آبی ابریشم (محمد بزرگ‌نیا)، گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمی‌کیا) و پایان نامه (حامد کلاهداری) عنوان پرکارترین بازیگر مرد را داراست که همه آنها به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافته‌اند.

امسال 81 فیلم ایرانی در 4 بخش مسابقه سینمای ایران، خارج از مسابقه، مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو و نوعی نگاه به نمایش درمی‌آیند. نگاهی به جدول این آثار نشان می‌دهد که اکثر بازیگران و چهره‌ها در جشنواره، فیلم دارند و همچون همیشه تعدادی از آنها پرکارتر از دیگران بوده و با آثار بیشتری در جشنواره حضور دارند.

بازیگران 3 فیلمی

در میان بازیگران مرد جشنواره امسال حامد بهداد (با 3 فیلم پرتقال خونی، جرم و سعادت‌آباد)، مصطفی زمانی (گزارش یک جشن، سبب من، اینجا تاریک است)، شهاب حسینی (برف روی شیروانی داغ، جدایی نادر از سیمین و سوت پایان)، مهدی هاشمی (آقایوسف، آلزایمر و مصائب چارلی)، فرهاد اصلانی (اسب حیوان نجیبی است، سیزده 59 و یک حبه قند)، امیرحسین آریان (یک حبه قند، برف روی شیروانی داغ و شش نفر زیرباران)، رضا عطاران (اسب حیوان نجیبی است، اخلاقتو خوب کن و ورود آقایان ممنوع)، رضا کیانیان (یک حبه قند، گزارش یک جشن و راه آبی ابریشم)، هادی دیباجی (گلوگاه، پایان‌نامه و سیب و سلما) و حسین یاری (سعادت‌آباد، پرنده‌باز و پاریس تا پاریس) هر یک با 3 فیلم در جشنواره حضور دارند.

اما از میان بازیگران زن که 3 اثر در بخش‌های مختلف جشنواره دارند می‌توان فقط به پگاه آهنگرانی با (ورود آقایان ممنوع، آقایوسف و راه آبی ابریشم) اشاره کرد.

بازیگران 2 فیلمی

از بازیگران مردی که با 2 فیلم در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند می‌توان به صابر ابر (اینجا بدون من و سیزده 59)، پولاد کیمیایی (جرم و اینجا تاریک نیست)، مهران رجبی (ورود زنده‌ها ممنوع و شش نفر زیر باران)، فریبرز عرب‌‌نیا (پرتقال خونی و خاک و آتش)، فرامرز قریبیان (آلزایمر و بهشت اینجاست)، جمشید مشایخی (سیزده 59 و جرم)، مهران احمدی (اسب حیوان نجیبی است و سیزده 59)، رضا داوودنژاد (خیابان‌های آرام و مرهم)، پارسا پیروز‌فر (اینجا بدون من و اسب حیوان نجیبی است)، اشکان خطیبی (اسب حیوان نجیبی است و سوت پایان)، جمشید هاشم‌پور (ما سه نفر و گلوگاه شیطان)، دانیال عبادی (یکی از ما دو نفر و پایان دوم)، جعفر دهقان (سیب و سلما و گلوگاه شیطان)، حمید گودرزی (خیابان بیست و چهارم و ما سه نفر) و نیما شاهرخ‌شاهی (پایان‌نامه و آینه‌های روبرو) اشاره کرد.

اما بازیگران مطرح زنی که امسال دو فیلم در جشنواره دارند عبارتند از:

آناهیتا نعمتی (یکی از ما دونفر و برف روی شیروانی داغ)، طناز طباطبایی (ورود آقایان ممنوع و گزارش یک جشن)، گوهر خیراندیش (گزارش یک جشن و علفزار)، بهنوش بختیاری (اخراجی‌ها 3 و ما سه نفر)، هنگامه قاضیانی (سعادت‌آباد و برف روی شیروانی داغ)، بهاره رهنما (ما سه نفر و جرم)، نگار جواهریان (یک حبه قند و اینجا بدون من)، مریلا زارعی (گزارش یک جشن و جدایی نادر از سیمین)، مهتاب کرامتی (آلزایمر و اسب حیوان نجیبی است) و ویشکا آسایش (پرتقال خونی و ورود آقایان ممنوع) و لعیا زنگنه (جرم و خیابان‌های آرام).

تک فیلمی‌ها

از بازیگران مطرحی هم که در این دوره یک فیلم دارند می‌توان به عزت‌الله انتظامی (راه آبی ابریشم)، محمدعلی کشاورز (فرزند صبح)، محمدرضا فروتن (خیابان‌های آرام)، سعید پورصمیمی (یه حبه قند)، اکبر عبدی (اخراجی‌ها 3)، امین حیایی (اخراجی‌ها 3)، علی دهکردی (اخراجی‌ها 3)، هدیه تهرانی (فرزند صبح)، آتیلا پسیانی (فرزند صبح)، علی نصیریان (ارتباط خانوادگی)، مهناز افشار (سعادت‌آباد)، اسماعیل خلج (سیب و سلما)، همایون ارشادی (آینه‌های روبرو)، مهتاب کرامتی (آلزایمر)، محمد کاسبی (آسمان هشتم)، علی مصفا (آسمان محبوب)، بهرام رادان (راه آبی ابریشم) و پرویز پرستویی (سیزده 59) اشاره کرد.

سینما و تلویزیون تبیان


خبرآنلاین