تبیان، دستیار زندگی
سومین جشنواه بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در ایام برگزاری این جشنواره، موزه هنرهای معاصر میزبان نمایش آثار استادان رشته‌های مختلف هنری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه جشنواره تجسمی فجر
ادامه جشنواره تجسمی فجر

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواه بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر،  در ایام برگزاری این جشنواره، موزه هنرهای معاصر میزبان نمایش آثار استادان رشته‌های مختلف هنری است كه آثار خود را در بخش مدعو به نمایش گذاشته‌اند. در میان آثار این بخش نام استادان بزرگ رشته‌های هنری مختلف دیده می‌شود.


هنر جدید

«مروری بر آثار هنر انقلاب اسلامی»، بخش دیگری است كه در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود، در این بخش آثاری از هنرمندان مطرح انقلاب اسلامی كه متعلق به گنجینه هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری است در ایام برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر  به نمایش گذاشته شده است.

هنرمندان غنایی به معرفی نقاشی کشور خود پرداخته و با تبادل نظر با هنرمندان ایرانی تفاوت ها و شباهت های هنرهای تجسمی ایران و غنا را مورد بررسی قرار دادند

بخش هنر جدید هم كه در این دوره از جشنواره با حضور هنرمندان مدعو برگزار می‌شود، آثاری از محمدمهدی انوشفر، نظام‌الدین امامی‌فر، عبدالمجید حسینی‌راد، محسن راستانی، اصغر كفشچیان مقدم برگزار می‌شود.

انوشفر دو اثر با عنوان «سنگ‌ها» و « انارها»، امامی‌فر اثر «آسمان و زمین»، حسینی‌راد اثر «طلوع»، راستانی اثر  «خانواده ایرانی» و كفشچیان مقدم هم اثر «ویس و رامین- هنر پرواز» را در این بخش ارائه كرده‌اند.

حسینی‌راد كه عضو شورای هنری و دبیر علمی بخش مقالات سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر است،  درباره این بخش گفته بود: هنر جدید یكی از ضروری‌ترین مواردی است كه باید در این جشنواره به آن پرداخته شود، چرا كه نیاز به حضور این هنر در بخش‌های رقابتی این جشنواره محسوس بوده و می‌تواند تاثیرات خوبی را بر ادامه روند این هنر در كشور داشته‌ باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری كرده تا در چهارمین دوره از برگزاری این جشنواره شاهد حضور هنر جدید در بخش‌های اصلی جشنواره باشیم و از این طریق پیرامون این هنر در كشور جریان سازی كنیم.

نمایش آثار استادان مدعو، هنر جدید و «مروری بر آثار هنر انقلاب اسلامی» تا 13 اسفند ماه در موزه هنرهای معاصر ادامه خواهد داشت.

كارگاه آموزشی تجسمی در غنا

دومین کارگاه آموزشی هنرمندان ایران و غنا در سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در كشور غنا برگزار شد. كارگاه آموزش با حضور دو هنرمند ایرانی بابک حجازی و احسان قائمی با بازدید هنرمندان ایرانی از کارگاه شخصی یکی از هنرمندان غنا در موزه ملی غنار در آكرا؛ پایتخت این كشور برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که در راستای سلسله کارگاههای آموزشی هنرمندان ایران و غنا به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران در آکرا برگزار شد، هنرمندان غنایی به معرفی نقاشی کشور خود پرداخته و با تبادل نظر با هنرمندان ایرانی تفاوت ها و شباهت های هنرهای تجسمی ایران و غنا را مورد بررسی قرار دادند. در این نشست که به درخواست هنرمندان ایرانی به منظور آشنایی بیشتر با هنر غنا برگزار شد، هنرمندی از کشور میزبان با توضیح و کار عملی مشخصات هنر غنا را تشریح کرد. با توجه به  تاسیس انجمن دوستی ایران و غنا در آینده نزدیك، هنرمندان ایرانی نیز درباره ویژگی‌های هنر ایران  ویژگی های مشترک فرهنگی هنری دو کشور را بیان داشتند.

آغاز بخش رقابتی سومین جشنواره تجسمی

نمایشگاه آثار بخش رقابتی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور مدیر كل هنرهای تجسمی و دبیر كل جشنواره در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

محمود شالویی در گشایش نمایشگاه آثار رقابتی جشنواره گفت: بخش رقابتی جشنواره امسال با استقبال قابل توجه هنرمندان از تمام استان های كشور مواجه شد، اما علاوه بر رشد كمی، به لحاظ كیفی نیز آثاری كه به جشنواره راه یافته اند، قابل تامل است و بیانگر استعدادهای هنرمندان جوانی است كه نیاز به بسترها و زمینه هایی برای ارائه آثار خود دارند.

آثار رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عكاسی و كاریكاتور در بخش رقابتی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی هنری صبا ارئه شده است و آثار پوستر و سفال و سرامیك جشنواره در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است.

همچنین نمایشگاه آثار كاریكاتور « ولادیمیر استانوفسكی » كه از برنامه های جنبی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر است در مركز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی (برج آزادی) از روز دوشنبه 18 بهمن آغاز به كار كرد.


بخش هنری تبیان