تبیان، دستیار زندگی
از 6 تا 16 اسفند آثار 700 هنرمند نقاش ایران در یک حراج بزرگ و مردمی با قیمت‌های نازل در گالری برگ به فروش می‌رسد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حراج مردمی آثار 700 هنرمند در گالری برگ
حراج مردمی آثار 700 هنرمند در گالری برگ

از 6 تا 16 اسفند آثار 700 هنرمند نقاش ایران در یک حراج بزرگ و مردمی با قیمت‌های نازل در گالری برگ به فروش می‌رسد. این نمایشگاه هر روز یک افتتاحیه دارد و با کمک سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. جمشید حقیقت‌شناس از برپایی نمایشگاهی از 700 هنرمند نقاش ایران در گالری برگ خبر داد که در آن آثار اصل هنرمندان با قیمتی نازل دراختیار اقشار مختلف مردم قرار خواهد گرفت.


این هنرمند نقاش و مدیر انجمن هنرمندان نقاش ایران، با اشاره به این مطلب افزود: انجمن این نمایشگاه را به نام «بازار نقاشی تهران» از 6 تا 16 اسفندماه با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می کند.

جعفری:همه‌ی هنرمندان می‌توانند اتودها، کارهای کوچک و طراحی‌های خود را در این حراج عرضه کنند چون کارهای کوچک هم هنوز مانند گذشته ارزشمند است و به نظر من ارزش بیشتری برای هنرمندان دارد.

وی در ادامه گفت: در این بازار هنر که طی آن از هر هنرمند 10 اثر به نمایش درخواهد آمد‏، آثار اصل هنرمندان برای جذب عموم مردم با قیمت‌هایی بسیار مناسب دراختیار آنها قرار گرفته و به فروش می‌رسد.

آثاری که به نمایش درمی‌آید، آثاری اصلی و اولیه‌ هنرمندان است که قصد داریم آنها را روی دیوارهای خانه‌های مردم قرار دهیم.

حقیقت‌شناس با اظهار امیدواری از اینکه هنرمندان از این طرح حمایت کنند، گفت: هنرمندان بسیاری به خصوص بسیاری از پیشکسوتان هنر نقاشی از این طرح استقبال کرده‌اند و اگر این نمایشگاه با استقبال خوبی ازسوی مردم برخوردار باشد‏‏، به صورت سالانه برگزار خواه شد.

هنر به همه خانه ها وارد شود

در ادامه؛ ابراهیم جعفری (نقاش و هنرمند پیشکسوت) نیز از این طرح بزرگ در هنر نقاشی ایران استقبال کرده و گفت: به فکر این هستم که کارهای با قیمت 500 هزار تومانی را به‌صورت مناسبی دراختیار دوستان و همشهریان خودم قرار دهم تا هنر به همه خانه‌ها وارد شده و همه‌گیر شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر هنرمندی در این حراج بزرگ هنری شرکت نکند‏، باخته است، گفت: همه‌ی هنرمندان می‌توانند اتودها، کارهای کوچک و طراحی‌های خود را در این حراج عرضه کنند چون کارهای کوچک هم هنوز مانند گذشته ارزشمند است و به نظر من ارزش بیشتری برای هنرمندان دارد.

این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه نمایشگاه در روزهای برپایی؛ هر روز یک افتتاح دارد‏، گفت: هر روز  مختص به چند هنرمند است و فردای آن روز مختص هنرمندان دیگری خواهد بود.

وی درباره‌ کارهایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد داد، گفت: قصد دارم اتودهایی که در طول‌ سفرهایم روی کاغذ A4 کشیده‌ و به هم متصل کرده‌ام را باعنوان «عبور» در این نمایشگاه ارائه دهم.

ابراهیم جعفری در خاتمه ارزش معنوی این نمایشگاه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: قباد شیوا طراحی پوستر این نمایشگاه را برعهده دارد تا ارزش این کار هنری بیشتر به چشم بیاید.

بخش هنری تبیان


منبع: ایلنا