تبیان، دستیار زندگی
صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوید؟ صدای زنگ ساعت یا موبایل را نمی‌شنوید؟ بعد از شنیدن صدای ساعت با چشم‌های بسته دور و بر تخت به دنبال ساعت می‌گردید؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بمب ساعتی

بمب ساعتی


صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوید؟ صدای زنگ ساعت یا موبایل را نمی‌شنوید؟ بعد از شنیدن صدای ساعت با چشم‌های بسته دور و بر تخت به دنبال ساعت می‌گردید؟

اگر این طور باشد بمب ساعتی ما به کار شما می‌آید. فقط کافی ا‌ست کسی ضامن ساعت را بکشد و آن را به داخل اتاق شما پرتاپ کند. بعد از شنیدن صدای گوش خراش بمب احتمالا تا چند شب دیگر هم خواب از سرتان می‌پرد زیرا طرز کار این ساعت حسابی اعصاب خورد کن است!


بمب ساعتی

در واقع شما برای ساکت کردن ساکت ابتدا باید آن را در اتاق پیدا کنید بعد ضامن آن را بیابید و در نهایت ضامن را در محل دقیق آن بگذارید و ضامن را به عقب بکشید! فکر کنم بعد از انجام این مراحل حسابی خواب از سرتان بپرد.

همچنین برای بیدار کردن خودتان در ساعت مشخصی می‌توانید ساعت را کوک کنید و آن را یک طرف اتاق بگذارید و ضامن آن را بکشید و طرف دیگر اتاق بگذارید تا صبح برای بیدار شدن مجبور شوید دور اتاق را برای ساکت کردن ساعت راه بروید و به این ترتیب خواب نمانید.

منبع: http://www.yankodesign.com/2011/02/03/grenade-alarm-deluxe/

موتور سیکلت برقی

اوایل فوریه امسال نمایشگاه Carol Nash MCN Motorcycle Show که در لندن انگلستان برپا شد.

در این نمایشگاه جدیدترین موتورسیکت‌های شرکت‌های مختلف به نمایش در آمد که در این بین می‌توان به موتور سیکلت برقی Saietta اشاره کرد.

موتور سیکلت برقی

در این موتور سیکلت که جدیدترین موتور سیکلت برقی‌ست از مواد کامپوزیتی برای ساخت قطعات و بدنه استفاده شده است. بدین ترتیب وزن دستگاه به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و همین امر سبب می‌شود برای به حرکت در آوردن آن انرژی کمتری نیاز باشد. وقتی میزان مصرف انرِژی کمتر شود می‌توانیم سوخت مورد نیاز را به جای سوخت‌های فسیلی از برق تامین کنیم.

موتور سیکلت برقی

واژه‌ی Saietta در یکی از گویشهای زبان ایتالیایی به معنای صاعقه است که حکایت از سرعت زیاد این محصول در نمونه‌های مشابه می‌کند.

این موتور در دو مدل Saietta S و  Saietta R و در دو سری Easy Going و aggressive به فروش می‌رسد.

محدوده سرعت این موتور بین 50 تا 100 مایل می‌باشد. شتاب ۰ – ۶۰ برای مدل S 5 ثانیه زمان می‌برد و همین شتاب برای مدل R به 4 ثانیه می‌رسد.

قرار است مدل Saietta S با قیمت 16.090  دلار و مدل Saietta R با قیمت 22.540  دلار در بازار به فروش برسد.

منبع: http://www.mcnmotorcycleshow.com/

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان