تبیان، دستیار زندگی
پنجشنبه 19 بهمن 1357 – روزنامه کیهان کارکنان یازده وزارتخانه و بسیاری از موسسات دولتی در طی48 ساعت گذشته حمایت خود را از مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر موقت اعلام کردند. حمایت از مهندس بازرگان، همزمان با اعلام این خبر که او ج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارکنان 11 وزارتخانه فقط از دولت بازرگان اطاعت می کنند


پنجشنبه 19 بهمن 1357 – روزنامه کیهان

کارکنان یازده وزارتخانه و بسیاری از موسسات دولتی در طی48 ساعت گذشته حمایت خود را از مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر موقت اعلام کردند.

حمایت از مهندس بازرگان، همزمان با اعلام این خبر که او جمعه (فردا) برنامه های دولت خود را در دانشگاه تهران رسماً اعلام خواهد کرد از سوی کارکنان وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی افزایش یافت. در عرض دیروز و امروز کارکنان اعتصابی وزارت دادگستری، دفتر نخست وزیری، خبرگزاری پارس و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مهندس بازرگان پشتیبانی کردند.

یازده وزارتخانه ای که کارمندان و کارکنان آنان به حمایت از مهندس بازرگان پرداخته اند. عبارتند از: وزارتخانه های امور اقتصادی و دارائی، بازرگانی، کشاورزی، کشور، دادگستری، بهداری، مسکن و شهرسازی، نیرو، اطلاعات و جهانگردی، سازمان برنامه، پست و تلگراف و سازمانهای دولتی گمرک ایران، بازرگانی دولتی ایران، هواپیمائی ملی، هواپیمائی کشوری، کشتیرانی ملی آریا.

به گفت منابع آگاه، اعلام وفاداری کارکنان وزارت امور اقتصادی دارائی، کنترل خزانه کشور را بدست مهندس بازرگان می سپارد. خزانه داری ایران که 80 درصد درآمدهای دولت در آنجا متمرکز می شود، در پی اعتصابهای چند ماهه اخیر خالی شده است.

امروز اعلام شد که سازمانهای دیگر نسبت به مهندس بازرگان ابراز وفاداری کردند که عبارتند از: کارکنان متروی تهران، دانشجویان و استادان دانشکده هنرهای تزئینی، اتاق اصناف شهر قم، استادان دانشکده حقوق دانشگاه ملی، سازمان ملی دانشگاهیان، دانشکده علم و صنعت، دانشسرایعالی تهران و تبریز، دانشگاه تبریز، کارکنان سازمان امور اداری و استخدامی، انجمن اسلامی دانشگاه، کانون معلمان ناحیه 15 و کارکنان بیمارستانها.