تبیان، دستیار زندگی
پنجشنبه 19 بهمن 1357 – روزنامه کیهان در پایان راهپیمائی عظیم مردم تهران این قطعنامه در اجتماعات مردم قرائت شد. قطعنامه تظاهرات سرتاسری ملت ایران روز پنجشنبه 19 بهمن ماه 1357 برابر با 10/ع1/99 بسمه تعالی اکنون که مبارزات قهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطعنامه راهپیمایی عظیم امروز


پنجشنبه 19 بهمن 1357 – روزنامه کیهان

در پایان راهپیمائی عظیم مردم تهران این قطعنامه در اجتماعات مردم قرائت شد. قطعنامه تظاهرات سرتاسری ملت ایران روز پنجشنبه 19 بهمن ماه 1357 برابر با 10/ع1/99

بسمه تعالی

اکنون که مبارزات قهرمانانه ملت مسلمان ایران به مرحله حساس تری رسیده و رهبر عالیقدر انقلاب یکی از چهره های محبوب اسلامی و ملی را به ریاست دولت موقت برگزیده است، در این اجتماع عظیم و پرشکوه خواسته های خود را ضمن این قطعنامه اعلام می کنیم:

1- ما فرار شاه، بازگشت رهبر عالیقدر انقلاب امام خمینی به وطن و اعلام دولت موقت را گامهای نخستین در راه پیروزی انقلاب ملت می دانیم، ولی در عین حال معتقدیم که ملت ما باید تا رسیدن به پیروزی نهائی که محو کامل نظام استبدادی و استقرار جمهوری اسلامی است، مبارزه خود با همبستگی و شکیبائی کامل ادامه دهد.

2- ما تصمیم رهبر انقلاب را در مورد انتخاب جناب آقای مهندس مهدی بازرگان برای ریاست دولت موقت صمیمانه تأیید می کنیم.

3- ما از همه نیروهای انتظامی، ارتش، ژاندارمری و شهربانی می خواهیم که هر چه زودتر مراتب اطاعت خود را از مهندس بازرگان و دولت او که مورد تایید ملت است اعلام کنند.

4- ما از همه کارکنان نخست وزیری، وزارتخانه ها و مؤسسات دیگر دولتی که قبلاً نیز همبستگی خود را با ملت و جنبش انقلابی او اثبات کرده اند می خواهیم که تنها از حکومت جدید که مورد تأیید ملت است اطاعت کنند و نشاندهند که دولت غیرقانونی را بهیچ وجه برسمیت نمی شناسند.

5- ما به رئیس و اعضا دیگر دولت غیرقانونی اخطار می کنیم که بیش از این رودرروی ملت نایستند و برکناری خود را هر چه زودتر اعلام کنند.

6- ما از کسانی که با انتخابات فرمایش بعنوان نماینده شورا و سنا به مجلس رفته اند می خواهیم که هر چه زودتر کناره گیری خود را از این سمت غیرقانونی اعلام کنند و خانه ملت را ترک گویند.

7- ما به همه دولتهای جهان اعلام می کنیم که از این تاریخ تنها قراردادها و موافقت نامه هایی در نظر ملت ایران اعتبار قانونی دارد که به تصویب دولت موقت که مورد تأیید ملت است رسیده باشد.