تبیان، دستیار زندگی
واقعاً جای تأسف دارد كشورهایی كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستند از پرونده‌های حمایت می‌كنند كه موضوع آنها خیانت، جنایت یا قاچاق مواد مخدر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باهیچ کشوری مذاکره نمی کنیم


مهمانپرست :جمهوری اسلامی ایران راجع به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود با هیچ كشوری مذاكره نخواهد كرد


رامین مهمانپرست؛ سخنگوی وزارت امور خارجه

بنا به گزارش خبرنگار روابط عمومی تبیان، رامین مهمانپرست در نشست خبری صبح امروز با اشاره به مساله قطع رابطه با انگلیس اظهار داشت: مصوبات قانونی مجلس در خصوص مباحث سیاست خارجی از جمله طرح قطع رابطه با کشور انگلیس از سوی دستگاه دیپلماسی پیگیری و اجرا خواهد شد.

رامین مهمانپرست در نشست خبری صبح امروز تاکید کرد: مباحث مرتبط با سیاست خارجی از سوی وزارت امور خارجه به مجلس منتقل و در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس مطرح می شود.

وی تصریح کرد: آنچه باید مورد پیگیری قرار بگیرد مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی است و دستگاه سیاست خارجی در رابطه با قطع رابطه با دولت انگلیس این مصوبات را اجرا خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران راجع به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود با هیچ كشوری مذاكره نخواهد كرد، افزود: این موضوع هیچ محدودیت و استثنایی نخواهد داشت.

وی در خصوص بحث تبادل سوخت مورد نیاز رآكتور تحقیقاتی تهران نیز با بیان اینكه چارچوب مواضع ما در این زمینه كاملاً روشن است، اظهار داشت: هر زمان آمادگی در طرف مقابل به وجود بیاید، بر اساس بیانیه تهران می‌توانیم مذاكرات را دنبال كنیم. اگر برای بحث تبادل سوخت آمادگی دارند ما نیز آماده هستیم.

واقعاً جای تأسف دارد كشورهایی كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستند از پرونده‌های حمایت می‌كنند كه موضوع آنها خیانت، جنایت یا قاچاق مواد مخدر است

مصاحبه با رامین مهمانپرست

مهمانپرست در خصوص تحولات مصر نیز گفت: ما حركت مردم مصر را عدالتخواهانه و در جهت مقابله با ظلم و تعدی و قطع وابستگی‌ها و بازگشت این كشور بزرگ به دوران شكوه و عظمتش می‌دانیم و فكر می‌كنیم باید به خواسته‌های ملت مصر توجه و این خواسته‌ها محقق شود.

وی خصوص تحولات سودان و تقسیم این كشور به دو قسمت شمال و جنوب گفت: موضع اصولی ایران حمایت از وحدت ملی و حفظ یكپارچگی و تمامیت ارضی كشورها است. اینكه كشوری بخواهد به 2 كشور تقسیم شود به صورت اصولی جزء سیاست‌های كشور ما نیست.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اظهارات غیر مسئولانه مقامات هلند در مورد زهرا بهرامی قاچاقچی اعدام شده در ایران گفت: واقعاً جای تأسف دارد كشورهایی كه مدعی دفاع از حقوق بشر هستند از پرونده‌های حمایت می‌كنند كه موضوع آنها خیانت، جنایت یا قاچاق مواد مخدر است.

حشمت اله بهادری

بخش سیاست