تبیان، دستیار زندگی
حلزون های مخروطی در انواع مختلفی در حدود نزدیک به 500 گونه زندگی می کنند و از کشنده ترین حلزون ها هستند. آنها مارپیچ و به رنگ های متقارن هستند. آنها دارای یک سر مشخص، دو چشم و پای پهن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حلزون های مخروطی خطرناک

حلزون مخروطی

حلزون های مخروطی در انواع مختلفی در حدود نزدیک به 500 گونه زندگی می کنند و از کشنده ترین حلزون ها هستند. آن ها مارپیچ و به رنگ های  متقارن هستند. آن ها دارای یک سر مشخص، دو چشم و پای پهن بزرگ در بدن شان هستند.

حلزون مخروطی

نیش یک حلزون مخروطی مثل گاز یک مار سمی پر اهمیت است. حلزون دارای سازمان بسیار توسعه یافته ای برای وارد کردن سم می‌باشد. سم درون تیرهایی که درون خرطوم(شاخک) است وجود دارد، که از انتهای باریک آن خارج می ‌شود، که بیشتر حلزون ها به آن دسترسی دارند.

طول این حلزون ها از  10 تا 15 ساتیمتر می باشد و در انواع و فرم های زیبایی وجود دارند. اما در عین زیبایی بسیار خطرناک و کشنده هستند.

آن ها زهری در بدن خود دارند که بسیار کشنده است. سم این حلزون ها به قدری سمی و قوی است که قادر است جاندار نیش خورده را فوراً فلج کند.

حلزون مخروطی

حلزون های مخروطی وقتی شکار خود را از طریق شاخک هایی که روی سر خود دارند احساس می کنند به سمت شکار زهری پرتاب می کنند که آن ها را از پای در می آورد.

حلزون ها نمی توانند ببینند و تنها از طریق شاخک های خود می توانند دنیای اطراف خود را احساس کنند. این حلزون ها بیشتر از ماهی های کوچک تغذیه می کنند و به محض از پای در آوردن شکار، آن ها را می بلعند.

به تازگی دانشمندان از زهر این حلزون ها توانسته اند موادی تولید کنند که برای ساختن داروهای کمیاب بسیار مفید است.

ترجمه: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان


* مطالب مرتبط:

گربه ماهی‌ كه چوب می خورد

خونخوار آفریقایی، موش می‌خورد!

پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس

نیمروی شناور

خیار دریایی

ماهی کوری که می بیند

ماهی با لباس غواصی

ماهی های شیرخوار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.