تبیان، دستیار زندگی
آیا ركوردهای تیم پپ را پایانی هست؟ شنبه شب یك ركورد تاریخی 50 ساله توسط آبی‌اناری‌ها شكسته شد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرتنمایی مسی

قدرتنمایی لیونل مسی و بارسلونا

آیا ركوردهای تیم پپ را پایانی هست؟ شنبه شب یك ركورد تاریخی 50 ساله توسط آبی‌اناری‌ها شكسته شد.

امروز این بارساست كه با 16 برد پیاپی در لالیگا، تاریخ را دوباره ساخته. بگذریم كه به قول گواردیولا 50 سال طول كشید تا بارسلونا ركورد رئال مادرید را بزند و حال كه می‌رود با نتایج خیره‌كننده، این ركورد بیشتر هم شود، چند سال طول خواهد كشید تا كسی این ركورد را جابه‌جا كند. اگر رئال رویایی دهه شصت میلادی با دی استفانو در لیگ و اروپا آقایی می‌كرد، امروز كسی شك ندارد كه بارسا با مسی‌اش در جهان همتا ندارد.

هنوز هفده دقیقه از بازی نگذشته بود كه موتور دریبل‌زنی لئو روشن شد و با جا گذاشتن پنج یار حریف گل اول بازی را به زیبایی به ثمر رساند. با گل دقیقه 28، شاید آب پاكی روی دست كیكه سانچز و یارانش ریخته شد كه باید قربانی بعدی مسی و پپ باشند. تلاش‌های زوج آگرو- فورلان و حركات عرضی فیلیپه لوئیس و ره‌یس هم چاره كار اتلتیكو نبود. در نیمه دوم شاید كمی بازی منجسم‌تری را از راه‌راه‌پوشان مادریدی شاهد بودیم، ولی خط هافبك مانند همیشه عالی بارسا حتی اجازه نفس‌كشیدن را از حریف گرفته بود. به غیر از شوت از راه دور فیلیپه، موقعیت شاخصی در این نیمه نصیب مهمان نشد تا دقیقه 79 كه با هت‌تریك مسی، تیر خلاص بر پیكره به واقع بی‌جان اتلتیكو وارد آمد. این هشتادوسومین گل مسی در 82 بازی پیاپی در لباس آبی‌اناری بود. این البته دومین هت‌تریك مسی در برابر اتلتیكو (نخستین‌ آن برمی‌گردد به 19 دی ماه 1387) و در مجموع چهاردهمین گل این برنده توپ طلا به حریف پایتخت‌نشین بود. وی درباره این بازی معتقد است: «بسیار خوشحالم در برابر تیم خوبی مانند اتلتیكو به چنین پیروزی ارزشمندی دست پیدا كردیم.»

قدرتنمایی لیونل مسی و بارسلونا

وی درباره تعداد گل‌های زیادش می‌گوید: «من بدم نمی‌آید آقای گل شوم. اما بیشتر دلم می‌خواهد همراه تیم به ركوردهایی كه دست یافته‌ایم اضافه كنیم.» وی در واكنش به شكسته شدن ركورد رئال‌مادرید می‌گوید:‌ «خلق چنین ركوردی برای هر تیمی افتخار است. ولی باید بدانید كه رسیدن به چنین شرایطی ابدا كار ساده‌ای نبوده و نیست!» وی درباره بازی فینال حذفی برابر رئال می‌گوید: ‌«ما در حال حاضر تمام تمركزمان را بر روی لیگ و لیگ قهرمانان اروپا گذاشته‌ایم. بازی فینال هم در برابر رئال یك بازی خواهد بود شبیه به بازی‌های دیگر كه باید آن را هم ببریم.»

پپ گواردیولا كه از این برد و ثبت ركورد شادمان بود اظهار داشت:‌ «قبل از فكر كردن به ركورد به این فكر می‌كنم كه كسب 48 امتیاز از 48 امتیاز ممكن بسیار با ارزش‌تر است. من دلم می‌خواهد روزی بتوانم ركورد پیروزی‌هایی كه در زمان رایكارد به دست آمده است را هم بشكنم.» از وی درباره بازی‌های منحصر به فرد مسی و روند شاخص حركتی وی می‌پرسند: «اگر مسی در تیم ما نبود شاید نمی‌توانستیم به چنین نتایج و مراتبی دست پیدا كنیم. امروز روند حركتی تیم ما با حركات وی شكل می‌گیرد. ما شاید بدون او هم پیروزی‌هایی را كسب می‌كردیم، ولی این‌طور پیاپی نمی‌شد. برای یك تیم متفاوت بودن، باید از بازیكنان متفاوت سود برد. رئال مادرید 15 بازی پیاپی را برد چون آلفردو دی‌استفانو را در اختیار داشت و ما هم 16 بازی را بردیم چون لیونل مسی را در اختیار داشتیم. من البته تصور نمی‌كنم مانند رئال مادرید آن روزها بتوانیم به ركورد پیروزی‌های متوالی در اروپا دست پیدا كنیم.»

قدرتنمایی لیونل مسی و بارسلونا

كیكه سانچز سرمربی اتلتیكو هم با تمجید از مسی گفت: «مسی بهترین فوتبالیستی است كه من در زندگی‌ام دیده‌ام. او دی استفانو قرن بیست‌ویكم است.» وی درباره بازی تیم خودش هم گفت: «من فكر می‌كنم تنها بازیكن ضعیف امروز تیم من فران مریدا بود. ما جوری برنامه ریزی كرده بودیم كه تمامی پاس‌های عمقی ما به وی برسد و عملا راه رسیدن توپ به ژاوی و اینی‌استا هم بسته شود؛ ولی كار آن‌طور كه انتظارش را داشتیم پیش نرفت.» وی درباره حریف هم گفت: «این بارسلونا یك تیم بین‌المللی است. یك تیم عالی و شماره یك دنیاست. حركات آنطوری است كه انگار حریفان را هیپنوتیزم می‌كنند. ما در اینجا و در این استادیوم تمام تلاشمان را برای رسیدن به پیروزی به كار بردیم، ولی تحقق چنین خواسته‌ای بسیار دشوار است.» او درباره انتقال آگوئرو به رئال هم گفت: «من دلم نمی‌خواهد راجع به این مطلب صحبت كنم. هرچند كه آزادی كامل برای چنین كاری را دارم. هر بازیكنی دلش می‌خواهد بهترین بازی را برای تیمش بكند و كاملا در اختیار تیمش باشد و بازیكنان من بدون استثنا اینگونه‌اند؛ ولی برای حفظ آنها هم باید راهكارهای درستی اندیشیده شود.»

ژاوی هرناندز كه با بازی عالی‌اش سهم زیادی در هت‌تریك بارسا داشت هم گفت:‌ «تیم ما مانند همیشه عالی بازی كرد و ما خودمان از بازی تیم لذت بردیم. ما می‌دانیم كه هدف تیم چیست و برای چه بازی می‌كنیم كه این البته شامل كسب ركوردهای جدید هم می‌شود. مسی هم مانند همیشه بهترین بازی را ارایه داد و من باز هم مانند همیشه می‌گویم كه او بهترین فوتبالیست دنیاست.»

اینی‌‌استا هم معتقد است:‌«كسب چنین پیروزی‌های درخشان و پیاپی بسیار عالیاست. این هم روشی است برای رسیدن به قهرمانی. راستش بازی امشب مسی اصلا مرا به تعجب نینداخت. چون او همانند همیشه بهترین بازی را ارایه داد. من به‌شخصه به بازی زیبا و منحصربه‌فرد تیم خودمان می‌بالم و چنین فوتبال زیبایی باعث افتخارم است.» بوسكتس هم با تمجید از حركات مسی می‌گوید: ‌«مسی بهترین بازیكن تیم ماست. من به‌شخصه از كسب شانزدهمین پیروزی پیاپی تیممان شادمان هستم. من دلم می‌خواهد در كنار مسی، از بازی بی‌نظیر اریك آبیدال هم یاد كنم كه بهترین بازیكن در سطح خودش است. من امیدوارم این روند تیمی ما در آینده هم به همین صورت ادامه پیدا كند.»

بخش ورزشی


منبع: گل