تبیان، دستیار زندگی
ضمیمه روزنامه اطلاعات تیمسار خسروداد: امروز یک هواپیمای ارتشی 45 افسر و درجه دار را از خاش به اصفهان منتقل می کند تا آزاد شوند. امروز کانون وکلا اعلام کرد هنوز 4 نفر از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانواده های افسران بازداشت شده:

15 افسر نیروی هوائی در آستانه تیرباران هستند


پنجشنبه 19 بهمن 1357 – ضمیمه روزنامه اطلاعات

تیمسار خسروداد: امروز یک هواپیمای ارتشی 45 افسر و درجه دار را از خاش به اصفهان منتقل می کند تا آزاد شوند.

امروز کانون وکلا اعلام کرد هنوز 4 نفر از همافران در بازداشت بسر میبرند در حالیکه روز گذشته نیروی هوائی اعلام کرد که کلیه همافران بازداشت شده آزاد شده اند! علیرغم این ادعا علی رضائی زاده همافر یکم در زندان قصر فیروزه گروهبان یکم چترباز عبدالرضا حیدری، همافر دوم منوچهر بقائی پور رضائی و دانشجوی سال سوم افسری ستاد نیروی هوائی بنام داود نراقی در بازداشت بسر میبرند. همچنین خانواده 15 نفر از افسران نیروی هوائی دزفول تلفن کردند و به شدت نگران جان این افسران بودند و اظهار میکردند که این عده در معرض تیرباران شدن هستند و بهمین جهت و بخاطر آزادی این افسران خانواده همافران که در کانون وکلا متحصن هستند اعلام کردند در صورت عدم آزادی این 15 افسر تا روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا خواهند زد. اسامی این زندانیان باین شرح است: سرگرد آریان فر – ستوان دوم رحیم نیکوسخن که در زندان حشمتیه تهران زندانی هستند و ستوان یکم زندیان، ستوان یکم عادلی، ستوان امراله شاکری، ستوان یکم سرلک، ستوان دوم رحیم پناهی، ستوان دوم مجتبی زاده، ستوان دوم رحیمیان، ستوان دوم مسعود اقدام، ستوان دوم گودرزی، ستوان دوم طالبیان، ستوان دوم پزشکی، ستوان دوم وظیفه خواه و ستوان دوم امینیان که در زندان خاش بسر میبرند.

مقامیکه این اطلاعات را در اختیار خبرنگار ما گذارد افزود روز گذشته تیمسار خسروداد ضمن تماس تلفنی با دکتر ابراهیم دادبه نماینده کانون وکلای دادگستری اعلام کرد که دستور داده شده است که یک هواپیمای ارتشی به خاش پرواز کند و 45 نفر افسران و درجه داران هوانیروز را که بازداشت شده بودند تا ظهر امروز همگی را به پایگاه هوائی اصفهان برده و آزاد کنند. همچنین همین عضو کانون وکلا اعلام کرد که کلیه مأموران فرماندار نظامی کاخ دادگستری را ترک کردند.