تبیان، دستیار زندگی
یکی از خاطرات خوب دوران مدرسه زمان‌هایی بود که به علت سرماخوردگی یکی دو روزی مدرسه رفتن را تعطیل می‌کردیم و در خانه می‌ماندیم و استحراحت می‌کردیم. بعضی‌ها هم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات دانش ‌آموز

ربات دانش آموز


یکی از خاطرات خوب دوران مدرسه زمان‌ هایی بود که به علت سرماخوردگی یکی دو روزی مدرسه رفتن را تعطیل می ‌کردیم و در خانه می ‌ماندیم و استراحت می‌ کردیم. بعضی‌ ها هم سابقه بلند بالایی در به اصطلاح پیچاندن مدرسه دارند و به هر بهانه‌ ای مدرسه رفتن را تعطیل می ‌کنند و با یک گواهی پزشکی جعلی در خانه می‌ مانند!


جالب است بدانید که پسری با نام "لیندون بتی" که در تگزاس زندگی می‌کند به بیماری "کلیه پلی سیستیک" مبتلا است و به همین جهت تحت درمان‌هایی قرار گرفته که سیستم ایمنی او را به شدت ضعیف کرده است. او به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدن خود نمی‌تواند در مدرسه حاضر شود.

لیندون بتی با توجه به بیماری‌اش دلیلی برای مدرسه نرفتن پیدا نکرده است. او به جای خود از یک ربات 1.2 متری برای حاضر شدن در کلاس‌های درس استفاده می‌کند.

VGO یک ربات 1.2 متری با تجهیزات ارتباطی کامل است. این ربات روی چرخ راه می‌رود و به اسپیکر، میکروفون، صفحه نمایشگر، ارتباطات بی سیم مجهز است.

بتی در خانه با استفاده از اینترنت و رایانه‌ی شخصی اش می‌تواند این ربات را هدایت کند. او مانند یک دانش‌آموز معمولی ربات را در کلاس‌های مختلف شرکت می‌دهد. هر وقت بخواهد صحبت کند با استفاده از سیستم اسکایپ بهترین کیفیت صدا را به کلاس منتقل می‌کند. در بحث ها شرکت می‌کند.

او می‌گوید VGO شش هزار دلار قیمت دارد و سالی هزار و دویست دلار هزینه خدمات دارد. این ربات نسبت به نمونه‌های مشابه دارای قیمت پایین تری است.

منبع: http://singularityhub.com/2011/02/02/texas-student-attends-school-as-a-robot-a-sign-of-things-to-come-video/

ربات دانش آموز

پیدا کردن مصدومان در حوادث طبیعی یکی از بزرگترین مشکلات گروه‌های امداد است. برای مثال پس از زلزله، گروه ‌های امداد ابتدا مجبورند آوار را کنار بزنند و سپس به دنبال مجروحان بگردند در حالی که افراد آن خانه شاید مرده باشند و یا اصلا کسی انجا نباشد. حالا اگر بشود ابتدا مصدومان زنده را تشخیص داد و سپس شروع به آوار برداری از مناطق ویژه کرد می‌توان افراد بیشتری را نجات داد.

Cougar20-H خاصیت ویژه ای دارد که او را بسیار منحصر به فرد می‌کند، این ربات می‌تواند بر اساس خواص بیومتری بر روی امواج خاص موجودات زنده تمرکز کند و آنها را تشخیص دهد.

این ربات برای مصارف نظامی و پزشکی ساخته شده است و با دقت بسیار بالایی می‌تواند کار کند. حتی موجودات زنده را پشت دیوارهای بتنی تشخیص می‌دهد.

این ربات هم مانند بسیاری از ربات‌ های هوشمند این زمانه از راه دور کنترل می‌شود.

منبع: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20030681-1.html?part=rss&tag=feed&subj=Crave

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان