تبیان، دستیار زندگی
-استواری و استحکام: برای اینکه تردمیل با افزایش سرعت ، لنگ نزند و تکان نخورد ، باید به نکات زیر توجه کنید: اول اینکه تردمیل موردنظرتان دارای امکاناتی برای محکم و ثابت شدن در جای خود باشد یا اینکه به قدری سنگین باشد که بتواند بدون توجه به سرعت شما، ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب تردمیل مناسب

تردمیل

 پرسش : برای خرید تردمیل چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

 پاسخ : نکات مهم در انتخاب و خرید تردمیل به شرح زیر می باشد:

1- استواری و استحکام: برای اینکه تردمیل با افزایش سرعت، لنگ نزند و تکان نخورد، باید به نکات زیر توجه کنید:

اول اینکه تردمیل مورد نظرتان دارای امکاناتی برای محکم و ثابت شدن در جای خود باشد یا اینکه به قدری سنگین باشد که بتواند بدون توجه به سرعت شما، از جای خود حرکت نکند.

دوم اینکه تردمیل ها برای یک طیف وزنی خاص عرضه می شوند و برای مثال اگر شما بالای 100 کیلوگرم وزن دارید، باید تردمیلی قویتر و مناسب با وزن خود تهیه کنید.

2- جذب ضربه: تردمیل نیز مانند اتومبیل باید مجهز به سیستم جذب ضربه باشد. اگر سطح متحرک دستگاه تردمیل هنگام راه رفتن یا دویدن شما بیش از حد بالا و پایین بپرد یا بیش از حد سخت و بی انعطاف باشد، مفاصل شما بیش از آنکه تقویت شوند، صدمه خواهند دید. البته اگر شما تردمیلی را پسندید که دارای تمام ویژگیهای مورد نظرتان بود اما سطح آن کمی بیش از حد سخت و بی انعطاف به نظر می رسید، به این نکته توجه کنید که این نقص را می توانید با یک جفت کفش ورزشی عالی با کف منعطف جبران کنید.

3- ایمنی: توجه به ویژگی های ایمنی یک ابزار ورزشی اهمیت بسیاری دارد. تردمیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بعضی از انواع تردمیل در صورتی که یک میزان حداقل وزن بر روی نوار چرخان آنها وجود نداشته باشد، حرکت نمی کنند که

تردمیل

این ویژگی به خصوص برای خانواده هایی که دارای فرزندان کم سن هستند مناسب است. زیرا کودکان میتوانند به سادگی با روشن کردن تردمیل به عقب پرتاب شده و آسیب هایی جدی به خود وارد کنند. بعضی از انواع تردمیل نیز دارای یک دگمه توقف اضطراری هستند که با دور شدن بیش از حد کاربر از صفحه کنترل و امکان سقوط او ، فعال شده و دستگاه را خاموش میکند. برای انتخاب تردمیل مناسب است كمی وقت بگذارید. به خصوص الان كه به خاطر استقبال زیاد از آن مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. از انواع ایرانی آن گرفته تا انواع خارجی تفاوت قیمت بستگی دارد به امكانات و قدرت موتور دستگاه. تردمیل‌‌هایی در خانه استفاده می ‌شود كه به طور معمول یك سری كار ثابت را انجام می‌دهد. جلو دستگاه یك صفحه وجود دارد كه روی آن علاوه بر نشان دادن سرعت و زمان، مسافت، ضربان قلب و كالری كه سوزانده شده است را نشان می‌دهد. البته محاسبه كالری تقریبی است و برحسب سرعت و زمان و شیب اندازه‌ گیری می‌شود. به علاوه روی اكثر دستگاه‌ها یك بیضی به نشانه پیست تارتان دور استادیوم وجود دارد كه موقع استفاده از دستگاه نشان می ‌دهد تا كجای استادیوم دویده‌اید.

چیزی كه موقع خرید باید به آن دقت كرد وزن كسی است كه قرار است از دستگاه استفاده كند. تردمیلی كه در باشگاه‌ ها استفاده می‌شود از امكانات بیشتری برخوردار است. مثلا وزن را نشان می ‌دهد حتی انواعی از تردمیل وجود دارد كه می‌توان برای مصارف ارتوپدی از آنها استفاده كرد. اسكلت ‌بندی دستگاه هم به نسبت نحوه استفاده فرق می‌كند. انواع باشگاهی بزرگترند و اسكلت‌ بندی قوی ‌تر و بزرگتری دارند.

به این نکته اساسی دقت لازم را داشته باشید که هنگام استفاده از تردمیل، امکان اینکه سر و صدا برای همسایه پایین را داشته باشد، وجود دارد و میزان سر و صدا بستگی به نوع تردمیل ها دارد. پس هنگام خرید دقت کنید تردمیلی را انتخاب کنید که سر و صدای کمتری برای همسایه ها ایجاد کند.

مطلب مرتبط:

تردمیل برای درد زانو


جهت خرید کتاب تردمیل و  طرز استفاده از آن از فروشگاه روی اینجا کلیک کنید.

جهت خرید تردمیل از فروشگاه مجازی تبیان کلیک کنید.

مشاور پاسخگو: کریمی

تنظیم: مرکز مشاوره