تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری اولین همایش ملی ارتباطات دینی با حضور حجت الاسلام عباس اسكندری؛ دبیر همایش ملی ارتباطات دینی و به همت پژوهشكده باقرالعلوم (ع) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام نشست خبری اولین همایش ملی ارتباطات دینی

اولین همایش ملی ارتباطات دینی

نشست خبری اولین همایش ملی ارتباطات دینی با حضور حجت الاسلام عباس اسكندری؛ دبیر همایش ملی ارتباطات دینی و به همت پژوهشكده باقرالعلوم (ع) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی، از اهداف برگزاری این همایش ملی می توان به مفهوم شناسی ارتباطات دینی و بازشناسی كاركردها و ادبیات آن، شناخت زمینه های جدید ارتباطات دینی با نگاهی آینده پژوهانه به توسعه فرهنگ دینی در كشور، شناخت تجربیات كشورهای دیگر (كشورهای منطقه) و مطالعات تطبیقی انجام شده در عرصه ارتباطات دینی، شناخت نقش ارتباطات دینی در توسعه فرهنگ دینی با تاكید بر سند چشم انداز 20 ساله كشور و شناخت چالش های موجود در عرصه ارتباطات دینی جهان اشاره كرد.

پژوهشكده باقرالعلوم (ع) اولین همایش ملی ارتباطات دینی را در سه محور مفهوم شناسی ارتباطات دینی، الزامات ارتباطات دینی و رویكردها و راهبردهای ارتباطات دینی برگزار خواهد كرد.

اولین محور این همایش مفهوم شناسی ارتباطات دینی است كه به مولفه های راهبردی و هدایت تغییر ارتباطات به ارتباطات دینی، مفهوم شناسی ارتباطات دینی، مولفه های ارتباطات دینی در متون اسلامی، مولفه های ارتباطات دینی در ادوار تاریخی ایران، فلسفه وجودی و تبیین ضرورت های ارتباطات دینی، ارتباطات دینی در اندیشه امام (ره)، ارتباطات دینی در اندیشه مقام معظم رهبری و عرصه های نوین فعالیت و زمینه های ارتباطات دینی می پردازد.

الزامات ارتباطات دینی هم عنوان محور دوم این همایش است كه نقش و جایگاه ارتباطات دینی در توسعه فرهنگ دینی كشور، نقش ارزش ها و هنجارهای اجتماعی در شكل دهی به ارتباطات دینی، نحوه استفاده ادیان از فضای مجازی، نقش ارتباطات دینی در غنی سازی اوقات فراغت، نقش ارتباطات دینی در توسعه ارزشهای اجتماعی، تعامل ارتباطات دینی با نهادهای اجتماعی، نقش ارتباطات دینی در شكوفایی استعدادها و خلاقیت پیامگیران و چالش ها و آسیب های برنامه های ارتباطات دینی را مورد مطالعه قرار می دهد.

ریخت شناسی رویكردها و راهبردهای ارتباطات دینی، ارتباطات دینی و مدیریت كارآمد دستگاه های تبلیغی، ارتباطات دینی و تعامل با نهادها و دستگاه های ارتباط دینی و سایر دستگاه ها، آثار اجتماعی ارتباطات دینی با تاكید بر نتایج روحی و روانی آن، ارتباطات دینی و الزامات آن در تحقق سند چشم انداز 20 ساله، ارتباطات دینی و جایگاه آن در مهندسی فرهنگی كشور و چالش های ارتباطات دینی درجهان امروز از جمله مواردی است كه محور سوم همایش؛ رویكردها و راهبردهای ارتباطات دینی، مهم می داند.

این همایش 25 بهمن سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

گفتنی است، نشست خبری اولین همایش ملی ارتباطات دینی 19 بهمن جاری ساعت 10 صبح در پژوهشكده باقرالعلوم (ع) واقع در میدان فلسطین، جنب غربی راهنمایی و رانندگی، پلاك 55، طبقه 5 برگزار می شود.

تنظیم: هومن بهلولی