تبیان، دستیار زندگی
آموزش و پرورش هرمزگان و سازمان تبلیغات این استان با هدف توسعه علوم و معارف اسلامی در مدارس، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش هرمزگان با سازمان تبلیغات اسلامی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم نامه همکاری

آموزش و پرورش هرمزگان و سازمان تبلیغات این استان با هدف توسعه علوم و معارف اسلامی در مدارس، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هدف از ایجاد این تفاهم نامه را در راستای منویات مقام معظم رهبری داشت و گفت: این تفاهم با هدف ایجاد زمینه های هماهنگی، تعامل، هم افزایی و ارتقای سطح کیفی فعالیتهای دستگاه های فرهنگی به امضاء رسیده است.

حجت الاسلام زندوی افزود: تبیین و تعیین ظرفیت ها و محورهای تعامل و هم افزایی فی مابین براساس مفاد این تفاهم نامه به عمل خواهد آمد که محور آن بهره مندی از ظرفیت ها به منظور غنابخشی به آموزه ها و فعالیتهای تبلیغی در سطح مدارس و ارتقاء سطح آگاهی های این جامعه هدف است.

وی افزود : اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی در چارچوب این تفاهم نامه متعهد است؛ نسبت به اعزام اساتید حوزوی و دانشگاهی مجرب برای برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس- اعزام اساتید برجسته برای آموزش اولیاء و مربیان- برگزاری دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن کریم برای معلمان و مربیان پرورشی مدارس- اعزام مبلغ عمومی و متخصص برای بیان زلال معارف و آموزه های دینی در طول سال تحصیلی در سطح مدارسو همکاری در تامین امامان جماعت مدارس در حد امکان اقدام نماید.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت طرح استقرار مبلغ در روستاها برای تقویت ارتباط بین مساجد و مدارس- همکاری و مشارکت در تربیت مربی قرآن، برگزاری مسابقات و فعالیت های خاص قرآنی- همکاری در انجام فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و قرآنی دبیرستانهای خاص و تیزهوشان- همکاری در تقویت کتابخانه های دبیرستان ها از طریق اهدا، کتاب به آنها- همکاری و مشارکت در توسعه و تعمیق آموزه های دینی در سطح مدارس به ویژه دبیرستانها- همکاری در برنامه ریزی محتوایی اردوهای فرهنگی و سیاحتی و استفاده از ظرفیت اردوگاه فرهنگی تفریحی روستای هماگ- همکاری و هماهنگی در حمایت از هیئت های مذهبی دانش آموزی- بهره گیری از توان موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برای رشد آگاهی های دینی دانش آموزان- همکاری در برگزاری کلاس های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه های دینی- همکاری و مشارکت در برگزاری نشست های فکری و علمی متناسب با ماموریت های طرفین و بهره گیری از توزیع کالاهای فرهنگی کتابشهر بندرعباس بخش دیگری از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به ضرورت انجام این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: فراهم کردن زمینه برگزاری گفتمان های دینی و مشاوره ای در مدارس- زمینه سازی برای آموزش اولیا و مریان در زمینه های دینی، فرهنگی و اجتماعی- ایجاد بستر لازم برای برگزاری دوره های آموزش روخوانی و  روانخوانی قرآن کریم و نیز تربیت مربی قرآن و شناسایی جذب و معرفی نیروهای مستعد و تاثیرگذار آموزش و پرورش به منظور کادر سازی فرهنگی متناسب با نیازهای استان از اهم تعهدات آموزش و پرورش استان است.

احمد آخوندی اظهار امیدواری کردند با انجام این تفاهم نامه زمینه ارتقاء مسائل دینی و توسعه علوم و معارف قرآنی که در رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش به جد مورد امعان نظر است، گسترش یابد.

تنظیم: هومن بهلولی