تبیان، دستیار زندگی
سرمربی پرسپولیس كه با تاخیر خود باعث دیر شروع شدن نشست خبری پرسپولیس شده بود، در ابتدای نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او پرسید در مورد بازی های تداركاتی پرسپولیس در تعطیلی های نیم فصل ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: فوتبال ایران افت کرده است

علی دایی سرمربی پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس كه با تاخیر خود باعث دیر شروع شدن نشست خبری پرسپولیس شده بود، در ابتدای نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او پرسید در مورد بازی های تداركاتی پرسپولیس در تعطیلی های نیم فصل چه نظری دارید و آیا این بازی ها ادامه خواهند یافت یا خیر؟ گفت: در ابتدا از همه بابت تاخیرم عذرخواهی می كنم و به نوبه خودم این ایام را تبریك می گویم. هم چنین چهارمین سالگرد درگذشت مجید سبزی را به خانواده محترم او و هم چنین جامعه فوتبال تسلیت می گویم.

در مورد این سوال باید بگویم به این دلیل كه ما در نیم فصل دوم بازی های سختی داشتیم از خیلی وقت پیش این دو اردو را برای خود پیش بینی كرده بودیم كه در آنها شركت كنیم. به اعتقاد من این دو تورنمنت از بهترین اردوهایی بود كه پرسپولیس در آنها شركت كرده بود. ما با تیم های خیلی بزرگی بازی كردیم. این بازی ها هم به نظم تیمی ما كمك كرد و هم اعتماد به نفس بازیكنان را بالا برد. در این بازی ها بازیكنان پرسپولیس در مقابل بازیكنانی قرار گرفتند كه ارزش آنها 25 یا 30 میلیون یورو بود. در كل از این دو اردو بسیار راضی هستم و مطمئنا درآینده نیز ادامه خواهند یافت.

علی دایی درباره‌ی شیث رضایی وارد بحث شد و گفت:‌ چرا باید یك بازیكن كاری بكند كه امثال محمود خوردبین با عظمتی كه دارد و یا رسایی كه بزرگتر ماست بخواهند از عده‌ای عذرخواهی كنند. در شان بازیكن پرسپولیس نیست كه بخواهد چنین رفتاری داشته باشد. امثال علی دایی‌ها آمده‌اند و رفته‌اند و این پرسپولیس است كه ماند. پرسپولیس تیم بزرگی است با اهدافی بزرگ، خواهش می‌كنم به مسایلی بپردازید كه بتواند به فوتبال ما كمك كند. قطعا حركت شیث رضایی از علاقه‌ای كه 40 میلیون نفر به پرسپولیس دارند كوچكتر است. هیچ كس در تیم ما نظر شخصی‌اش را اعمال نمی‌كند كه حق كسی بخواهد ضایع شود. تصمیم من به سود پرسپولیس بوده و همچنان معتقدم تمام صحبتهای گفته شده به ما كمك نمی‌كند، شاید به شما خبرنگاران كمك كند كه بخواهید صفحات روزنامه‌تان را برای مدتی با آن پر كنید.

در ادامه نشست از علی دایی پرسیده شد كه صعود پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تا چه اندازه برایتان مهم است كه سرمربی پرسپولیس گفت: صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از اهداف مهم پرسپولیس است، حتی ما برای راهیابی به مراحل بالاتر از آن هم هدفگذاری كردیم تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

دایی همچنین درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چرا لژیونرهای ایرانی كم شده‌اند و اكنون می‌بینیم علی كریمی با سن بالایی یكی از لژیونرها می‌شود، گفت: این موضوع را باید در نتایج تیم‌های ملی ما جستجو كرد. تیمهای ما در تمام رده‌ها افت فاحشی داشتند. ناكامی ما دلیل بزرگی برای این موضوع است، هر زمان تیم ملی خوب بوده ما لژیونرهای خوبی داشتیم. در سال 1996 تیم ملی بازیهای خوبی كرد كه پس از آن من، كریم باقری و خداداد عزیزی لژیونر شدیم. ما آنجا خوب كار كردیم كه آن ثمره‌ها را بردیم اما اكنون در جام ملتهای اخیر می‌بینیم كه تیم ملی ما بازیكن شاخصی ندارد كه بخواهد نتیجه مسابقه را تغییر دهد.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

وی ادامه داد: چرا تیمهای مطرح دنیا از بازیكنان ژاپنی استفاده می‌كنند. من دیدار یكشنبه شب اینترمیلان را دیدم كه دفاع چپ تیم ژاپن در دقایق پایانی وارد میدان شد. متاسفانه فوتبال ما نه تنها درجا زده بلكه افت هم داشته است. ما واقعا از سطح اول فوتبال آسیا كه تیمهای چون ژاپن، كره جنوبی و استرالیا حضور دارند عقب هستیم و مجبوریم اكنون شاهد حضور علی كریمی باسابقه در بوندسلیگا باشیم. كریمی دوباره به بودندسلیگا برگشت و من برای او آرزوی موفقیت می‌كنم. امیدوارم بازیهای درخشان علی باعث افتخار ما ایرانی‌ها شود.

در ادامه نشست خبری باشگاه پرسپولیس سرمربی این تیم در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او پرسید آیا به نظر شما در مقطع كنونی آمدن مربیان بزرگی چون كارلوس كرش به تیم ملی فوتبال كمك می كند یا خیر؟ اظهار كرد: در جواب این سوال باید بگویم كه امثال من كه حرفشان هیچ تاثیری در فوتبال كشور ندارد بهتر است هیچ صحبتی انجام ندهند.

دایی در پاسخ به این سوال كه آیا برای لیگ قهرمانان آسیا قصد دارید كه از تیم های لیگ برتری بازیكن قرضی بگیرید یا خیر؟ گفت: خیر، فعلا بازیكن خاصی را در نظر نداریم. من به این تیم با همین بازیكنان بسیار امیدوارم و به نتایج خوب در ادامه لیگ و جام باشگاه های آسیا امید دارم.

خبرنگاری از دایی پرسید اگر شما به جای افشین قطبی در دیدار مقابل كره جنوبی سرمربی تیم ملی بودید آیا می توانستید به مرحله بعد صعود كنید؟ گفت: این تیم ملی تیمی بود كه من با آن كار كرده بودم و خیلی از بازیكنانی كه در آن حضور داشتند برای اولین بار به وسیله من به تیم ملی دعوت شدند. من نمی توانم بگویم اگر من بودم این بازی را می بردیم، شاید هم می باختیم اما اگر می باختیم مطمئنا این طوری نمی باختیم. این یكی از بدترین باخت های تیم ملی بود و ما اصلا شاهد بارفنی مناسبی در تیم ملی نبودیم. به هر حال من راجع به گذشته صحبتی نمی كنم شاید من نتوانسته باشم درگذشته كارم را انجام دهم.

سرمربی پرسپولیس همچنین درمورد این موضوع كه دیدار پرسپولیس و استقلال قرار است درروز 6 فروردین ماه سال آینده برگزار شود، گفت: به نظر من ما ایرانی ها تنها یك عید بیشتر نداریم و دوست داریم كه در این چند روز در كنارخانواده هایمان باشیم و همه بر سر یك سفره بنشینیم، فكر می كنم اگر این بازیها را در زمان دیگری بگذارند بهتر خواهد بود چرا كه برگزاری این بازی در زمان تعطیلات عید هیچ سودی ندارد و بهتر است كه بازیكنان در كنار خانواده هایشان باشند.

در ادامه نشست باشگاه پرسپولیس علی دایی مجددا درباره وضعیت شیث رضایی گفت: من هیچ موقع درباره بازیكنانم حرفی نمی‌زنم اما درباره شیث رضایی مجبور شدم صحبت كنم تا جواب یكسری مسایل را بدهم كه نمونه‌اش بحث فحاشی‌های گزارش شده به برخی خانواده‌ها در دبی بود. یك نگاهی به صحبتهای مدیر برنامه‌های شیث در یكی از سایت‌ها بیاندازید كه گفته یك تكه پارچه از بازوی این بازیكن به پایین افتاده است. آیا آن واقعا یك تكه پارچه است، بازوبند كاپیتانی پرسپولیس آن قدر كم ارزش شده است؟ می‌دانید كه چه بازیكن‌های بزرگی این پارچه را به بازوی خود بسته‌اند. آرزوی خیلی از آدمهاست كه در پرسپولیس توپ جمع كنند و بزرگان زیادی این بازوبند را بسته‌اند كه یكی از آنها علی پروین است.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری كه مدعی بود سكوبرت می تواند در حال به پرسپولیس کمک کند اما چرا از او استفاده نمی کنید: شما که در تمرینات ما حاضر نشده اید و از وضعیت این بازیکن اطلاعات دقیقی ندارید چطور چنین سوالی را مطرح می کنید؟ اگر آماری ندارید سوالی كلیشه‌ای نپرسید. ما هر كسی كه خوب باشد از او در پرسپولیس استفاده می‌كنیم.به نظر من پرسپولیس در حال حاضر در دو دیدار پایانی خود گلی را دریافت نکرده است که باز هم سوال شما درست باشد.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر زمان حضورش در جلسه بعدی كمیته فیفا گفت: آخرین جلسه چهارشنبه گذشته بود كه به خاطر بازی با نفت نرفتم، جلسه بعدی هم 4 ماه دیگر است.

كاشانی هم پس از صحبتهای دایی گفت: باید از دایی تشكر كنم كه به خاطر تیم پرسپولیس به آن جلسه نرفت.

خبرنگاری از بازی پرسپولیس برابر نفت تمجید كرد و پرسید آیا این روند را تا پایان فصل حفظ می‌كنید كه دایی پاسخ داد: از نظر فنی بیشتر از 50، 60 درصد توانایی‌هایمان را مقابل نفت به نمایش نگذاشتیم. مطمئنا با انجام تمرینات مداوم بهتر خواهیم شد.

دایی در پاسخ به این سوال كه آیا 8 باخت از ابتدای فصل تاكنون نتیجه بدی برای پرسپولیس نیست گفت: به هر حال 8 باخت در ابتدای فصل تا الان شایسته من و تیم پرسپولیس نیست، تلاش ما این است كه این ناكامی‌ها را جبران كنیم. ما تمرینات خوبی برگزار می‌كنیم و روند رو به رشدی داریم. امیدوارم فصل را با شیرینی به پایان ببریم.

بخش ورزشی