تبیان، دستیار زندگی
استقلالی ها در شرایطی به مصاف راه آهن رفتند که با اطمینان می توان گفت نیمی از حواس مربیان و بازیکنان این تیم ناخودآگاه معطوف به صدور حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص نتیجه دو تیم سایپا – ذوب آهن بود. بازیکنان استقلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال با قطار به کورس قهرمانی بازگشت


استقلالی ها در شرایطی به مصاف راه آهن رفتند که با اطمینان می توان گفت نیمی از حواس مربیان و بازیکنان این تیم ناخودآگاه معطوف به صدور حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص نتیجه دو تیم سایپا – ذوب آهن بود.

بازیکنان استقلال که اتفاقاً شروع خوبی مقابل راه آهن داشتند، با به ثمر رساندن دو گل توسط سیاوش اکبرپور و مجتبی جباری تا حدودی حاشیه امنیت را برای خود ایجاد کردند. نمایش استقلال در لحظاتی از بازی تداعی کننده همان استقلال نیم فصل او رقابت های لیگ برتر بود، اما وحشت بازیکنان استقلال از دریافت گل از دقیقه 70 به بعد این مسابقه دوباره نمود پیدا کرد. استقلالی ها که تجربه تلخ دیدار برابر ملوان را همچنان به همراه داشتند، در این مسابقه نیز مطابق عادت چند بازی گذشته خود پس از به ثمر رساندن گل ها عقب کشیدند تا در دقایق پایانی دیدار احتمال تکرار نتیجه این تیم برابر ملوان قوت بگیرد.

آن سوی میدان بازیکنان راه آهن هر از گاهی حملاتی روی دروازه استقلال ایجاد می کردن که البته حملات مقطعی این تیم حتی در زمان هایی که راه آهن تیم بازنده میدان بود و توقع تداوم این حملات از بازیکنان این تیم می رفت، راه به جایی نبرد

به هر حال راه آهن در غیاب فیروز کریمی روی نیمکت و حضور خداداد عزیزی در ترکیب ثابت خود در دقایقی از بازی حتی بسیار پایین تر از سطح لیگ برتر نشان داد و تقریباً می توان گفت شاخص ترین نکته درخصوص این تیم در طول این مسابقه به ثمر رساندن گل راه آهن از روی نقطه پنالتی توسط مهدی تارتار بود، گرچه این پنالتی نیز بار اول توسط طالب لو مهار شد، اما به دلیل خطای امیرحسین صادقی مجدداً تکرار شد.

در این میان بازیکنان استقلال همچنان درخصوص خطاهای متعدد در دیار برابر حریفان توجیه نشده اند، چه طبق آمار استقلالی ها در این دیدار هر سه دقیقه یک خطا می کردند؛ مساله ای که طبق روال گذشته سه کارت زرد را برای بازیکنان این تیم به همراه داشت.

استقلال با پیروزی دو بر یک برابر راه آهن با امتیازی برابر با سایپا و به دلیل تفاضل گل فعلاً در رده دوم جدول لیگ قرار گرفته است.

استقلالی ها البته همچنان در انتظار اعلام رای کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال هستند؛ اتفاقی که قطعاً در صدرنشینی یا عدم صدرنشینی این تیم تأثیرگذار خواهد بود.

در حاشیه دیدار استقلال- راه آهن

به یاد عاشورا

دیروز پیش از بازى و در بین دو نیمه هواداران استقلال به سینه زنى و نوحه سرایى پرداختند. كویتى پور با صداى خود شور و حال عجیبى به ورزشگاه بخشیده بود. استقلالى ها به یاد عاشورا سرپا ایستاده و حسابى سینه زنى كردند.

منصوریان محبوب سكوها!

قرار نبود على منصوریان جزو لیست 18 نفره باشد اما جلسه شب قبل از بازى، بین كادر فنى با قلعه نویى باعث شد تا او به داخل لیست بیاید. قلعه نویى از نظر فنى از على منصور این فصل راضى نیست. اوج این نارضایتى در بازى مقابل ملوان دیده شد. در هرحال على منصور دیروز از طرف سكوها به طور ویژه تشویق شد. معلوم نیست چه رابطه اى بین این تشویق هاى ویژه و بازى بد على منصور وجود دارد. درهرحال او محبوب سكوهاست.

هركول در منزل

علیرضا اكبرپور نه تنها در لیست 18 نفره نبود بلكه در روى سكوها هم مشاهده نشد. البته غیر از این هم قابل پیش بینى نبود. او هفته گذشته مقابل ملوان بدجور ضایع شد.

قلعه نویى فقط 15 دقیقه

امیر قلعه نویى سرمربى استقلال قول داده كه آرام و متین باشد. او علاوه بر قولى كه در برنامه 90 به حاج رضایى داد به كادر فنى هم قول داده كه از این به بعد با آرامش و به طور نشسته بازى را تماشا كند تا مسائل بازى ملوان پیش نیاید اما او دیروز فقط 15 دقیقه این كار را كرد و بعد از دقیقه 15 رفت لب خط و شروع كرد. ترك عادت است و …

عنایتى با 2جفت كفش

از پریروز هوا آفتابى بود، 20دقیقه پیش از بازى هم آقا رضا خودش را در زمین گرم كرد اما پس از گذشت 17 دقیقه از بازى رضا فهمید كه كفش هاى او مشكل دارد نه زمین. در هر حال او در دقیقه 17 كفش هاى خود را عوض كرد.

فیروز با واكى تاكى

برخلاف آنچه فیروز كریمى در مصاحبه اش ادعا كرده بود كه از فرستنده استفاده نخواهد كرد دیروز او با

واكى تاكى با رضا حسن زاده دستیارش ارتباط برقرار مى كرد و تیمش را از راه دور كنترل مى كرد. فیروزخان دیروز با این دستگاه خیلى دیدنى بود.

حمله به تركى

بعد از اینكه محسن تركى داور دیدار استقلال- راه آهن ضربه پنالتى را مردود اعلام كرد تماشاچیان حاضر در ورزشگاه به شدت نسبت به این تصمیم واكنش نشان دادند و علیه تركى، غیاثى و فدراسیون شعارهاى تند و تیزى سر دادند.

ابراهیمى، فكرى و هاشمى زاده

پیش قریب

مرتضى ابراهیمى، محمود فكرى و مرتضى هاشمى زاده دیروز بازى استقلال و راه آهن را از روى سكو تماشا كردند. آنها كنار مدیرعامل جدید نشسته و حسابى با او در حین بازى به درد دل پرداختند. قریب دیروز تنها بود و خبرى از معاونان بدون حكم او نبود.

تماشاگران اندك و نگرانى هاى جدید

دیروز قریب از یكى از هواداران باشگاه پرسیده بود كه چرا در این هواى خوب و آفتابى تماشاگر اینقدر كم آمده است؟ طرف علت این عدم استقبال را به مدیریت اولیایى ربط داده نه نتایج اخیر استقلال و 3-3 با ملوان در تهران، در هر حال مدیرعامل مى داند كه شرایط خوب نیست و همه از او و سرمربى اش قهرمانى مى خواهند.

اخطارهاى كودكانه!

زوج طلایى اكبرپور - عنایتى متخصص گرفتن اخطارهاى بى مورد و كودكانه است. دیروز هر دوى اینها یك اخطار بى جهت گرفتند تا در روزهاى آینده در آستانه محرومیت قرار گیرند. تكل در زمین خودى و اعتراض به داور از شگردهاى این زوج است.

خداداد چقدر دوید؟!

خداداد كه با زور آمپول به بازى رسیده بود دیروز در طول بازى به نظر شما چند صد متر دوید؟ البته ذات بازى او این طور است كه 90دقیقه راه مى رود و در عرض یك ثانیه یك پاس طلایى مى دهد. او آمده بود كه پیش از جام جهانى 90 دقیقه در پخش مستقیم خود را نشان بدهد.

برانكو و فخرالدین هم بودند

برانكو ایوانكوویچ و فخرالدین بگوویچ دیروز از جایگاه ویژه بازى را تماشا كردند. بگوویچ كه علاقه زیادى به چاى و شیرینى ایرانى دارد بین دو نیمه در جایگاه خبرنگاران حاضر شد اما از برانكو خبرى نبود. برانكو بازیهاى استقلال را یك نیمه از ورزشگاه تماشا مى كند و یك نیمه از هتل المپیك. دلیل آن هم روشن است، گلزنى عنایتى و اكبرپور و حمله هواداران به برانكو.

مثل همیشه!

قبل از دیدار دو تیم بازیكنان پیشین استقلال مثل برومند، رضا حسن زاده و داود مهابادى به سمت نیمكت استقلال آمده و با گل و روبوسى رفاقت خود را ثابت كردند البته خداداد عزیزى هم به عنوان یك غریبه آشنا حضور داشت و با نیمكت استقلال از جمله على منصور خوش و بش كرد.

هاشمى نسب: آمده ام خداداد را ببینم

مهدى هاشمى نسب بازیكن پیشین پرسپولیس، استقلال، پاس، سایپا و عقاب دیروز با یك تى شرت سبز رنگ در جایگاه ویژه بازى را از نزدیك تماشا كرد. مهدى علت حضور خود در ورزشگاه را تماشاى بازى خداداد ذكر كرد. ما بعد از بازى مهدى را ندیدیم تا بپرسیم از بازى خداداد چقدر لذت برده است. شما چقدر از بازى عزیزى كیف كردید؟!

براى نیكبخت عادى مى شود

آب خوردن نیكى در دقیقه 15 را نمى گوییم، استارت هاى نصفه و نیمه او را هم بى خیال، اینها براى ما و شما و خود نیكى عادى شده است، ما منظورمان بازوبندى بود كه روى بازوى على بود. او هم براى نیكى عادى شده است.