تبیان، دستیار زندگی
موسسه صبا مدتی است نمایش آثار هنرمندان خود آموخته کشورمان را در برنامه‌های خود جای داده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین نمایشگاه از هنرمندان خودآموخته
سومین نمایشگاه از هنرمندان خودآموخته

موسسه صبا مدتی است نمایش آثار هنرمندان خود آموخته کشورمان را در برنامه‌های خود جای داده و بعد از برگزاری دو نمایشگاه، از 24 بهمن ماه سال جاری آثار « حسن حاضر مشار» یکی دیگر از هنرمندان خود آموخته کشورمان را به نمایش می‌گذارد.


حاضر مشار هنرمندیست كه آثار حجم و مجسمه خود را پیش از این در گالری‌هایی چون گلستان و هما به نمایش گذاشته است و این بار در صبا سومین نمایشگاه خود را با ارائه آثار نقاشی‌ها و مجسمه‌ با موضوع «انسان» برگزار می‌کند.

این هنرمند از مواد مختلفی در كار خود استفاده می‌كند و بداعت و بدوی بودن آثارش جذابیت منحصر به فردی به آنها بخشیده است؛  به گونه‌ای كه تابع و مقلد هیچ یك از جریان‌ها و سبك‌های تعریف شده و متعارف هنری نیست.

در این نمایشگاه حدود 40 اثر از این هنرمند ارائه خواهد شد ویكشنبه 24 بهمن ماه رأس ساعت 16 مراسم گشایش آن برگزار می‌شود.

بداعت و بدوی بودن آثار حاضر مشار  جذابیت منحصر به فردی به آنها بخشیده است؛  به گونه‌ای كه تابع و مقلد هیچ یك از جریان‌ها و سبك‌های تعریف شده و متعارف هنری نیست.

 هنرمندان خود آموخته

شاید در میان هنرمندان خود آموخته نام مکرمه قنبری بیش از دیگران به گوش رسیده باشد. هنر این بانوی ایرانی زمینه را برای برگزاری جشنواره هنرمندان خودآموخته فراهم کرده و باعث شده تعدادی از این هنرمندان شناسایی شوند و آثارشان در معرض دید علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار بگیرد.

اردیبهشت امسال دومین جشنواره هنرمندان خودآموخته در روستای دریکنده زادگاه مکرمه قنبری، برگزار شد و هنرمندان خودآموخته از تمام کشور برای شرکت در این برنامه دعوت شده بودند.

جشنواره هنرمندان خودآموخته هر سال در سالروز تولد مکرمه قنبری، برگزار می‌شود و به دنبال برگزاری دومین جشنواره هنرمندان خودآموخته، نمایشگاهی از آثار این هنرمندان از ۱۳ مهر به مدت سه روز در نگارخانه دی برگزار شد.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار قنبری، هنر 13 هنرمند دیگر نیز به نمایش گذاشته شد که از آن جمله می‌توان به اکرم سرتختی، پروین جمالی، بتول بهشتی، انوش مرتاض کار، بهروز دهپور دیلمی، صغری عبدالهی، فیروزه یزدانی، محمود بلبلی، مصطفی مهرعلیزاده، جمشید امین فر، شهین امیرمظاهری و مولود کوچکی اشاره کرد.


بخش هنری تبیان