تبیان، دستیار زندگی
در ایام دهه فجر، موزه هنر ملل سعدآباد نمایشگاهی از آثار استاد پرویز تناولی و سزار بالداچینـی مجسـمه ساز فرانسـوی را برگزار کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار پرویز تناولی و سزار بالداچینی در سعدآباد
آثار پرویز تناولی و سزار بالداچینی در سعدآباد

در ایام دهه فجر، موزه هنر ملل سعدآباد نمایشگاهی از آثار استاد پرویز تناولی و سزار بالداچینـی مجسـمه ساز فرانسـوی را برگزار کرده است. به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، 10 قطعه از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی، استاد پرویز تناولی و سزار بالداچینی از هفدهم بهمن بمدت یک هفته در موزه هنرملل واقع در زیرزمین کاخ موزه ملت به نمایش گذاشته شده است.


پرویز تناولی متولد 1316 تهران، از هنرمندان بزرگ معاصر  و از بنیانگذاران مکتب سقاخانه است. او آثار زیادی در همین زمینه خلق کرده و تاکنون مجموعه‌ای از این آثار با عنوان «فرهاد»، «هیچ»،  «قفلها» و «دیوارهای ایرانی»، در معتبرترین موزه‌ها و نگارخانه‌های جهان به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه از ساعت 14 روز هفدهم بهمن در سالن اجتماعات ملت در موزه بین‌الملل مجموعه سعدآباد برپا شده

سزار بالداچینی هنرمند مجسمه ساز فرانسوی نیز که در سالهای  1921 تا 1998 می‌زیسته ، به سبک و سیاق مدرن و با مواد مختلف کارهای هنری خلق می‌کرده است. مجسمه‌های کریستالی متمایز، نقش برجسته‌ها و اجسامی که بوسیله پلاستیک یا فلز احاطه شده‌اند و... خلاقیت و استعداد این هنرمند را اثبات می‌کند.

این نمایشگاه از ساعت 14 روز هفدهم بهمن در سالن اجتماعات ملت در موزه بین‌الملل مجموعه سعدآباد برپا شده و علاقمندان به هنرهای تجسمی می‌توانند جهت حضور در مراسم مذکور و بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه سابق)، انتهای خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد  موزه هنرملل مراجعه کنند.


بخش هنری تبیان