تبیان، دستیار زندگی
وقتی جایی از بدنتان درد می کند، چه کار می کنید؟ بله درست است. اگر بیمار شویم یا جایی از بدنمان آسیب ببیند، پیش آقا یا خانم دکتر می‏رویم. آنها با بدن ما و بیماری‏ها‏یی كه ممكن است به آن مبتلا شویم، آشنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکترهای دانا

وقتی جایی از بدن تان درد می کند، چه کار می کنید؟

بله درست است. اگر بیمار شویم یا جایی از بدن مان آسیب ببیند، پیش آقا یا خانم دکتر می ‏رویم. آن ها با بدن ما و بیماری ‏ها‏یی كه ممكن است به آن مبتلا شویم، آشنا هستند و راه درمان آن ها‏ را می ‏دانند و بسیار دانا هستند. ما را معاینه می کنند و از ما در مورد دردمان سوال می کنند.

با نوشتن نسخه، دادن دارو و یا با برنامه ‏ی غذایی و توصیه‏ های مناسب، به ما کمک می‏کنند که زود خوب شویم. برای همین باید به توصیه هایی که می کنند با دقت گوش کنیم و آن ها را انجام دهیم.

شاید مزه ی بعضی از داروهایی که دکتر برای مان می نویسد را دوست نداشته باشیم، اما مطمئن باشید که با خوردن آن ها خیلی زود حال تان خوب می شود. حتی اگر برای سلامتی تان آمپول داد، با شجاعت به همه بگویید که من اصلا نمی ترسم، چون آمپول مرا زود خوب می کند.

دکتر دانا

اگر کسی بیمار شود و حالش به شدت بد باشد، با اورژانس (115) تماس می‏گیریم تا پزشكان با آمبولانس بیایند و او را با سرعت به بیمارستان برسانند.

دوستان خوبم همیشه مواظب سلامتی خود باشید چون که این بهترین هدیه ی خداوند مهربان است و ما باید از آن مواظبت کنیم.

نویسنده: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان


* مطالب مرتبط:

آقای پلیس مهربان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.