تبیان، دستیار زندگی
فریقا به نمایش در می‌آید فیلم «چهارشنبه سوری» به كارگردانی اصغر فرهادی در گروه سینما آفریقا نمایش داده می‌شود «سیدجمال ساداتیان» تهیه‌كننده این فیلم با اعلام این خبر گفت: این فیلم چهارشنبه 26 بهمن ماه جاری در گروه سینما آفری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«چهارشنبه سوری» در گروه سینما آفریقا به نمایش در می‌آید


فیلم «چهارشنبه سوری» به كارگردانی اصغر فرهادی در گروه سینما آفریقا نمایش داده می‌شود

«سیدجمال ساداتیان» تهیه‌كننده این فیلم با اعلام این خبر گفت: این فیلم چهارشنبه 26 بهمن ماه جاری در گروه سینما آفریقا به نمایش درخواهد آمد.

داستان این فیلم درباره آخرین سه‌شنبه سال است و شهر در حال و هوای شب عید،‌ شلوغ و پر سر و صدا است. «روحی» برای كار به خانه خانواده‌ای از طبقه متوسط جامعه رفته و در طول روز با زندگی این خانواده از نزدیك آشنا شده و درگیر ماجراهای آنها می‌شود و بدین ترتیب زندگی یك خانواده ایرانی در روز چهارشنبه سوری، از صبح تا پاسی از شب، در بی‌اعتمادی و ناامنی روانی، روایت می‌شود.

فیلمنامه‌ این فیلم را فرهادی به همراه مانی حقیقی نو شته و حسین جعفریان آن را فیلمبرداری كرده است.

هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی،‌ حمید فرخ‌نژاد، پانته‌آ بهرام، سحر دولتشاهی و هومن سیدی در«چهارشنبه سوری» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است، این فیلم توانست جایزه بهترین كارگردانی و بهترین نقش اول زن بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر و جایزه ویژه انجمن منتقدان و نویسندگان سینما را از آن خود كند.