تبیان، دستیار زندگی
از صبح روز یكشنبه كه دكتر علی اكبر صالحی برای وزارت خارجه از مجلس رای اعتماد گرفت، طبعا وی ریاست سازمان انرژی اتمی را در دست ندارد و اكنون 3 روز است كه این سازمان بدون رئیس است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس جدید سازمان انرژی اتمی؟

دانشمند ترور شده؛ رئیس احتمالی انرژی اتمی؟


علاوه بر گزینه های قبلی اخیرا نام دکتر فریدون عباسی، استاد دانشگاه شهید بهشتی که همزمان با دکتر شهریاری ترور شد، به عنوان گزینه ریاست سازمان مطرح شده است.

از صبح روز یکشنبه که دکتر علی اکبر صالحی برای وزارت خارجه از مجلس رای اعتماد گرفت، طبعا وی ریاست سازمان انرژی اتمی را در دست ندارد و اکنون 3 روز است که این سازمان بدون رئیس است.

به گزارش  آینده، علاوه بر گزینه های قبلی اخیرا نام دکتر فریدون عباسی، استاد دانشگاه شهید بهشتی که همزمان با دکتر شهریاری ترور شد، به عنوان گزینه ریاست سازمان مطرح شده است.

وی در اقداماتی ظالمانه، ابتدا نامش در فهرست افراد تحریمی در قطعنامه های سازمان ملل قرار گرفت و بعدا هدف حذف فیزیکی نیروهای موساد قرار گرفت که خوشبختانه از این ترور جان سالم به در برد و تنها اندکی مجروح شد و به مرور بهبود یافت.

رییس جدید سازمان انرژی اتمی؟

علاوه بر طرح نام دکتر محمد قنادی، معاون باسابقه این سازمان در رسانه ها، گفته می شود نام دکتر سلطانیه، نماینده کنونی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به عنوان گزینه ریاست سازمان انرژی اتمی مطرح بوده، اما با توجه به آن که او به عنوان نماینده ایران، اخیرا ریاست گروه 77 (غیرمتعهدها و چین) را برعهده گرفته، گویا بیشتر تمایل دارد در مسوولیت فعلی خود ماندگار شود.

برخی نیز نام دکتر محمود آقامیری، دیگر استاد فیزیک هسته ای شهید بهشتی را مطرح می کنند.

در عین حال اولین گزینه مطرح شده دکتر احمدیان بود که با تعیین صالحی به عنوان سرپرست وزارت خارجه، از سوی او به عنوان قائم مقام سازمان انرژی اتمی منصوب شد.

به دلیل سوابق علمی و اجرایی احمدیان هم در پروژه های وزارت نیرو و هم در سازمان انرژی اتمی و نیز شناخت این سازمان که باعث شد به عنوان صالحی وی را قائم مقام خود در سازمان نماید، به نظر می رسد کارکنان و مدیران انرژی اتمی نیز از حضور وی استقبال می کنند.

در عین حال به نظر می رسد برخی عوامل از خارج این سازمان در تلاش برای جلوگیری از انتصاب او هستند که نمونه آن خبرسازی روز گذشته یک خبرگزاری بود که در آن ادعا شده بود این سمت به احمدیان پیشنهاد شده و او نپذیرفته است که این موضوع با تکذیب سخنگوی سازمان انرژی اتمی همراه شد.

گفتنی است با توجه به حساسیت سازمان انرژی اتمی و تحرکات خرابکارانه غربی ها نظیر ویروس استاکس نت، تعیین سریع مدیری توانمند برای این سازمان از اهمیت خاصی برخوردار است.


منبع:مشرق و آینده

بخش سیاست