تبیان، دستیار زندگی
معاون نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، از آغاز طراحی و ساخت نرم‌افزار اطلس جامع تاریخ تشیع برپایه کتاب اطلس تاریخ شیعه نوشته حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طراحی نرم افزار «اطلس جامع تاریخ تشیع»

محمد رضا اسماعیلی

معاون نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، از آغاز طراحی و ساخت نرم‌افزار "اطلس جامع تاریخ تشیع" برپایه کتاب "اطلس تاریخ شیعه" نوشته حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان خبر داد .

به گزارش روابط‌عمومی، «مهندس محمدرضا اسماعیلی» گفت:‌ نرم‌افزار " اطلس تاریخ تشیع " برپایه کتاب "اطلس تاریخ شیعه" نوشته حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان طراحی و تا نمایشگاه قرآن سال آتی عرضه می‌شود. محمدرضا اسماعیلی ادامه داد : سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، به دنبال تدوین و چاپ "اطلس تاریخ اسلام" در سال‌های گذشته، نسبت به سفارش، تحقیق و تولید "اطلس تاریخ تشیع" اقدام و آن را منتشر کرد؛ به دنبال این موضوع، موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در راستای اهداف خود و طراحی و تولید آثار فاخر مبتنی بر مباحث و ضروریات اعتقادی، در نشست مشترکی با امیرسردار محمدحسن نامی ریاست سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان برای تولید نرم‌افزار "اطلس تاریخ شیعه" امضا کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه طراحی و ساخت این نرم‌افزار در موسسه تبیان آغاز شده یادآور شد: این نرم‌افزار که با استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شود، کارکردهای مختلفی از جمله ارائه مناسب‌ترین و موثق‌ترین محتواها، نمودارها، نقشه‌های تاریخی، نقشه‌های دو بعدی حرم ائمه اطهار (ع)، بناهای تاریخی مرتبط با تاریخ اسلام و شبیه‌سازی سه بعدی این بناها را در خود دارد.

وی اظهار داشت :‌ از دیگر آثار فاخر محتوایی مرتبط با موضوع تاریخ و فرهنگ تشیع، از جمله کتاب ارزشمند دکتر علی اکبر ولایتی با عنوان "نقش شیعه در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام" با هدف تعمیق و غنای محتوایی محصول نهایی "اطلس جامع تاریخ تشیع" استفاده خواهیم کرد. مهندس اسماعیلی افزود : البته به این دو منبع بسنده نکرده‌ایم چرا که هدف ما ارائه محتوای مناسب و جامع است، بنابراین از هر منبعی که معتبر و غنی باشد، استفاده می‌کنیم.

معاون نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان همچنین از ارائه سایر پروژه‌های این موسسه از جمله "اطلس مفهومی قرآن کریم" با عنوان "آیه" و همچنین به هنگام سازی محتوایی و فنی دانشنامه قرآن کریم "مشکات" در نمایشگاه قرآن کریم سال آتی خبر داد.

تنظیم: هومن بهلولی