تبیان، دستیار زندگی
بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره نبود سالن مناسب موسیقی در کشور گفت: ما بدون امکانات مناسب در موسیقی به دنبال این هستیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز موسیقی فاخر به سالن مناسب

نیاز موسیقی فاخر به سالن مناسب


بابک رضایی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره نبود سالن مناسب موسیقی در کشور گفت: ما بدون امکانات مناسب در موسیقی به دنبال این هستیم که اثر فاخر تولید کنیم. کمبود سالن تخصصی موسیقی باعث شده است نتوانیم فرایند تولید آثار فاخر و عرضه آن را به خوبی ایجاد کنیم. از آنجا که این امکانات و زیرساخت‌ها را دولت باید تعیین کند، من از همه دست‌اندرکاران و مسوولانی که به این موضوع مرتبط هستند به عنوان یک شهروند خواهش می‌کنم واقعا به این امر توجه ویژه کنند.


توجه نداشتن به ساخت سالن موسیقی

رضایی درباره گفته برخی از منتقدان که معتقدند بهتر است هزینه جشنواره موسیقی فجر به ساخت یک سالن در خور موسیقی صرف شود، بیان کرد: چرا باید ما یک برنامه مهمی هم‌چون جشنواره موسیقی فجر که بزرگ‌ترین رویداد موسیقی کشور است را تعطیل کنیم تا یک سالن داشته باشیم؟ مگر ما در مملکت‌مان بودجه کم داریم؟ مگر سهم اعتبارات عمرانی کم است؟ مگر در مملکت ما کم پول خرج می‌شود؟ در حال حاضر، در سفرهای استانی هیات دولت، طرح احداث ده‌ها سالن و ده‌ها مجموعه فرهنگی و هنری تصویب می‌شود. پس ما امکانات و بودجه برای ساخت یک سالن کم نداریم، بلکه متاسفانه به این موضوع توجه نداریم. بعد از گذشت سی و دو سال از وقوع انقلاب اسلامی،‌ حیف است بگوییم که تالار وحدت با قدمت بیش از چهل سال، هنوز بهترین سالن موسیقی ما است.

بابک رضایی:بعد از گذشت سی و دو سال از وقوع انقلاب اسلامی،‌ حیف است بگوییم که تالار وحدت با قدمت بیش از چهل سال، هنوز بهترین سالن موسیقی ما است

.

مدیر اجرایی جشنواره بیست‌وششم موسیقی فجر با بیان اینکه ما باید ده تالار بهتر از تالار وحدت در این سال‌ها احداث می‌کردیم، ابراز کرد: به نظر من امروز بزرگ‌ترین مشکل‌ترین موسیقی ما نبود سالن مناسب است. چرا که ارکسترهای بزرگ ما که فعالیت‌شان منجر به تولید آثار فاخر در موسیقی می‌شود، نیاز به مکان مناسب دارند. این امکان برایشان فراهم نیست.

رضایی ادامه داد: اصلی‌ترین مرکزی پیگیر احداث سالن‌های مناسب موسیقی در کشور، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این دفتر به عنوان متولی و نهاد تخصصی موسیقی کشور که جزو بدنه دولت است، باید این موضوع را به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کاری خود قرار دهد و تلاش کند که این مهم را در دولت، مجلس، شهرداری و مراکز مختلف عمرانی کشور مطرح کند تا به‌زودی ما به این مهم دست پیدا کنیم.

تالار وحدت در سال ۱۳۴۶ بر اساس مدل نمونه اپرا هال وین ساخته شده است‌ و تنها تالار استاندارد برای اجرای موسیقی در کشور شناخته شده است.

بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری برنا