تبیان، دستیار زندگی
اغلب وقتی خیلی عجله دارید تا کامپیوتر زودتر خاموش شود، زمان کش می‌آید و یک عمر طول می‌کشد! امروز یک راه تظمینی ارائه می‌کنیم تا راس 4 ثانیه کامپیوتر خاموش شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاموشی کامپیوتر در 4 ثانیه

off

اغلب وقتی خیلی عجله دارید تا کامپیوتر زودتر خاموش شود، زمان کش می‌آید و یک عمر طول می‌کشد! امروز یک راه تظمینی ارائه می‌کنیم تا راس 4 ثانیه کامپیوتر خاموش شود.

برای خاموشی سریع سیستم می‌توانید کلید پاور را چند ثانیه در حالت فشرده نگه دارید ولی این کار به مرور زمان به سیستم آسی می‌زند. یک راه مطمئن‌تر استفاده از صفحه Windows Task Manger  است.

برای دسترسی به این صفحه سه کلید Ctrl+Alt+De را همزمان فشار دهید. حالا در حالی که کلید کنترل را نگه داشته‌اید از منو Shut Down گزینه Turn Off را انتخاب کنید. خواهید دید که در عرض 4 ثانیه کامپیوتر خاموش می‌شود.

این عمل بر روی سایر گزینه‌های منو Shut Down نیز عملی است.

حذف پیام‌های مداوم ویندور ویستا و هفت

اگر از سیستم عامل ویستا یا سون استفاده می‌کنید هنگام نصب برنامه‌های قدیمی و یا برنامه‌های پرتابل با این پیغام سیستم‌عامل مواجه شده‌اید که از شما می‌پرسد برنامه درست نصب شده یا نه! و هر بار مجبورید گزینه installed correctly را بزنید تا به ویندوز بفهمانید که در نصب برنامه اشکالی نیست.

اگر می‌خواهید ویندوز دادن این پیغام‌ها را متوقف کند، کافی‌ست تنظیمات زیر را اعمال کنید.

مطابق تصویر عبارت services.msc را در قسمت سرچ استارت منو تایپ کنید و اینتر را بزنید. گزینه Program Compatibility Assistant را بیابید.

بعد از پیدا کردن عبارت، روی آن دوبار کلیک کنید و در صفحه‌ی جدی مطابق تصویر در تب General، مقابل گزینه startup type آن را به حالت Disable تبدیل کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

برای بازگرداندن تنظیمات به حالت اول می‌توانید عملیات بالا را معکوس انجام دهید.

جلوی ریستارت کردن ویندوز را بگیرید

کامپیوتر را رها کرده‌اید تا وقتی برگردید فایلی را دانلود کرده باشد ولی هنگام مراجعه متوجه می‌شوید سیستم آپدیت ویندوز فعال شده است و به طور اتوماتیک دستگاه را ریستارت کرده است.

برای جلوگیری از این عمل وارد رجیستری کامیپوتر شوید. به این ترتیب که عبارت regedit.exe را در قسمت سرچ استارت منو تایپ کنید. بعد از باز کردن صفحه رجیستری مسیر زیر را انتخاب کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

حال یك كلید DWORD از نوع 32 بیتی بسازید و نام آن را NoAutoRebootWithLoggedOnUsers بگذارید و سپس مقدار یك را به آن نسبت بدهید.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان