تبیان، دستیار زندگی
در سینما، وجه ی سیاسی آن است كمال تبریزی ، یكی از دلایل كمتر پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی در فیلم ها را، وجه سیاسی آن دانست. وی كه با خبرنگار گروه هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفتگو می‌كرد در ادامه تصریح كرد : یكی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمال تبریزی: یكی از دلایل كمتر پرداختن به این موضوع در سینما، وجه ی سیاسی آن است


كمال تبریزی ، یكی از دلایل كمتر پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی در فیلم ها را، وجه سیاسی آن دانست.

وی كه با خبرنگار گروه هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفتگو می‌كرد در ادامه تصریح كرد : یكی از دلایلی كه باعث شده است كمتر سینماگران و هنرمندان به موضوع سینمای انقلاب اسلامی توجه كنند، این است كه وجه سیاسی این موضوع بر وجه هنری آن غالب است.

وی معتقد است:‌ در این شرایط ، فیلم سازی كه علاقه‌مند باشد در ژانر سیاسی كار كند، فیلم می‌سازد چون وجه غالب انقلاب، سیاسی است و زاویه دید هنری كمتر به آن پرداخته می‌شود.

كارگردان « یك تكه نان» به یكی دیگر از دلایل اشاره كرد و گفت : درباره این موضوع اگر كار شده است ، بد كار شده است و بیشتر شعار داده شده است ، همین شرایط دست فیلم‌سازان را در این زمینه بسته است.

تبریزی می‌گوید: اگر فیلم نامه خوب و عالی در این زمینه نوشته شده باشد و همه جوانب آن در نظر گرفته شده باشد، خیلی‌ها علاقه‌مند هستند كه كار كنند،حتی خود من هم حاضرم، به شرط اینكه فیلم نامه خوبی باشد.

كمال تبریزی هم اكنون مشغول فیلمبرداری پروژه تلویزیونی « شهریار» است، كه تاكنون بیش از 80 درصد فیلمبرداری آن انجام شده است.