تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی "مرثیه برف" به کارگردانی جمیل رستمی به مجموعه فیلم‌های در حال اکران سینماهای تهران پیوست. فیلم سینمایی "مرثیه برف" ساخته جمیل رستمی داستان دختری است که در پی سرنوشت محتوم خود راهی را انتخاب می‌کند که برای او شرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مرثیه برف" به فیلم‌های در حال اکران پیوست


فیلم سینمایی "مرثیه برف" به کارگردانی جمیل رستمی به مجموعه فیلم‌های در حال اکران سینماهای تهران پیوست.

فیلم سینمایی "مرثیه برف" ساخته جمیل رستمی داستان دختری است که در پی سرنوشت محتوم خود راهی را انتخاب می‌کند که برای او شرایط خاصی را به وجود می آورد. این فیلم محصول مشترک ایران و عراق است و در آن شادی وریانی، محی الدین وریانی و مسعود یوسفی ایفای نقش کرده اند. سینماهای فرهنگ 2، سپیده 2 و شهر تماشا 2 این فیلم را نمایش می‌دهند

فیلم سینمایی "چپ دست" آخرین ساخته آرش معیریان که با 20 سالن، بیشترین تعداد سینماهای تهران را در اختیار دارد، داستان دختری است که فراموشی مشکلات زیادی را برای او به وجود می‌آورد. حمید گودرزی، بهزاد فراهانی، رضا داودنژاد، رابعه اسکویی و مهدی امینی‌خواه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

این فیلم در سینماهای قدس، جوان 1، گلریز 1، سروش، پیوند، شقایق، اروپا، پایتخت، فردوسی، فلسطین 1، سپیده 1، بهمن 1، شهر قشنگ، آستارا، مرکزی 1، پیروزی، تهران، رودکی، کارون و میلاد اکران می‌شود.

فیلم سینمایی "سرتو بدزد رفیق" به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده دیگر فیلم در حال اکران است. داستان این فیلم درباره یک راننده تریلی است که به وسیله یک موجود عروسکی گروگان گرفته می‌شود. علیرضا ابراهیم‌آبادی در مقام عروسک گردان و نیما فلاح به عنوان نقش پرداز اصلی حضور دارند. این فیلم در سینماهای بلوار، استقلال، صحرا، شاهد، گلریز، حافظ، دهکده المپیک، پیام انقلاب و جی نمایش داده می‌شود.

فیلم سینمایی "هشت پا" آخرین اثر علیرضا داودنژاد که در 9 سینما اکران می‌شود، داستان چند زن است که به وسیله یک اختلاس بزرگ در پی پولدار شدن هستند. حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، مهناز افشار، گلشیفته فراهانی، محمدرضا داودنژاد، رضا داودنژاد و ماهایا پطروسیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم در سینماهای آفریقا، ایران، شهر تماشا 1، جی، بهمن 2، قیام، کانون، شیدا و ناهید اکران می‌شود

فیلم سینمایی "حکم" به کارگردانی مسعود کیمیایی داستان رضا معروفی را روایت می‌کند که خود صاحب حکم است و آن را نیز اجرا می‌کند، جوانی به نام سهند را امان می‌دهد و اتفاقاتی برای او و سهند رخ می‌دهد. در این فیلم عزت‌اله انتظامی، خسرو شکیبایی، بهرام رادان، لیلا حاتمی، پولاد کیمیایی، مریلا زارعی و لادن طباطبایی هنرنمایی می‌کنند. این فیلم در سینماهای پارس 2، سعدی، ایران 2، فلسطین و ماندانا اکران می‌شوند.

فیلم "یک بوس کوچولو" آخرین ساخته سینمایی بهمن فرمان‌آرا است که از مضمونی درباره مرگ برخوردار است، داستان سفر دو دوست نویسنده به نقاط مختلف ایران را به تصویر می‌کشد. جمشید مشایخی، رضا کیانیان، هدیه تهرانی، جمشید هاشم‌پور و فخری خوروش تعدادی از بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند. این فیلم در سالن سینماهای عصر جدید1، فرهنگ 1، مرکزی 2، جی 2 و موزه سینما اکران می‌شود.

فیلم‌های سینمایی "آکواریوم" به کارگردانی ایرج قادری در سینماهای المپیا، مرکزی 3، آسیا، ایران 3 و عصر جدید 2 و 3، "من بن لادن نیستم" ساخته احمد طالبی نژاد در سینماهای فلسطین 3 و جمهوری، "عروس فراری" کاری از بهرام کاظمی در سینماهای پارس 1، تهران 2 و فرخ، "شکلات" به کارگردانی افشین شرکت در سینماهای ناهید و رودکی، فستیوال فیلم‌های ایرانی در سینماهای سارا، آرش و سحر، "سالاد فصل" ساخته فریدون جیرانی در سالن‌های آسمان آبی و شیرین و "اسپاگتی در هشت دقیقه" در سینما نادر بر پرده هستند.