تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه‌های علمیه: امروز نزدیک به 50 حوزه علمیه سفیران هدایت در مناطق مختلف کشور فعال است و بیش از 50 درخواست جدید شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر حوزه‌های علمیه خبر داد:

راه اندازی 50 حوزه علمیه جدید سفیران هدایت

آیت الله مقتدایی

مدیر حوزه‌های علمیه: امروز نزدیک به 50 حوزه علمیه سفیران هدایت در مناطق مختلف کشور فعال است و بیش از 50 درخواست جدید شده است.

آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت را یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد و گفت: شورای عالی حوزه‌های علمیه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و نیازی که بود، اقدام به راه‌اندازی این حوزه‌های در مناطق مختلف کشور نمود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در میان مردم و افزایش روز افزون نیازهای مردم بیان داشت: مناطقی در کشور وجود دارد که تا کنون حتی یک روحانی هم  به آنجا نرفته است و آنها در مسائل شرعی چون عقد، احکام میت و... با مشکلاتی روبرو هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که حوزه وظیفه دارد افرادی را تربیت نماید و آنها را برای تبلیغ به مناطق مختلف اعزام کند، اظهار داشت: در مدارس حوزه علمیه، همه طلاب به تبلیغ نمی‌پردازند و تعهدی نسبت به حضور در مناطق مختلف ندارند، ولی در حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، طلاب  موظف به حضور در مناطق مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای پنج‌ساله به صورت فشرده دروس مورد نیاز حوزوی و آموزش های کاربردی به طلاب ارائه می‌شود و آنها آموزه‌های خود را در در مدت پنج سال به مردم ارائه می‌نمایند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که طلاب حوزه‌های سفیران هدایت، در امر تبلیغ جامعیت بیشتری نسبت به سایر طلاب دارند، افزود: در حوزه‌های سفیران هدایت، به دلیل ارائه دروس جنبی مورد نیاز و برگزاری دوره‌های مهارتی، توانایی‌های بالاتر و جامع‌تری نسبت به سایر طلاب دارند.

وی افزود: دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه سفیران هدایت در این دوره‌های پنج‌ساله پاسخ‌گویی به نیازهای اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی  مردم را می‌آموزند. و می‌آموزند که چگونه کلاس‌های قرآنی را برای سنین مختلف برقرار نماید و آنها را با تعالیم مختلف قرآنی آشنا سازد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که طلاب پس از گذراندن دوره آموزشی پنج ساله، در مناطق مورد نیاز، مدرک سطح دو (کارشناسی) دریافت می‌کنند، اظهار کرد: در این شرایط طلاب می‌توانند در سطح3 رشته تخصصی تبلیغ ادامه تحصیل دهند و پس از آن وارد سطح چهار رشته تبلیغ شوند.

وی نتیجه برگزاری این دوره ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: به دلیل موفقیت طرح، تا امروز نزدیک به 50 حوزه علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور راه‌‌اندازی شده و بیش از 50 درخواست جدید برای راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت آماده شده است که نشان از موفقیت این برنامه می‌باشد.

تغییراتی در دوره‌های سفیران هدایت

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به نشست‌های اخیر شورای عالی حوزه،‌ برای ارتقای علمی طلاب سفیران هدایت، قرار است دوره تحصیلی پنج ساله به هشت سال تغییر کند تا آموزش‌های علمی و مهارتی بیشتر به طلاب ارائه شود تا بتوانند در مناطق مختلف، پاسخ‌گوی شبهات نیز باشند.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: امروز با توجه به بالا بودن سطح علمی جامعه و افزایش شبهات از سوی دشمنان، باید افراد توانمند‌تری تربیت شوند تا بتوانند به سؤالات مردم پاسخ دهند.