تبیان، دستیار زندگی
کسانی که رویایشان این است که فیثاغورث بعدی باشند، اما به اندازه او در ریاضی قوی نیستند(!)، می توانند قضیه ای خریداری کرده و نامشان را بر روی آن بگذارند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهرت ریاضی یا پول زیادی ؟!!

شهرت ریاضی یا پول زیادی ؟!!

اخبار ریاضی!

شهرت ریاضی یا پول زیادی ؟!!

کسانی که رویایشان این است که فیثاغورث بعدی باشند، اما به اندازه او در ریاضی قوی نیستند(!)، می توانند قضیه ای خریداری کرده و نامشان را بر روی آن بگذارند.

TheoryMine ، نام شرکتی در ادینبورگ (Edinburg) اسکاتلند است که قضیه هایی(یک فرمول اثبات شده در ریاضی) را که اثبات می کند فروخته و حق نام گذاری آن ها را را به خریداران می دهد.

دیکسون یکی از اعضای این شرکت می گوید: "یافتن یک قضیه ی جدید تقریباً یک هفته طول می کشد." با 15پوند خریداران می توانند یک سند برای قضیه ی خریداری کرده دریافت کنند.

همچنین او گفت:"بیشتر خریداران تا کنون نام هایشان را بر روی قضیه هایی که خریده اند گذاشته، اگر چه چند نفر هم برای مزاح اسامی نامربوطی مثل قضیه ی کرم پشمالو را روی قضیه شان گذاشته اند."

اما چیزی که تا کنون واضح بوده این است که هیچ کدام از این قضایا به اندازه ی قضیه ی فیثاغورث مهم نیستند و غالب قضایایی که این موسسه تولید کرده دارای نتایج قوی در ریاضیات نبوده اند!

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: کلبه آفرینش فکر

تنظیم: سمیرا بادامستانی